Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن علیزاده در آیین بهره برداری از پروژه‌های گاز فارس، اقدامات دولت سیزدهم را موثر توصیف کرد که انجام بعضی از آن‌ها جرات و جسارت زیادی نیاز داشت و گفت: طی ۱۰ سال گذشته شاخص‌های بهره‌وری منفی بوده، اما در دولت سیزدهم شاخص بهره‌وری ۲.۹ درصد رشد پیدا کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: در راستای گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌ها اهتمام زیادی شده است، پروژه‌های گازرسانی به روستا‌ها را زمینه‌ساز معکوس شدن مهاجرت دانست و بر لزوم تدوین پیوست اجتماعی برای همه پروژه‌های عمرانی به ویژه در زمینه گازرسانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده در بخشی از سخنان خود گفت: اقدامات وزارت نفت در حوزه بین‌المللی بسیار اثرگذار بوده، اما باید برای توسعه گازی در حوزه بین‌الملل تلاش بیشتری کرد.

او گفت: جنگ روسیه و اوکراین معادلات گازی را بهم زده است امروز نفت تهدیدپذیر است، اما گاز قدرت بازدارندگی بسیار زیادی دارد و یکی از دلایل اینکه غربی‌ها در مذاکرات کوتاه آمدند همین مسئله گاز است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به رتبه دوم ایران در حوزه گاز و رتبه اول در ذخایر اثبات شده این منبع انرژی، گفت: باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود و مجلس تمام قد در کنار دولت است تا سهم ایران در انرژی گاز در دنیا افزایش یابد باید به صورت نیابتی صادرکننده گاز به اروپا باشیم.

علیزاده گفت: صادرات گاز به اروپا شروع شده است، اما اهتمام بیشتری می‌خواهد، بهینه‌سازی مصرف سوخت از دیگر موضوعات جدیست که باید به درستی اتفاق بیفتد تا در زمستان با کمبود گاز مواجه نشویم. در صنایع با کمبود گاز و برق روبه‌رو هستیم ۶ میلیون دلار صادرات فولاد به دلیل کمبود برق از دست رفته است لذا صنایع باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران باید به یک هاب گازی در منطقه تبدیل شود، ضربت و جهاد گازرسانی که شروع شده است باید ادامه یابد تا کمبود گاز نداشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجمع نمایندگان فارس دولت سیزدهم هاب گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی

محسن خجسته‌مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری، در این حوزه امروز یکی از رویدادهای مهم اقتصادی صنعت نفت با مشارکت مردم را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: برای تحقق برنامه‌های تولیدی باید سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم انجام دهیم که در دولت سیزدهم این کار زیربنایی در حال انجام است.

خجسته مهر گفت: پیش‌تر تنها شرکت‌های اکتشاف و تولید می‌توانستند در صنعت نفت سرمایه‌گذاری کنند، اما با ابتکار وزیر نفت و هماهنگی لازم با دولت قرار شد پتروشیمی‌ها نیز در بالادست صنعت نفت حضور یابند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطر نشان کرد: قرارداد توسعه میدان مشترک آزادگان به ارزش ۱۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار و دیگر میدان‌ها در مجموع به ارزش ۱۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار با حضور بانک‌ها به امضا رسید و به‌تازگی با امضای قرارداد فشارافزایی، وزارت نفت نشان داد که می‌تواند کارهای بی‌نظیری در این صنعت انجام دهد.

خجسته‌مهر با تأکید بر اینکه با نهایی و اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های امروز بیش از ۱۶ مخزن گازی کشور توسعه می‌یابد، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۲۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید در چهار استان نفت و گازخیز کشور اضافه می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در بخش بالادستی صنعت نفت را قراردادی برد - برد برای شرکت ملی نفت ایران و آن‌ها دانست و گفت: مردم به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها با این تفاهم‌نامه‌ها در طرح‌های بالادستی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سالانه به‌طور میانگین یک میلیارد ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است، درحالی‌که در ۲.۵ سال عمر دولت سیزدهم این رقم به سالانه ۶ میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار رسیده و درمجموع ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده که بخش قابل‌توجهی از این سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی‌ها بر دوش مردم است
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی ها بر دوش مردم عادی است
  • ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی