Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:29:07 GMT

مخالف افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی هستیم

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۵۵۷۴

مخالف افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله دیدبان در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر یکشنبه در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد اظهار کرد: در سال گذشته اقدامات قابل توجهی در جهت تأمین نیاز سلامت استان انجام شده و دانشگاه علوم پزشکی تلاش کرده است با تجهیز هرچه بیشتر دانشگاه به تربیت متخصصین و پزشکان توانمند کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی از امکاناتی که طی یک سال گذشته به توانمندی استان اضافه شده است گفت: امروز بخش دیالیز در شهرستان تاکستان با ۲۵ تخت در حال خدمت رسانی به مردم این شهرستان است، تکمیل ورزشگاه سرپوشیده پردیس دانشگاه علوم پزشکی، افتتاح بخش بیماران خاص بیمارستان ولایت که به صورت جهادی و سریع اتفاق افتاد، خرید ساختمان مناسب برای بیمارستان اعصاب و روان به مصثساحت ۶٣٠٠ متر مربع و آماده سازی جهت انتقال بیمارستان ٢٢ بهمن به این بیمارستان که در مینودر واقع است و امکان بستری ما در بخش روان را از ۶٠ تخت به ١۵٠ تخت افزایش خواهد داد، خرید دستگاه ام آر آی برای تاکستان و انجام آمادگی‌های لازم برای نصب این دستگاه بخشی از اتفاقات یک ساله است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: راه اندازی مرکز ام آر آی بیمارستان شهید رجایی، اضافه کردن تخصص چشم قلب و عروق در شهرستان آوج آزمایشگاه هورمون شناسی در شهرستان آوج، تأسیس پایگاه فوریت‌های پزشکی در کلنجین که با توجه به فاصله زیاد این بخش به شهرهای مختلف یک نیاز واجب بود، توسعه اورژانس و آزمایشگاه و نیز اضافه کردن ٢٢ تخت با امکانات استاندارد به این بیمارستان از جمله اقدامات بوده است.

بخش سوختگی بیمارستان شهید رجایی راه اندازی می‌شود

وی از پیشرفت بخش سوختگی بیمارستان رجایی قزوین خبر داد و گفت: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قزوین تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومانی بودجه برای بخش سوختگی بیمارستان شهید رجایی بود که با تسریع در پرداخت انشاالله شهریور سال آینده این بخش به بهره برداری خواهد رسید و هم اکنون بیماران سوانح سوختگی در بیمارستان رجایی خدمات دریافت می‌کنند.

این مسئول توضیح داد: یکی از اتفاقات خوب در استان قزوین طی یک سال گذشته انجام دو طرح خوب نسخه الکترونیک و دارویار بوده است. در بخش نسخه الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی قزوین جزو دانشگاه‌های پیشرو در این زمینه در کل کشور بوده است و با مشکلی در این زمینه مواجه نشدیم، اجرای سامانه دارویار هم از مصرف بی رویه دارو در کشور جلوگیری شده است و نیز جلوی قاچاق دارو نیز تا حد زیادی گرفته شده است.

وی با اشاره به این آمار که نیاز دارویی جامعه سالانه حدود ۸۰ میلیارد تومان بوده است ولی با یک تولید ۶ برابری بیش از این نیاز ۴۰۰ درصد از تولیدات کشور قاچاق شده و به کشورهای همسایه رفته گفت: با این حال این طرح توانست تا حد زیادی از این اتفاق جلوگیری کند، قیمت دارو بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است ولی بیمه شدگان بدون هیچ گونه افزایش پرداختی از دارو استفاده کرده‌اند.

سرانه بهره‌مندی مردم قزوین از پزشک مناسب است

دیدبان تبیین کرد: استان قزوین یکی از ۷ استان برتر در کل کشور بوده که از طرف وزارتخانه مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی با بیان این موضوع که سرانه بهره‌مندی استان از پزشک مناسب است گفت: ما در تأمین پزشک طرحی مشکل داریم ولی به طور کلی کمبود پزشک نداریم چرا که پس از پایان دوره پزشکان مختار به انتخاب محل زندگی و فعالیت هستند.

این مسئول با اشاره به این موضوع که سیستم ممکن است نقص‌هایی داشته باشد که پزشکان را ناراضی می‌کند و سبب می‌شود آنها فعالیت در بخش دولتی را انتخاب نکنند گفت: مکانیزمی نظیر مالیات بیشتر د بخش دولتی، پرداخت پلکانی، سقف حقوق و تحقیر در پرداخت کارانه از جمله مواردی است که موجب می‌شود پزشکان بخش خصوصی را برای فعالیت انتخاب کنند.

وی همچنین اعلام نارضایتی از جذب دانشجوی پزشکی در سراسر کشور گفت: زمانی که زیرساخت‌های مناسب برای تربیت پزشک در کشور وجود نداشته باشد جذب دانشجوی زیاد یک حرکت غیر کارشناسی است چرا که این دانشجوها تنها در بخش تئوری با کیفیت هستند اما نمی‌توان همین حرف را در خصوص کیفیت آنها در مواجهه عملی بیان کرد، متأسفانه دانشجویانی که تنها تئوری پیشرفت می‌کنند دید تونلی دارند و نمی‌توانند آن طور که باید به بیمار خدمات رسانی کنند لذا لازم است وزارتخانه تصمیم خود را در این خصوص اصلاح نماید و یا زیرساخت‌های لازم در دانشگاه‌های پزشکی سراسر کشور را تأمین کند.

دیدبان با اشاره به این موضوع که دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برپا خواهد شد توضیح داد: سوی وزارتخانه و با سیاست‌های موجود از سال ۱۳۹۲ به هیچ دانشگاهی اجازه داده نشده است که دانشکده جدیدی اضافه کند با این حال و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم و نیز با وجود شرکت‌های داروسازی متعدد در استان قزوین، کمکم وزارتخانه را مجاز کردیم که این مسئله یک نیاز جدی در استان است لذا بازدیدهای وزارت خانه‌ای نیز در این زمینه رضایت بخش بود.

وی ادامه داد: امیدواریم با جذب هیئت علمی برای این دانشکده و نیز پذیرش دانشجو ای خارجی دانشکده داروسازی از بهمن ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: یکی دیگر از شاخه‌هایی که قرار است به ما اضافه شود دانشکده فناوری‌های نوین است که با راه اندازی آن دانشگاه علوم پزشکی قزوین به سطح دانشگاه‌های تیپ یک وارد خواهد شد و تغییرات خوبی در آن رخ خواهد داد، بدیهی است که قرار گرفتن در جمع دانشگاه‌های تیپ یک کشور جز آرزوهای دیرباز ما برای این دانشگاه بوده است.

کد خبر 5575152

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالله دیدبان قزوین دانشگاه علوم پزشکی قزوین هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی گرگان آمار کرونا قزوین اربعین 1401 دولت سیزدهم اجلاس پیرغلامان حسینی اردبیل دانشگاه علوم پزشکی قزوین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان

علیرضا منظری‌توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت سه‌جانبه این دانشگاه با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی خبر داد و اظهار کرد:‌ این تفاهم‌نامه به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین برای ارتقا سطح همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی برای استمرار ارتباط سازمان‌یافته بین دانشگاه‌ها به‌منظور برطرف کردن نیاز‌های متقابل و تلاش در شناسایی استعداد‌های درخشان مراکز علمی است.

وی با اشاره به همکاری‌های طرفین توضیح داد: از دیرباز در زمینه‌های مختلف همکاری‌های خوبی وجود داشته؛ اما با این تفاهم‌نامه راه برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های طرفین، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی، اشتراک منابع علمی و مراکز اطلاع‌رسانی، مشارکت در تهیه مقالات و پایان‌نامه‌ها و طرح‌های مشترک، تدوین و انتشار کتب، مجلات و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مشترک هموار کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان هم‌افزایی علمی را هدف والای این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: انجام همایش‌های علمی و پژوهشی مشترک، بازدید‌های علمی متقابل و ایجاد شرایط برای فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی پسادکتری، برگزاری ژورنال کلاب و جلسات مشترک برای مبادله نتایج پژوهشی از مواد تفاهم‌نامه مذکور است.

منظری‌توکلی ابراز امیدواری کرد که انعقاد این تفاهم‌نامه در راستای شعار سال و مشارکت مردم برای افزایش تولید کارگشا و مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟