Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: تلاش گسترده‌ای در مکان‌یابی پروژه‌ها داشتیم و امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که بدون نیاز به هیچ گونه ابزار و امکانات خارجی بتوانیم در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی با توجه به آمادگی آزمایشگاه، حضور داشته باشیم.

به گزارش ایران اکونومیست مجید کیان‌پور امروز در نشست خبری در محل وزارت راه و شهرسازی ‌اظهار کرد: این واحد یک قدمت 67 ساله دارد و با توجه به ظرفیتی که در این آزمایشگاه ایجاد شده است حدود 1200 واحد محلی مستقر و غیرمستقر در سراسر کشور داریم و به فاصله دو سال از هر پروژه‌ای که دولت ارائه کند آزمایشگاه فنی می‌تواند در آنجا حضور پیدا کند‌

وی با اشاره به کنترل کیفی پروژه‌ها‌ با دسترسی به دانش روز دنیا، افزود: ما تکنولوژی‌ها در این‌باره در اختیار داریم و هیچ کار غیرممکنی نیست که در کشور نتوان انجام داد، ما با ‌اتکا به دانش جوانان ایرانی ‌که در این آزمایشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند فعالیت‌های خود را به خوبی پیش می‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار کرد: حدود 3 میلیون آزمایش فنی برای کنترل کیفی پروژه‌ها انجام شده است و در حال حاضر طی یک سال گذشته حدود 72 هزار کیلومتر از محورهای شریانی و اصلی کشور توسط آزمایشگاه جهت کنترل کیفی نمونه‌برداری شده است‌ که در این‌باره می‌توان به نمونه‌برداری در محورهای استان‌ها تهران، قم، البرز و زنجان اشاره کرد.

کیان‌پور افزود: در آزمایشگاه فنی و مکانیک ‌بیش از 600 نوع آزمایش‌ قابلیت انجام دارد و امیدواریم با تلاش گسترده ‌بتوانیم همپای دانش روز دنیا اقدامات موثری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حوزه ژئوتکنیک و کنترل کیفیت انجام دهیم.

وی ادامه داد: با اغلب ‌استان‌های کشور در حال همکاری و کنترل کیفی پروژه‌ها هستیم و طی یک ماه گذشته هم بیش از 50 واحد محلی به واحدهای ما در سراسر کشور اضافه شده است.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: آزمایش فنی مکانیک و خاک شاید تنها یکی از مراجعی است که دارای خدمات منحصر به فردی در حوزه عملکرد قیر است، خوشبختانه با توجه به عملکرد خوبی که در خصوص بحث آسفالت و قیر انجام شده است در اغلب ‌پروژه‌های کشور یک حضور موثر داریم ‌و تلاش ما بر این است‌ ارتقا و روزآمد کردن این دانش را دنبال کنیم.

کیان‌پور افزود: در این حوزه برنامه‌ریزی شده است امسال بتوانیم‌ 200 هزار نفرساعت آموزش دهیم ‌که تا به امروز با همکاری شوراهای همکاری استان‌ها و همکاری استانداری‌ها و مدیران کل دفاتر فنی و سازمان برنامه و بودجه‌ 120 هزار نفر‌ساعت آموزش انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه معادن هم‌ همکاری خوب و سازنده‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم، افزود: ‌در بحث پروژه‌های زیرساختی و عمرانی کشور طی یک سال بیش از 65 هزار متر حفاری داشتیم و خوشبختانه در اغلب پروژه‌های زیربنایی کشور به غیر از وزارت راه و شهرسازی همکاری‌‌ خوبی با وزارت نیرو در بخش سدها و با وزارت نفت در پتروشیمی و پالایشگاه‌ها داشتیم.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ادامه داد: تلاش گسترده‌ای در مکان‌یابی پروژه‌ها داشتیم و امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که بدون نیاز به هیچ گونه ابزار و امکانات خارجی بتوانیم در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی هم با توجه به آمادگی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، حضور داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کنترل کیفی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی

دیدار مدیریت شهری و هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی فارس در ساختمان سپهبد شهید سلیمانی شهرداری شیراز برگزار شد.

شهردار شیراز در این دیدار اظهار کرد: شهر شیراز و استان فارس در ایام نوروز جزو گردشگر پذیرترین شهر و استان کشور بود که خوشبختانه بدون هیچ حادثه‌ای باوجود بارش شدید باران، سپری شد.

محمدحسن اسدی تصریح کرد: موفقیت‌های کسب شده در شهرداری شیراز حاصل تلاش خانواده ۱۳ هزار نفری این مجموعه، تیم همدل و متخصص مدیریت شهری، شورای اسلامی این کلان‌شهر، دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و نظارتی است و وفاق با نظام مهندسی نیز مرهون این همدلی بین مجموعه‌ای است.

او در بخش دیگر سخنان خود به مسائلی نظیر کاهش مدت زمان و فرآیند صدور پروانه ساختمانی سخن گفت.

شهردار شیراز همچنین بیان کرد: بیش از دو هزار پروزه در شهرداری شیراز فعال است و هیچ پروزه تعطیل و نیمه تعطیلی نداریم.

اسدی خواستار همدلی در حفظ عنوان شیراز؛ پایتخت محیط زیست آسیا شد.

 نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در بخشی از این نشست با بیان اینکه اکثر مهندسین شهرداری شیراز در بخش‌های مختلف عضو خانواده بزرگ نظام مهندسی هستند، گفت: نظام مهندسی فارس سرآمد نظام مهندسی‌های سراسر کشور است.

محمود صفایی خاطرنشان کرد: کلان‌شهر شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی نیز سرآمد و موجب افتخار است.

او همچنین با تصریح بر این موضوع که منافع عمومی سرلوحه کار این نهاد قرار دارد، عنوان کرد: نظارت بر تخطی کنندگان مسائل فنی از مهمترین موضوعاتی است که باید برای حفظ قداست مجموعه نظام مهندسی در اولویت قرار گیرد.

قائم مقام شهردار شیراز نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: بودجه شهرداری شیراز در سال گذشته و در زمانی که صحبت از تعریف بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی شد، ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

آرش فرج‌زاده با تصریح بر این نکته که در واقع دو برابر کار یکسال، پروژه در شهرداری شیراز تعریف شد، گفت: با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز، این مهم محقق و در بهمن ماه ۱۴۰۲ تقریبا نیمی از پروژه‌ها افتتاح و عملیات اجرایی نیم دیگر پروژه‌ها آغاز شد و عملا شهرداری شیراز سال گذشته با تعامل دستگاه‌های اجرایی بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه را به سرانجام رساند و یا عملیات اجرایی آنها را آغاز کرد.

او با بیان اینکه امسال هم این مهم در حال برنامه‌ریزی است و به زودی اعلام خواهد شد، از تعریف و تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۴ توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز سخن گفت و افزود: ۴۴ پروژه کلان در این راستا تعریف شد که بسته محرومیت‌زدایی نیز یکی از مهمترین این پروژه‌هاست.

فرج‌زاده همچنین تسهیل پاسخگویی به مراجعین شهرداری را از مهمترین برنامه‌های تعاملی و مشترک شهرداری و نظام مهندسی عنوان کرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست تاکید کرد: پروژه‌های شهرداری شیراز به همت مدیریت مطلوب، فعال است.

مهدی قلندری با اشاره به در خصوص برنامه‌هایی که توسط معاونت متبوع در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شده، سخن گفت.

وی همچنین از ارائه آموزش‌های لازم به نیرو‌های متخصص در شش ماهه نخست امسال در رابطه با نرم‌افزار جدید نحوه بررسی نقشه‌های ساخت و تاسیسات خبر داد و گفت: در حال حاضر این مهم به صورت سری انجام می‌شود که با استقرار نرم افزار جدید، آموزش به نیرو‌های متخصص هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی فارس نیز در این جلسه عملکرد شهرداری شیراز در سال گذشته مبنی بر افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از هشتاد هزار میلیارد تومان پروژه را کاری بسیار سخت و تحسین برانگیز عنوان کرد و گفت: این مهم به زبان کاری ساده، اما در عمل بسیار سخت است.

ستار خورشیدی به ارجاع پرونده‌های ساختمانی به سامانه ارجاع و سامانه شفافیت اشاره و تصریح کرد: یکی از ارکان سالم سازی، ایجاد شفافیت است.

او با بیان اینکه در بحث تفکیک نیز نظارت با نرم افزار و ثبت سیستمی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار تمام پرونده‌ها در حال اسکن هستند که ۵۰ درصد آنها انجام شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی فارس عنوان کرد: افتخار سازمان نظامی مهندسس فارس این است که با شهرداری به عنوان یکی از ارکان اصلی در ساخت‌وساز و نظارت، راهکار تعاملی را پیش بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • گزارش| سفر رئیسی به سریلانکا؛ نمایش اقتدار مهندسی ایرانی
  • پروژه «اومااویا» سریلانکا، نماد توان صادرات خدمات فنی - مهندسی ایران
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • ایران ظرفیت‌های خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد