Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار لواسان از بهره‌برداری ۹ پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی در سطح شهر لواسان با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در هفته دفاع مقدس سال جاری خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، عباس مطلوبی در تشریح فعالیت‌های هشت ماهه اخیر شهرداری لواسانات و همچنین بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری لواسان در هفته دفاع مقدس گفت: در ابتدای فعالیتم در شهرداری لواسانات در ابتدا طرح استقبال از بهار و ماه مبارک رمضان را داشتیم که علی‌رغم این‌که سالی سخت و خاکستری در حوزه عملیات عمرانی در ۱۴۰۰ پشت سر گذاشته شده بود به همت همکارانم در شهرداری لواسان و شهروندان این شهر ایام نوروز را با بضاعتی که داشتیم پشت سر گذاشتیم و در نهایت توانستیم رتبه اول را در خدمت‌گذاری را در میان شهرهای استان تهران کسب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: پس از ایام نوروز وارد فصل جدید کاری شده و بودجه شهرداری لواسان را در شورای شهر به تصویب رساندیم. در سال جاری تا پایان سال ۲۰ پروژه عمرانی را در دستور کار قرار دادیم که پنج پروژه برای هفته دولت آماده شده بود؛ اما با توجه به این‌که چهار پروژه تا پایان ماه آماده بهره‌برداری می‌شود و از سوی دیگر شهرداری لواسان موکبی را در کربلا در اربعین برپا خواهد کرد و برخی از دوستان در این حوزه مشغول فعالیت هستند، افتتاح پروژه‌ها را به هفته دفاع مقدس منتقل کردیم. به این ترتیب ۹ پروژه در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

مطلوبی ادامه داد: اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای که حدود هشت سال از عمر آنها گذشته بود به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت و به موازات آن چند پروژه جدید نیز آغاز شد. در شرایطی که در کل سال ۱۴۰۰ در بخش توزیع آسفالت تنها ۳۰ تُن توزیع آسفالت داشتیم و ۱۵ متر جدول‌کشی خیابان‌ها انجام شده بود در چهار ماه حدود ۵۷۰۰ تُن آسفالت و همچنین ۱۲۰۰ متر پیاده‌روسازی در سطح شهر انجام شد.

 

وی تاکید کرد: در ۱۱ ماه فعالیت حوزه عمرانی در سال ۱۴۰۰ دیوارکشی پادگان قدیمی شهر حدود ۱۲۰ متر انجام شده بود اما ظرف مدت ۴۰ روز از پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۱۷۰ متر دیوارکشی جدید به اتمام رسید. همچنین در جهت بالابردن عمر آسفالت معابر درجه یک در سطح شهر درزگیری آسفالت برای اولین‌بار در سطح شهر لواسان انجام شد. همچنین فرهنگسرای بزرگ شهر لواسان که پنج سال بود در بخش عمرانی و بهره‌برداری متوقف شده بود بازپیرایی آن در دستور کار قرار گرفت و در ابتدای تابستان سال جاری توانستیم با برگزاری کلاس‌های مختلف بار دیگر این فرهنگسرا را فعال کنیم.

 

شهردار لواسان با تاکید بر این‌که آبیاری فضای سبز شهر از اولویت‌های مهم شهرداری قلمداد می‌شد، اضافه کرد: موضوع آبیاری فضای سبز در شهر لواسان از پروژه‌های نیمه کاره بود که در این راستا بهره‌گیری از تصفیه‌خانه از اهمیت بسزایی برخوردار بود؛ لذا خوشبختانه احداث این تصفیه‌خانه به اتمام رسیده و در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد تا با بهره‌گیری از پساب آن آبیاری فضای سبز شهر انجام شود.

 

وی ادامه داد: تکمیل فضای ورزشی شهدای گمنام این شهر با احداث رختکن ورزشی انجام شده و یکی دیگر از دستاوردهای مهم شهر لواسانات تهیه و به نتیجه رسیدن طرح تفصیلی شهر بود که می‌تواند هدیه‌ای ارزشمند به شهروندان شهر باشد. این طرح با در نظر گرفتن نیازها و بروزرسانی ضوابط و دستورالعمل‌ها عملیاتی شده است.

 

مطلوبی در ادامه گفت: در مجموعه فضای سبز و حوزه خدمات شهری لواسانات به سمتی حرکت کرده‌ایم که نیاز شهر برای تهیه گل و گیاه به خودکفایی برسد و با احداث گلخانه شهرداری لواسانات در هفته دفاع مقدس این شهر دیگر نیازمند خرید گل و گیاه برای فضای سبز نخواهد بود.

 

مطلوبی با تاکید بر لزوم وجود فضای ورزشی برای بانوان در شهر لواسانات به عنوان یکی از مطالبات اصلی بانوان این شهر اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس فضای ورزشی ویژه بانوان در شهر لواسانات به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین روند فعالیت عمرانی، خدمات شهری و شهرسازی لواسانات در نیمه دوم سال ادامه خواهد داشت. مجموعه فرهنگی البرز که چندین سال است که احداث آن با سرعت کمی پیگیری می‌شد اتمام آن تا سال آینده در دستور کار قرار گرفته است. این پروژه به صورت فاز به فاز به بهره‌برداری می‌رسد و در پایان سال جاری فاز اول آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

شهردار لواسان با اشاره به وجود یک استخر با قدمت حدود ۳۵ سال در شهر لواسان گفت: استخر شهر نیازمند بهینه‌سازی بود که این کار از دو ماه گذشته آغاز شده است و در پایان سال جاری شاهد اتمام این پروژه خواهیم بود. همچنین موضوع بهینه‌سازی معابر سطح شهر باید انجام می‌شد که این اقدام شامل جدول‌بندی، پیاده‌روسازی، آسفالت معابر و بهینه‌سازی شبکه آب‌های سطحی است که در سال جاری این پروژه با احداث دو پیاده‌راه مسیر لشکرک و ۲۵ متری سبو پیگیری خواهد شد و در سال آینده بهینه‌سازی کل پیاده‌راه‌های سطح شهر انجام خواهد شد.

 

وی به تهیه شناسنامه معابر به عنوان یک الزام در سطح شهر لواسانات اشاره کرد و افزود: ظرف دو ماه گذشته تهیه شناسنامه معابر به عنوان یک پروژه مطرح و آغاز شده و به این ترتیب تهیه شناسنامه شبکه معابر به عنوان پروژه‌ای تجمیعی در سال ۱۴۰۲ تهیه و به شورای شهر تقدیم خواهد شد.

 

شهردار لواسان در تشریح اعتبارات ریالی پروژه‌هایی که در سطح شهر لواسانات در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این پروژه‌ها بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار داشته که در شش ماهه نخست سال احداث و تکمیل شده و در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی تاکید کرد: در نیمه دوم سال جاری احداث پل خروجی شهر در دستور کار قرار گرفته و جزو پروژه‌های شاخص شهر قلمداد می‌شود با توجه به این‌که در روزهای پنجشنبه و جمعه در خروجی شهر شاهد ترافیک سنگین هستیم، پل فعلی در شهر لواسانات نیست و پل جدید در سال آینده احداث خواهد شد البته پل قدیمی که حدود ۹۰ سال قدمت دارد با ساخت پل جدید به عنوان یک المان شهری در کنار پل جدید حفظ خواهد شد و به عنوان پیاده‌راه و یک معبر اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مطلوبی در خصوص بهره‌برداری از پل‌های عابر پیاده سطح شهر لواسانات گفت: چند عامل موجب عدم بهره‌برداری مناسب از پل‌های عابرپیاده در لواسان شده، یادگاری که از سنوات گذشته به ما رسیده به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفت اما مشکل اساسی این پل‌ها جانمایی نامناسب آنها بوده که در نیمه دوم سال این پل‌های عابر بهینه‌سازی خواهد شد. همچنین در حوزه حمل و نقل عمومی نیز در نیمه دوم سال با مجوزی که از شورا دریافت کرده‌ایم نسبت به بهینه‌سازی مینی‌بوس‌های سطح شهر تهران اقدام خواهیم کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: بهره‌برداری ، هفته دفاع مقدس ، شهرداری لواسان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بهره برداری هفته دفاع مقدس شهرداری لواسان هفته دفاع مقدس به بهره برداری بهره برداری می رسد دستور کار قرار سطح شهر لواسان نیمه دوم سال شهرداری لواسان شهردار لواسان تهیه شناسنامه شهر لواسان شهر لواسانات عنوان یک بهینه سازی پایان سال انجام شد پروژه ها خواهد شد سال جاری فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت:  باند د‌وم و روشنایی پل هادی آباد به جنگیه شهرستان کارون با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت به بهربرداری رسید.

محمد جولانژاد  افزود: پل هادی آباد شهرستان کارون به طول ۳۰۰ متر است که پروژه تکمیل آن شامل اجرای عرشه، اجرای پیاده‌رو، اجرای جانپناه و هندریل، اجرای روکش آسفالت و اجرای روشنایی بود.

وی مدت زمان اجرای این پل را ۶ ماه برشمرد و گفت: پایان اجرای این پروژه به منظور تردد ایمن اهالی منطقه بسیار حائز اهمیت بود.

دیگر خبرها

  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود
  • تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم