Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از موزه ملی علوم و فناوری ایران، جشنواره «علم برای همه» که هر سال در هفته جهانی علم برگزار می‌شود (هفته منتهی به ۱۱ نوامبر/ ۱۹ آبان) در هشتمین سال برگزاری در بخش نقاشی، برای نشان دادن تجربه گذشتگان در زمینه مدیریت مصرف آب و مقابله با خشکسالی و در بخش داستان‌نویسی علمی تخیلی با توجه دادن به تاریخ جایگزین و تاریخ آینده برای دریافت راه‌حل‌های فناورانه برای حل مشکلات تغییرات اقلیمی فراخوان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ مهر به صورت الکترونیک به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

نقاشی

موضوع کلی نقاشی از داستان فرشته باران و دیو خشکسالی  و تکنیک اثر (مداد رنگی، رنگ روغن، اکریلیک، گواش، آبرنگ، ترکیب مواد و…) آزاد است. ابعاد اثر حداقل A۴ باشد. شرکت‌کنندگان می‌توانند حداقل یک و حداکثر چهار نقاشی ارسال کنند. انتخاب صحنه یا صحنه‌هایی از قصه که نقاشی می‌شود با شرکت‌کننده است. شرکت در این فراخوان، برای همه‌ گروه‌های سنی آزاد است.

پس از مرحله داوری، اصل آثار برگزیده باید به دبیرخانه جشنواره ارسال شود. آثار خود را می‌توانید به دو صورت اسکن یا عکس ارسال کنید. عکس‌ها افقی و در نور کافی (ترجیحاً در روز) و بدون سایه گرفته شود.

حداکثر حجم هر عکس ارسالی سه مگابایت و با فرمت JPEG/JPG باشد. بعد از ارسال نقاشی آثار با نام صاحب اثر در وبگاه موزه‌ی ملی علوم و فناوری منتشر می‌شود.‌ در موشن ویدیویی که از این قصه به هشت زبان و گویش ایرانی ساخته می‌شود، از آثار برگزیده استفاده خواهد شد. نحوه ارسال آثار از طریق وبگاه موزه  است.

داستان‌نویسی علمی تخیلی

ادبیات علمی-تخیلی در کنار نقش‌های گوناگون خود، می‌تواند تلنگری به نسل بشر بزند تا خود را برای مواجهه با آینده‌ای تلخ و احتمالاً دوری از آن آماده کند. برای این منظور، موزه‌ ملی علوم و فناوری ایران در هشتمین جشنواره‌ «علم برای همه»، از عموم علاقه‌مندان به علم و ادب برای شرکت در بخش داستان‌نویسی علمی-تخیلی دعوت می‌کند.

با توجه به انتظار برگزارکنندگان جشنواره، رویکرد این بخش بر پایه‌ علم و فناوری است، اما زیبایی‌های ادبی و تکنیک‌های داستانی نیز جایگاه و ارزش کلیدی خود را خواهد داشت.

موضوع‌ها تاریخ جایگزین (تغییری کوچک در تاریخ گذشته و جلوگیری از پیشامد بحران آب در زندگی امروز) ،‌ تاریخ آینده (بازگشت از آینده به زمان حال برای حل بحران آب) است.

راه‌حل‌های فناورانه (اختراع دستگاه یا به کارگیری نوعی فناوری برای حل بحران آب) شرایط ارسال داستان‌ها: تألیف و ارسال آثار برای همه گروه‌های سنی هفت سال به بالا آزاد است. داستان ارسالی نباید قبلاً چاپ یا در سایر مسابقات ارائه شده باشد. حجم آثار ارسالی حداکثر ۲۰۰۰ کلمه باشد. شکل قابل قبول برای ارسال آثار به‌ صورت word است. 

مشخصات نویسنده اثر درج شود. آثار برگزیده آبان ۱۴۰۱ اعلام می شود. آثار در وبگاه موزه قرار می‌گیرد و آثار برگزیده به صورت الکترونیک چاپ می‌شود. نحوه ارسال آثار از طریق وبگاه موزه  است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ارسال و شرایط مشارکت در این جشنواره، به وبسایت موزۀ ملی علوم و فناوری صفحه هشتمین جشنوارۀ «علم برای همه» به نشانی پایگاه اطلاع‌رسانی موزه علوم و فناوری  مراجعه کنند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری تخیلی ادبیات داستانی جشنواره علمی موزه علوم و فناوری نقاشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری تخیلی ادبیات داستانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تخیلی ادبیات داستانی جشنواره علمی موزه علوم و فناوری نقاشی داستان نویسی علمی تخیلی ملی علوم و فناوری آثار برگزیده علم برای همه وبگاه موزه ارسال آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم شناختی با حضور سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی و مدیران و مسئولان دانشگاه خلیج فارس در بوشهر برگزار شد. در این نشست راه‌های توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی درحوزه علوم شناختی مورد بررسی قرار گرفت.

مهدوی، با اشاره به اهداف و سیاست‌های این ستاد برای حمایت از اجرای طرح‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی درحوزه‌های مختلف علوم شناختی گفت: با تلاش‌های این ستاد و به منظور تربیت نیروی کارآمد و متخصص تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور تشکیل و فعال شده است.  

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های پژوهشی به همکاری‌های مشترک میان محققان و اساتید نیاز دارد، گفت: ستاد یکی از حلقه‌های رابط در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی محسوب می‌شود و برای تحقق این هدف حمایت‌های لازم را ارائه می‌کند.

وی توجه به حوزه‌های سلامت و سرمایه شناختی، آموزش و پرورش شناختی و شناخت اجتماعی را از جمله اولویت‌های ستاد بر شمرد و گفت: رویکرد ستاد بهره گیری و بهره‌مندی ازدستاورد‌های علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقاء و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی درسطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی است و ستاد آماده است با حمایت همه جانبه از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی بستر‌های لازم را برای تحقق این اهداف مهم فراهم آورد.

وی اضافه کرد: پژوهشگران و فناوران می‌توانند از طریق سایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و همچنین سامانه خدمت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از اطلاعیه‌ها آگاه شده و برای دریافت حمایت اقدام کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»