Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای روسی بعد از شروع جنگ بین روسیه و اوکراین با استفاده از تجهیزات دریایی و هوایی اقدام به از بین بردن نیروی دریایی اوکراین کرده و از سوی دیگر با استفاده از ناوها و کشتی های جنگی خود ارتباطات دریایی کی یف را با خارج قطع کردند.

به گزارش ایران اکونومیست، در چنین شرایطی نیروهای اوکراین با قطع ارتباط دریایی شان با خارج تنها از راه زمینی می توانستند با کشورهای حامی خود در غرب ارتباط بگیرند که این راه هم توسط نیروهای روسیه با حملات موشکی و هوایی مورد حمله و تهدید قرار می گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وضعیت در دریا نیروهای اوکراین برای ضربه زدن به نیروی دریایی روسیه اقدام به مین گذاری دریایی کرده و البته این اقدام متقابل به ادعای اوکراینی ها از سوی نیروهای روسی نیز انجام شد تا کشتی ها و قایق های اوکراین قادر به خروج از بنادر و حمله به کشتی های روسیه و امکان دریافت تجهیزات نظامی را نداشته باشند.

مین گذاری‌های دریایی طی ماه های گذشته در دریای سیاه و اطراف بنادر اوکراین منجر به این شد که اوکراین تحت فشار قرار گرفته و تنها راه تامین تجهیزات و تسلیحات توسط این کشور از راه های زمینی باشد که آن نیز توسط موشک ها و هواپیماهای روسی مورد حمله قرار گرفته و منهدم می شوند و این کشور بشدت از نظر تجهیزات و تسلیحات تحت فشار قرار دارد.

کشورهای غربی بعد از تحت فشار قرار گرفتن اوکراین و مشکلات این کشور در تامین تجهیزات نظامی و تسلیحاتی و حتی مواد غذایی با طرح این موضوع که جهان نیازمند غلات کشاورزی اوکراین است، توافقی بین مسکو و کی یف با میانجیگری ترکیه امضا کردند تا کشتی ها از بنادر اوکراین حرکت کرده و غلات این کشور را صادر کنند و در این راه برخی کشتی های حامل غلات طی روزهای گذشته راهی بنادر سایر کشورها شدند.
اقدامی که ارتباط دریایی اوکراین با سایر کشورهای بویژه کشورهای غربی را باز کرد و فرصتی پیش پای آنها قرار داد تا با استفاده از این شرایط بتوانند تجهیزات نظامی نیز به بهانه اعزام کشتی برای انتقال غلات اوکراین از طریق دریا به اوکراین برسانند. اما مین های دریایی موجود در اطراف بنادر اوکراین همچنان مانع اصلی در این راه بشمار می رود.

طبق خبرهایی که دیروز منتشر شد بعد از اعزام کشتی های حامل غلات از اوکراین، انگلیس شماری زیردریایی‌های بدون سرنشین به اوکراین برای ردیابی مین‌های دریایی واگذار کرده است.

وزارت دفاع این کشور اعلام کرد:"این زیر دریایی ها برای استفاده در آب‌های کم عمق ساحلی ساخته شده اند و قادرند تا یکصد متر زیر آب مین‌ها را ردیابی، تعیین محل و شناسایی کنند و به این ترتیب نیروی دریایی اوکراین قادر خواهد بود آن‌ها را خنثی کند.

این وزارتخانه افزود:"ده‌ها نفر از نیروی دریایی اوکراین طی ماه‌های آینده برای استفاده از این زیر دریایی ها آموزش خواهند دید و البته آموزش‌ها برای اولین گروه از این افراد آغاز شده‌است.آمریکا و انگلیس هم کار آموزش این نیروها را برعهده خواهند داشت." 

وزارت دفاع انگلیس افزود:"با اینکه تعدادی از محموله‌های غلات بر اساس یک توافق که با میانجیگری سازمان ملل امضا شد توانستند از اوکراین خارج شوند، ولی این فرآیند به خاطر وجود مین‌های زیردریایی که روس‌ها در طول آب‌های ساحلی اوکراین کار گذاشته اند، بسیار محدود شده است.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در موضع‌گیری علیه روسیه ادعا کرد:«تلاش‌های بدبینانه مسکو برای باج‌گیری با تامین غذای جهان نباید موفق باشد.»

او درباره برنامه کشورش برای اعزام مین‌روب به اوکراین گفت:«این تجهیزات و آموزش‌های حیاتی به اوکراین در امن نگه داشتن آب‌هایش به برقرار کردن جریان نقل و انتقال غلات به جهان و حمایت از نیروهای مسلح اوکراین در هدف آنها برای دفاع از بنادر و خط ساحلی خود کمک خواهند کرد.»

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، تلاش‌ها برای صادرات مواد غذایی از اوکراین همچنان به سبب «مین‌های دریایی رها شده توسط نیروهای روس» با اختلال مواجه است.

با حملاتی که روسیه طی ماه های گذشته به مسیرهای ریلی و زمینی ارسال تجهیزات از سوی غرب به اوکراین کرده، اکنون به نظر می رسد که کشورهای غربی و اوکراین به دنبال ایجاد راه های ارتباطی دریایی هستند تا بتوانند ضمن طولانی کردن جنگ، مانع از شکست اوکراین شده و روسیه را درگیر این جنگ نگهدارند. اقدامی که در ماه های گذشته نیز با ارسال تجهیزات پیشرفته از سوی غرب به اوکراین جریان داشت و اکنون موضوع صادرات غلات اوکراین فرصت را برای باز کردن راه جدید ارتباطی بین اوکراین و غرب از راه دریای سیاه فراهم کرده است. 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین ، نان و غلات ، روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین نان و غلات روسیه دریایی اوکراین نیروی دریایی کشتی ها مین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «مارگاریتا روبلز» وزیر دفاع اسپانیا اعلام کرد که اسپانیا به‌زودی موشک‌های سامانه «پاتریوت» را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

وزیر دفاع اسپانیا این اظهارات را در نشست مجازی گروه موسوم به «گروه رامشتاین» بیان کرد که متشکل از حامیان غربی اوکراین است.

در بیانیه وزارت دفاع اسپانیا ادعا شده که در چهار روز آینده تعداد نامشخصی مهمات برای سامانه «پاتریوت»، سامانه پدافندی ساخت آمریکا به اوکراین ارسال خواهد کرد. وزیر دفاع اسپانیا چیزی درباره تحویل سامانه‌های پدافندی پاتریوت به اوکراین اشاره نکرد.

پیش از این روزنامه اسپانیایی El Pais گزارش داده بود که مادرید به دلیل فشارهای زیاد اتحادیه اروپا و ناتو، موشک های پاتریوت را به اوکراین عرضه خواهد کرد. به گفته این رسانه، اسپانیا تنها با سه باتری پاتریوت کار می کند و حدود 50 موشک "ذخیره جنگی" برای آنها نگه می دارد.

کد خبر 6090069

دیگر خبرها

  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • اسپانیا ارسال مهمات به اوکراین را تائید کرد