Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قزوین از نقش سازنده مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها در مصالحه انواع پرونده ها خبر داد و گفت: 67 درصد پرونده کلانتری های استان توسط کارشناسان مددکاران و مشاوره، منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سرهنگ علی چگینی در این باره  اظهارداشت: امروزه در کنار تغییرات سریع و گسترده اجتماعی، پلیس نیز متناسب با مأموریت های خود با اتکاء به علوم جدید، نیروهای متخصص و تجارب سالیان متمادی، گامی بلند به سوی مقابله با وقوع و فراوانی جرائم برداشته است، چنان که مشهود است بخش وسیعی از علل وقوع جرم و بزهکاری در قلمرویی قرار می گیرد که مستقیم و غیر مستقیم از طریق ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره مددکاری اجتماعی و روان درمانی قابل پیشگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همواره پایدارترین نظام های دولتی از حیث امنیت ملی، نیرومند ترین شبکه های خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی را در سطح جوامع خویش پوشش داده و آثار درخشان آن را در امنیت پایدار کسب نموده اند، در این راستا یکی از اقدامات مهم پلیس راه اندازی مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی و گسترش مشاوره در کلانتری ها و پاسگاه هاست، این دوایر مشاوره که در کلیه کلانتری های استان قزوین نیز دایر هستند بسیاری از پرونده ها را بدون دخالت دادگاه حل و فصل کرده و بسیاری از خانواده ها را از متلاشی شدن باز داشته و هزینه های مادی و معنوی ناشی از افزایش جرم را کاهش داده است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه در این مراکز و به منظور برقراری صلح و سازش مشاوره های در خصوص ازدواج، تحصیل و غیره به صورت رایگان به هم استانی های عزیز ارائه می شود، افزود: بحمدالله طی5ماهه امسال 3 هزار و 40 پرونده مربوط به مسائل خانوادگی، حقوقی، نزاع ها و درگیری ها توسط مشاوران و مددکاران اجتماعی در کلانتری ها منجر به سازش شده است.

سرهنگ چگینی بیان کرد: بیشتر پرونده های مصالحه شده شامل اختلافات خانوادگی، حقوقی و موارد نزاع و درگیری است که مصالحه برخی از پرونده ها با تلاش مددکاران کلانتری ها باچندین جلسه پیگیری و رسیدگی کارشناسان مشاوره صورت گرفته است و این امر پلیس را در نگاه مردم به عنصری مشاور، مهربان و شریک غم های مردم تغییر داده است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: اداره مشاوره آرامش استان قزوین همه روزه به صورت تلفنی و حضوری پاسخگوی سوالات و مشکلات شهروندان در حوزه خانوادگی، حقوقی ، فردی، شغلی اقتصادی، تحصیلی، ازدواج و غیره می باشد و شهروندان می توانند همه روزه از ساعت ۷ الی ۱۴ به این اداره واقع در سرپل طالقانی،ابتدای بلوار مدرس جنب ستاد ترخیص استان اداره مشاوره آرامش حضور و یا با شماره تلفن های 02821824314 یا 096580 تماس حاصل کرده و از خدمات تخصصی مشاوره پلیس بهره مند شوند.

انتهای پیام 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نیروی انتظامی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری

به گزارش خبرگزاری مهر، عملکرد دیوان عدالت اداری در سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های مختلف همراه با اهتمام در راستای تحقق اهداف پیشگیرانه بوده است که معاونت حقوقی، پیشگیری و پژوهش در جهت کاهش شکل‌گیری دعاوی و در نتیجه کاهش اطاله دادرسی، سلامت اداری در دستگاه‌های اجرایی کشور و اصلاح فرآیندهای اداری که در نهایت منجر به تسهیل و برقراری سلامت اداری می‌شود اقداماتی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

برگزاری ۶۵ جلسه در ۲۱ کارگروه تخصصی با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های پر شکایت، تبیین و معرفی تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان، رصد پرونده‌های کثیرالشاکی، پربسامد و پرتکرار، انتقال دانش قضائی دیوان به دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نشست‌های تحلیل و آسیب‌شناسی با مراجع علمی و دانشگاهی برخی از اقدامات این معاونت است.

طبق داده‌های آماری در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۷۵ هزار و ۱۱۲ پرونده در دیوان طرح شده بود که در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۱۷۰ هزار و ۷۷۶ پرونده رسیده و با ادامه تلاش مدیران و کارکنان خدوم دیوان این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۶۵ هزار و ۷۷۴ پرونده رسیده است که نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۱ کاهش ۲.۴۸ درصدی و در سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری بوده‌ایم.

کد خبر 6089223

دیگر خبرها

  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان