Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از وابط عمومی سازمان امور دانشجویان، مراسم افتتاحیه اولین دوره ارتقا و مهارت افزایی مشاوران، روانشناسان و کارشناسان مراکز مشاوره‌ دانشگاه‌های کشور در مجتمع فرهنگی آدینه بمدت چهار روز با سخنان ریاست سازمان امور دانشجویان آغاز بکار کرد. 

هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در آیین افتتاحیه گفت: قبل از ورود به مرحله درمان باید پیشگیری را مورد هدف قرار دهیم  و بر اساس آن حرکت کنیم، در حقیقت مراکز مشاوره و سلامت باید درمان را به عنوان آخرین مرحله برای دانشجویان در نظر بگیرند و پیش از آن مسئله پیشگیری را در اولویت قرار دهند و اگر چنین شود بسیاری از مسائل حل می‌شود و نیازی به درمان های پرهزینه و کم بازده نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 *مشاوره عامل موثری برای حل بسیاری از مسائل دانشجویان است  

در حال حاضر هریک از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور دارای یک مرکز مشاوره دانشجویی است و در تلاش هستیم هم ساختار سازمانی این مراکز در راستای بهبود عملکرد تغییر یابد و هم در برنامه های این مراکز بازتعریف صورت گرفته و سبک زندگی پر رنگ تر ظهور و بروز یابد. 
داداش پور با بیان اینکه شعار «سلامت برای همه دانشجویان در همه دانشگاه‌ها » شعار خوبی است، افزود: اگر قرار باشد سلامت برای همه باشد، سبک زندگی سالم دانشجویی نیز می‌تواند برای ما و مراکز مشاوره بعنوان شعار در نظر گرفته شود. در واقع اگر بخواهیم در فضای دانشجویی این سبک زندگی را ایجاد کنیم و اشاعه دهیم،اول باید خود با آن آشنا شویم و آن را در زندگی اجرا کنیم تا در نهایت بتوانیم آن را به درستی برای دانشجویان تبیین و ارائه دهیم.

 داداش‌پور اظهار کرد: مشاوران و همیاران سلامت نیروهای ارزشمندی هستند، اما این تعداد نفر کافی نیستند و قادر به  پاسخگوی حجم عظیمی از مسائل و مشکلات دانشجویان نمی‌توانند باشند و نیاز به افزایش نیروهای کارآزموده و مجرب در این حوزه هستیم. 
وی ادامه داد: نوع رفتار و سلوک و اسلوب ها از قبیل پوشش، مصرف غذا، نگرش‌ها و ... که امروز از ما سر می‌زند، اتفاقاتی است که ریشه در دنیای گذشته داشته، بنابراین با نگاه به گذشته در می‌یابیم که نوع عادات و رفتارها و الگوهای خاصی تا کنون در زندگی ما به وجود آمده است و ما باید بتوانیم با تغییر سبک زندگی در آن‌ها نیز تغییراتی ایجاد کنیم.
 داداش پور گفت: تغییر در نگرش ها نیازمند گذر زمان و روند  تدریجی است، مراکز بهداشت به سلامت جسم و مشاوران به سلامت روان و نگرش‌های فرد توجه دارند و اگر نتوانند در خصوص تغییر سبک زندگی گامی بردارند آن زمان چالش‌های جدی شکل خواهد گرفت.

رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: تا قبل از این؛ مراکز مشاوره پیشگیری را در دستور کار قرار نمی‌دادند و ما با اصلاح فرآیندها و آیین نامه و اقناع سازی کارشناسان؛ درصدد ایجاد نگرش و رفتار جدیدی در این عرصه هستیم تا میزان تاثیرگذاری را با توانمندسازی دانشجویان افزایش دهیم.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سبک سالم دانشجویی سازمان امور دانشجویان مراکز مشاوره داداش پور سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روح و روانم خیلی درگیر است و افسردگی امانم را بریده است، اما نمی‌توانم هزینه جلسات مشاوره با روانشناس را بپردازم. این گفته مسعود، جوان ۳۵ ساله است.
خدمات روانشناسی خدمات با تعرفه‌های بالایی است؛ به طوری که بیش از ۷۰ درصد مردم توانایی مراجعه به روانشناسان را ندارند. بهرام عین الهی،وزیر بهداشت سال گذشته از تحت پوشش قرار دادن این خدمات خبر داد.

اکنون ۲۰ درصد افراد جامعه به نوعی دچار اختلالات روان هستند و نیاز به حدود ۱۰۰ هزار روانشناس و مشاور داریم .براساس طبقه بندی‌های بین‌المللی، حدود ۴۰۰ نوع بیماری روانی داریم که سازمان روانشناسی و مشاوره نقش پررنگی در پیشگیری از ابتلا افراد جامعه به این‌ اختلالات دارد.

بیشتر بخوانید: نرخ پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد + جزییات

رئیس سازمان بیمه سلامت محمد مهدی ناصحی می‌گوید «سازمان بیمه سلامت خدماتی مانند روان درمانی فردی، خانواده درمانی، گروه درمانی و خدمت مشاوره را تحت پوشش قرار داده است».
به گفته ناصحی «سهم پرداختی سازمان در بخش سرپایی جهت خدمات فوق، معادل ۷۰ درصد تعرفه دولتی است».

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره علی فتحی آشتیانی به فارس می‌گوید« آنچه وزیر بهداشت درباره بیمه خمدات روانشناسی گفته این است که خدمات بیمه‌ای فقط مشمول روانشناسانی می‌شود که تخصص روانشناسی بالینی و سلامت دارند.اما اگر کسی نیاز به خدمات روانشناسی عمومی، تربیتی، شخصیت،مشاوره خانواده، شغلی و در کل که ۱۴ رشته می‌شود این رشته‌ها مشمول بیمه نمی‌شود.»

در حالی که به گفته رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تعداد متخصصان رشته‌های روانشناسی بالینی و سلامت بسیار کم است و همه خدمات روانشناسی نیازمند پوشش بیمه‌ای هستند؛اما برداشت وزارت بهداشت این بوده که روانشناسی فقط مشمول این دو گرایش است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1228740 برچسب‌ها روان شناسی

دیگر خبرها

  • این ۴ نکته عمرتان را ۶ سال افزایش می‌دهد
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق