Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال که آیا جمع‌بندی مشخصی در دولت در خصوص یارانه‌های نقدی و کالابرگ الکترونیک وجود دارد، اظهار داشت: جمع‌بندی حوزه یارانه از ابتدا کاملاً مشخص بوده است، مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کرده است که یارانه را به‌صورت کالابرگ در اختیار مردم قرار دهد و این بسیار روشن و مشهود بود و مسیر دولت از ابتدا همین بوده و اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر زمان زیرساخت‌های لازم به‌صورت ۱۰۰ درصد فراهم شود و امکان اجرایی داشته باشد طبیعتاً دولت مکلف به اجرای قانون است بنابراین تا زمانی که نظر قانون بر کالابرگ است دولت باید این کار را انجام دهد.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: زمانی که زیرساخت‌های لازم وجود نداشته باشد طبیعتاً راهی جز پرداخت یارانه نقدی وجود ندارد و تازمانی که زیرساخت‌ها ایجاد و تکمیل نشود و قابلیت بهره‌برداری نداشته باشد همین شیوه پرداخت یارانه نقدی ادامه و استمرار دارد.

بهادری جهرمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر «آیا دولت برنامه‌ای برای تغییر وزرای اقتصادی دارد؟» بیان کرد: دولت هیچ برنامه‌ای برای تغییر هیچ یک از وزرا ندارد اعم از فرااقتصادی یا کادر اقتصادی، هیچ تغییری وجود ندارد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تغییر وزیر رفاه و معرفی ایشان در روزهای آینده عنوان کرد: قانون اساسی تصریح کرده است که ظرف سه ماه باید وزیر رفاه مشخص شود بنابراین ظرف سه ماهه قانون اساسی مشخص و به مجلس معرفی می‌شود.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «سرنوشت تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به کجا رسیده است و آیا وزرای جدید بازرگانی و صمت هم انتخاب شده‌اند یا خیر؟» گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع بحث نیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌جای خود باقی است و در اینجا بحث تشکیل وزارتخانه جدید بازرگانی مطرح است یعنی به‌شیوه سابق که قبل از ادغام وزارت بازرگانی بوده است، برگردیم و آن هم بحث دولت نیست و توسط مجلس مطرح شده است.

بهادری جهرمی افزود: مجلس طرحی را از مجلسِ گذشته در دستور کار خود قرار داده است و تصویب شده بود و با دولت مکاتبه و نظرخواهی صورت گرفت که نظر دولت چیست بنابراین یک روال در طرح‌های جاری مجلس است و دولت اظهار نظر می‌کند که نظرش نسبت به کلیات موافق یا مخالف است.

وی خاطرنشان کرد: دولت به‌طور رسمی نسبت به کلیات طرح موافقت کرده است بنابراین یک سؤال و یک جواب وجود داشت که داده شد و این موضوع در مجلس در حال رسیدگی است و باید همه منتظر بمانند مجلس نسبت به وزارت بازرگانی تصمیم‌گیری کند که آیا وزارتخانه جدیدی ایجاد شود یا خیر.

منبع: تسنیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: علی بهادری جهرمی اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

آفتاب‌‌نیوز :

موضوع تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه یکی از دغدغه‌های بزرگ این روز‌های فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی است. در همین راستا اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در کنار اتاق اصناف و اتاق تعاون به عنوان نمایندگان بخش خصوصی کشور در حال رایزنی با بخش‌های مختلف حاکمیت هستند.

در هفته گذشته اتاق ایران و اتاق تهران دیدار‌هایی با برخی نمایندگان مجلس و دولتی‌ها داشتند. در نتیجه این دیدار‌ها نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس نظر خود در مورد تعطیلی پنجشنبه را پس گرفتند و اعلام کردند باید در این مورد مجددا بررسی صورت بگیرد. از سوی وزارت امور خارجه از موافقت خود در مورد تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه سخن گفته است.

اواخر هفته گذشته محمد اسماعیل صادقی، معاون اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه در نشستی با جمعی از فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی در اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: وزارت امور خارجه با تحلیل و بررسی شرایط اقتصادی، تعطیلی شنبه را به دولت پیشنهاد داده و در این رابطه با نظر بخش‌خصوصی و اتاق بازرگانی همسو است.

صادقی با بیان اینکه اضافه شدن روز‌های پنج‌شنبه به ایام تعطیلی پایان هفته کشور، برای بخش اقتصاد و تجارت کشور زیان به همراه خواهد داشت و عاملی بازدارنده برای سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد که وزارت امور خارجه، تعطیلی جمعه و شنبه را به دولت پیشنهاد داده‌است.

بهمن عشقی دبیرکل اتاق تهران نیز در این دیدار با اشاره به مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با تعطیلی پنج‌شنبه اعلام کرد: اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و فعالان اقتصادی مخالف تعطیلی پنجشنبه هستند.

او تاکید کرد که نظر اتاق بازرگانی، تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه است چرا که نزدیکی و تطابق روز‌های کاری بخش‌های اقتصادی ایران با جهان برای حفظ تعاملات و همکاری‌ها، ضروری است. وی یادآور شد که تعطیلی پنجشنبه و جمعه در ایران، فاصله زمانی تعاملات اقتصادی و مالی ایران با دیگر کشور‌ها را به چهار روز افزایش می‌دهد و این اتفاق در عین حال، آسیب جدی به بخش ترانزیت و حمل‌و‌نقل کشور وارد می‌کند.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه