Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیجانی گفت: اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ بالغ‌بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها پرداخت کرده و شهرداری باید این رقم را صرف کارهای عمرانی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ علی حبیبی کمیجانی سرپرست امور مالیاتی استان مرکزی در نشست با اصحاب رسانه گفت: مؤدیانی که تا  ۱۰ شهریور سال جاری، اصل مالیات را پرداخت کنند، تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و ۳۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقوقی برای هر دوره یا سال، مالیات آنها قابل بخشودگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیجانی اظهار کرد: البته این بخشودگی بر اساس تفویض اختیار از سوی سامان امور مالیاتی کشور، شرایطی دارد بطوریکه در صورت بررسی سازمان ثابت شود عدم پرداخت به دلیل عدم داشتن نقدینگی بوده باشد ۱۰۰ درصد جرائم بخشوده خواهد شد.برای شرکت‌های دانش‌بنیان نیز نگاه ویژه‌ای در بخشودگی برای این واحدها موردتوجه است.

وی ادامه داد: به‌منظور تکریم مؤدیان مالیـاتی، کاهش ترددهای غیرضروری، تسهیل پیگیری امور مالیاتی و ارتقاء رضایتمندی از خدمات مالیاتی، با استناد به قـانون مالیات‌های مستقیم و سایر قوانین موضوعه کشور، طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، مطابق دستورالعمل سازمان امور مالیاتی کشور از تاریخ شهریورماه اجرایی می‌شود.

سرپرست امور مالیاتی استان مرکزی بیان کرد: مؤدیان مالیاتی می‌توانند با مراجعه به “درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی” به نشانی  my.tax.gov.ir پس از فعال‌سازی ابلاغ الکترونیکی، از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

کمیجانی بیان کرد: پس از فعال‌سازی ابلاغ الکترونیک، اوراق مالیاتی مؤدیان که در سامانه‌های الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور صادر می‌شود، به‌صورت خودکار بر روی حساب کاربری مؤدیان بارگذاری شده و هم‌زمان پیامک اطلاع‌رسانی برای آنان ارسال می‌شود.

وی افزود: پس از بارگذاری اوراق در حساب کاربری ، مؤدیان ده روز فرصت دارند با مراجعه به‌حساب کاربری خود، اوراق بارگذاری شده را مشاهده کنند.

سرپرست امور مالیاتی استان مرکزی بیان کرد: رؤیت برگه در حکم ابلاغ است، چنانچه مؤدی ظرف ده روز به‌حساب کاربری خود مراجعه نکرده و برگه خود را مشاهده نکند، روز یازدهم (یا اولین روز کاری بعد از روز دهم) به‌عنوان تاریخ ابلاغ منظور شده و مهلت قانونی واکنش به اوراق مالیاتی بر مبنای آن در نظر گرفته می‌شود.

کمیجانی یادآور شد: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان نیز در سال ۱۳۹۸ تصویب و مقرر شد بعد از مدتی زیرساخت‌ها جهت اجرای طرح آماده شود.

وی ادامه داد: بر اساس اتفاقات رخ‌داده و شناسایی حساب‌های بانکی به تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری سبب شد تعداد مؤدیان مالیاتی افرایش پیدا کند و از  ۶۳ هزار و ۱۷۶ مؤدی به حدود ۹۰ هزار مؤدی اشخاص حقیقی در استان برسد که در سال گذشته ۶۷ هزار و ۳۲۰ مؤدی فرم تبصره ماده ۱۰۰ را پرکرده‌اند و از این تعداد مالیات ۳۸ هزار و ۷۳۱ مؤدی معادل ۵۸ درصد صفر شد و تعداد اظهارنامه‌های حقوقی در سال گذشته نیز ۸ هزار و ۵۷۲ مورد بوده است.

سرپرست امور مالیاتی استان مرکزی بیان کرد: این قانون از یکم مهر امسال آغاز و به‌صورت فراخوان‌ها از شرکت‌های بزرگ دولتی و بورسی آغاز شود و برای اشخاص حقیقی از سال آینده اجرایی  شود،اگر این قانون اجرا شود شفافیت در معاملات ایجاد و سبب می شود صدور فاکتور مؤدیان از طریق سیستم های الکترونیکی و سامانه مودیان انجام شود و کاهش فرار مالیاتی را به همراه دارد.

کمیجانی افزود: برای مؤدیانی که قصد مقاومت داشته باشند جرائمی در نظر گرفته می‌شود،گاها برخی از وجه نقد استفاده کرده و دستگاه پوز خود استفاده نمی‌کنند که مردم در صورت مشاهده با سامانه ۱۵۲۶ اعلام کنند تا بررسی لازم صورت گیرد.

وی گفت: به‌موجب این مصوبه قانونی، مشمولینی که برای عضویت در این سامانه فراخوان می‌شوند، مکلف‌اند برای خریدوفروش تمام کالاها صورت‌حساب الکترونیک صادر کرده و نسخه‌ای از آن را برای سامانه پایانه‌های فروشگاهی( دستگاه پُز )ارسال کنند، با اجرای این قانون ضمن افزایش شفافیت در اقتصاد، امکان نظارت بر قیمت‌ها فراهم خواهد شد و مالیات بر اساس عدالت و بدون تبعیض در زنجیره تولید تا مصرف وصول می‌شود، همچنین جلوگیری از قاچاق کالا و فرار مالیاتی نیز از دیگر مزایای این طرح ست.

سرپرست امور مالیاتی استان مرکزی گفت: برای مؤدیانی که از این طرح استفاده کنند در این طرح تشویقاتی لحاظ شد و بر اساس خریدی که صورت می‌گیرد از هر ۱۰صورتحساب، یک صورت‌حساب به‌صورت قرعه‌کشی انتخاب و به‌اندازه ۲ برابر کالای خریداری‌شده به مؤدی مذکور بر می گردد.

کمیجانی بیان کرد: با توجه به اینکه این طرح یک طرح ملی است، قانون مشخص کرده  تنها ۲ و نیم درصد صورتحساب ها به صورت نمونه بررسی می شود و مؤدی نیازی به ارائه مدارک دیگر ندارد .

وی سهم مالیات مشاغل در کشور را ۶ درصد و در استان مرکزی تنها ۳ درصد  عنوان کرد اظهار کرد: در ۳ سال گذشته میانگین پرداختی مالیات از مشاورین املاک یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سالانه، وکلا ۲ میلیون تومان و طلافروشان ۶ و نیم میلیون تومان و کارمندان دولت ۹ میلیون تومان بوده است.

سرپرست امور مالیاتی استان مرکزی اضافه کرد: اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ بالغ‌بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها پرداخت کرده و شهرداری باید این رقم را صرف کارهای عمرانی کند.

کمیجانی خاطرنشان کرد: تأکید است که صاحب‌خانه‌ها خانه‌های خالی از سکنه را اجاره دهند چراکه در غیر این صورت بعد از ۴ ماه مشمول مالیات خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیون تومان حساب کاربری بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طرح هوشمندسازی چهار پارکینگ هسته مرکزی شهر یعنی پارکینگ زائر، پارکینگ شرقی، پارکینگ بهار و پارکینگ شهید کاظمی در شش ماه نخست سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بهبود خدمات‌دهی در پارکینگ‌های عمومی شهر قم است.

وی با اشاره به اولویت هوشمندسازی در این پارکینگ‌ها افزود: در مناسبت‌ها برنامه ویژه‌ای برای اطلاع‌رسانی مسائل مرتبط با پارکینگ‌ها و تشدید نظارت وجود دارد که در حال پیگیری است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه هوشمندسازی پارکینگ‌ها ابتدا در اطراف حرم و هسته مرکزی شهر و سپس در قسمت‌های مختلف شهر مدنظر است، خاطرنشان کرد: بسیاری از تخلفات همچون پرداخت‌های خارج از قاعده و دریافت تعرفه اضافه، دزدی و سرقت خودروها و مقوله‌های مهم دیگر با هوشمندسازی پارکینگ‌ها کاهش پیدا می‌کند.

خلیلی اضافه کرد: در پارکینگ‌هایی که هوشمندسازی می‌شوند، اپراتوری که در ورودی پارکینگ نشسته است دخل و تصرفی در هزینه پارکینگ ندارد و همه محاسبات به صورت هوشمند انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این سیستم هنگام ورود عکس از پلاک خودرو گرفته تا زمان خروج مطابقت داده می‌شود، همچنین تمام هزینه به شکل سیستمی ثبت خواهد شد و در پایان تنها رمز از راننده می‌خواهند تا از پارکینگ خارج شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: شکایت‌های زیادی در خصوص دریافت تعرفه‌های اضافی در پارکینگ‌ها به سازمان حمل‌ونقل و ترافیک مخابره می‌شد، اما در حال حاضر با اجرای طرح هوشمندسازی که در بعضی پارکینگ‌ها مثل زائر صورت گرفته است، شکایت‌ها در ماه به یکی یا دو عدد رسیده است.

خلیلی گفت: طرح هوشمندسازی در پارکینگ زائر در پایان سال ۱۴۰۲ به صورت آزمایشی آغاز شد و سال ۱۴۰۳ در باقی پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح هوشمندسازی چهار پارکینگ هسته مرکزی شهر یعنی پارکینگ زائر، پارکینگ شرقی، پارکینگ بهار و پارکینگ شهید کاظمی در شش ماه نخست سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد و در صورت اجرای کامل این طرح، موضوع شکایت‌های مردمی کاهش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 749325

دیگر خبرها

  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم
  • بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی