Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیامک آزادی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و کسب و کار گفت: تاکنون از ۷۱۱ واحد فناور در استان کرمانشاه حمایت شده و هم‌اکنون ۳۰۱ واحد فناور تحت حمایت این پارک قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیامک آزادی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: فعالیت پارک علم و فناوری کرمانشاه از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و توانسته ایم شرکت های توانمندی را تحویل جامعه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه افزود: از زمان فعالیت پارک تاکنون ۷۱۱ واحد فناور را تحت حمایت قرار داده ایم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و کسب و کار گفت: هم اکنون ۳۰۱ واحد فناور تحت حمایت پارک قرار دارند که برخی از این واحدها به شکل افراد حقیقی و برخی بصورت حقوقی مشغول به فعالیت هستند.

وی افرود: تلاش پارک علم و فناوری برای یکپارچه کردن مجموعه‌هایی همچون مراکز رشد و نوآوری دانشگاه‌‌ها با این پارک بوده تا بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان کرمانشاه نقش و جایگاه اقتصاد دانش بنیان در توسعه این استان تا حد امکان ارتقا پیدا کند.

آزادی تصریح کرد: حمایت‌های مذکور در راستای تجاری‌سازی ایده‌ها بوده تا این ایده‌ها بتوانند به یک کسب و کار پایدار تبدیل شود، لذا ارائه مشاوره‌های تخصصی، توسعه ایده، حمایت برای تکمیل نمونه اولیه محصول و اخذ مجوزها و استانداردسازی محصول توسط پارک علم و فناوری استان کرمانشاه انجام می‌شود‌.

وی ادامه داد: این حمایت‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله صنایع شیمیایی، تجهیزات کشاورزی و کشاورزی هوشمند و فناوری اطلاعات بوده است.

آزادی با اشاره به راه اندازی هفت مرکز رشد در سطح استان کرمانشاه گفت: از این تعداد دو مرکز در کرمانشاه و مابقی در سایر شهرستان ها قرار دارند.

وی همچنین به راه اندازی سه کانون شکوفایی خلاقیت در سطح استان هم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: از این تعداد یک مرکز در کرمانشاه و دو مرکز در سایر شهرستان ها مستقر و مشغول فعالیت هستند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه میزان فروش محصولات شرکت های تحت حمایت پارک در سال ۱۴۰۰ را ۳ هزار و۶۷۱ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیون دلار هم صادرات داشته ایم.

آزادی همچنین با اشاره به وجود ۶۰ شرکت دانش بنیان در سطح استان گفت: برخی محصولات این شرکت های تحت حمایت پارک علم و فناوری به کشورهای اروپایی صادر می شود.

وی همچنین میزان تسهیلات اعطایی به پارک علم و فناوری را در سال ۱۴۰۰ میزان ۳۹/۸۹ میلیارد ریال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: با راه اندازی و بهره برداری برج زیست بوم فناوری استان در نظر داریم آمار فروش محصولات واحدهای فناور تحت حمایت پارک را تا پایان سال ۱۴۰۱ به سه برابر افزایش دهیم.

این مسئول تعداد نیروی انسانی واحدهای فناور تحت حمایت پارک را ۲۰۲۲ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین تعداد ۶۸ نفر مشاور و ۳۳ نفر عضو هیئت علمی دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پارک علم و فناوری فناور تحت حمایت استان کرمانشاه تحت حمایت پارک فعالیت هستند دانش بنیان واحد فناور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه، رییس، دبیر و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد را منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، حسن مسلمی نائینی، رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه محمدحسین ایمانی خوشخو (رییس)، ابراهیم نبیونی (دبیر) و علی سعداله، محمدحسین عسگرپور، کامران جعفری، مسعود حسنلو، ابوالقاسم رئیسی،  علیرضا کلانترمهرجردی و محمدصادق سبط‌الشیخ انصاری را برای مدت دو سال به‌عنوان اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد منصوب کرد.

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تنها پارک تخصصی در حوزه علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در گستره ملی ایران محسوب می شود. این پارک با توجه به رسالت جهاددانشگاهی و ظرفیت های موجود در این نهاد و همچنین با در نظر گرفتن نیازهای کشور برای توسعه و تجاری‌‏سازی فناوری‌‏های نرم و اشتغال‏ زایی در بخش فرهنگ و هنر، صنایع دستی، گردشگری با حوزه نفوذ ملی آغاز به کار کرده است.

شبکه گسترده جهاددانشگاهی دامنه موضوعی پارک فناوری ‏های نرم و صنایع فرهنگی را وسعت بخشیده که امکان انتقال تجربیات در سطح تخصصی بالا را در سراسر کشور فراهم می کند.

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، این پارک به عنوان اولین و تخصصی‌ترین پارک در حوزه اقتصاد فرهنگ، محیطی مناسب برای استقرار، رشد، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت‌ها را فراهم می‌آورد و شرکت‌های فناور مستقر در آن در تعامل سازنده با دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات پژوهشی و فناوری به فعالیت‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازند.

گفتنی است، بر اساس ابلاغ رییس جمهور، شهر جهانی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی جهاددانشگاهی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد