Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان در مراسم بهره برداری از این پروژه ضمن قدردانی از اقدامات آبفا، گفت: افتتاح این پروژه پایان کار آبرسانی نیست و به اعتقاد ما آغاز کار برای پایداری آب مورد نیاز مردم است.

وی این اطمینان را به مردم داد که دولت با تمام ظرفیت مشکلات مردم بویژه در حوزه آبرسانی را حل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوستی افزود: تامین آب پایدار اولویت من در استان هرمزگان است و کمک می کنیم پروژه های این بخش در زمان کوتاه به سرانجام برسد. استاندار هرمزگان ابراز امیدواری کرد، با وفاق و همدلی فعلی شاهد تاثیرگذاری آن در زندگی توام با آرامش مردم باشیم.

اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای اجرای طرح آبرسانی بمانی

«عبدالحمید حمزه پور»، مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان نیز با اشاره به حمایت ویژه و پیگیری مستمراستاندار در اجرایی شدن این طرح، گفت: طرح آبرسانی به بخش بمانی به عنوان مصوبه سفر استاندار ۱۲ روستا و یک شهر (کوهستک) را از تنش آبی نجات داد.

حمزه پور افزود: سیریک یکی از فقیرترین شهرستان های هرمزگان در منابع آبی زیرزمینی و سطحی است و برای تامین نیازهای آن باید از منابع آبی دشت های همجوار و یا شیرین سازی آب دریا بهره گرفت که در اجرای این طرح از ظرفیت منابع آبی دشت همجوار استفاده شد.

وی گفت: آب و فاضلاب هرمزگان با هدف تامین نیاز آبی مردم این شهرستان از تمام توان خود استفاده و با عمل به پیمان دولت مردمی و استاندار جهادی آن که یک روز در انجام پروژه های آبرسانی نباید تاخیر کرد، در آخرین ماه تابستان با تکمیل طرح آبرسانی به بخش بمانی شرایط تامین آب پایدار این منطقه را فراهم کرد.

حمزه پور ادامه داد: برای انتقال آب از دشت کریان تا بخش بمانی سیریک ۳۱ کیلومتر خط انتقال اجرا شد تا مردم این منطقه طعم شیرین آب پایدار را در تابستان گرم بچشند. وی با بیان اینکه سرعت تکمیل این پروژه در نوع خود بی نظیر بود، گفت: سرعت اجرای آبرسانی به بخش بمانی با حمایت ویژه دولت در سال جاری فراتر از انتظار بود بطوریکه عملیات حفر و تجهیز دو حلقه چاه در مدت زمان یک ماه به سرانجام رسید و نمونه ای از عزم جدی دولت برای تامین نیاز آبی مردم سیریک را به نمایش گذاشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به دیگر اقدامات انجام شده در تحقق این پروژه افزود: این پروژه با اجرای ۱۴۰۰ متر خط انتقال برق، ۱۴۰۰ متر جاده دسترسی، دو حلقه چاه عمیق با دبی ۶۰ لیتر بر ثانیه معادل ۵۲۰۰ متر مکعب در شبانه روز و ۳۱ کیلومتر خط انتقال به سرانجام رسید تا یادگار دولت سیزدهم و عملی شدن مصوبه سفر استاندار در شهرستان سیریک شود. حمزه پور اعتبار هزینه شده برای این پروژه را یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی در ادامه به دیگر اقدامات آبفا در راستای پایداری آب شهرستان سیریک اشاره کرد و افزود: آب شیرین کن زیارت از دیگر ظرفیت هایی است که در آینده ای نزدیک وارد مدار بهره برداری می شود.

به گفته مدیرعامل آبفا پروژه مذکور بر کل شهرستان تاثیر می گذارد و باعث خواهد شد تا مردم این منطقه پس از سال ها تحمل کم آبی به آرامش خاطر نسبی دست پیدا کنند.

گفتنی است، با اجرای طرح آبرسانی به بمانی سیریک جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار نفر از آب شرب پایدار بهره مند شدند.

46

کد خبر 1667169

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان هرمزگان طرح آبرسانی بخش بمانی حمزه پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان و بهره‌مندی جمعیتی بالغ بر ۱۲۰۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد محمدی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول هفت کیلومتر، اکنون نصب انشعابات آب روستا آغاز شده است و تا چند روز آینده به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی به طول پنج کیلومتر برای انتقال آب از مخزن به روستا آغاز و به علت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد.

محمدی اضافه کرد: با اتمام نصب انشعابات، شبکه آب روستا به خط انتقال قدیمی وصل می‌شود که امید می‌رود با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل معارضان نیز رفع شود.

وی ادامه داد: با اتمام عملیات ۳۰۰ خانوار با جمعتی بالغ بر ۱۴۰۰ نفر، اهالی روستای سرپله شهرستان آبدانان از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستاها و مناطق محروم، گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه به تأمین آب شرب پایدار برای روستاها و شهرهای دچار تنش آبی دارد؛ بنابراین آبفای استان در تلاش است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) کار آبرسانی شرب سالم و پایدار را برای مردم تأمین کند.

کد خبر 748308

دیگر خبرها

  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم