Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:07:35 GMT

تولید کیت تشخیص بیماریهای دام و طیور

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۵۷۰۰

تولید کیت تشخیص بیماریهای دام و طیور

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر جواد محمدی سرپرست پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست فناوری امروز در نشست خبری که امروز برگزار شد با بیان اینکه بیماریهای قلبی و عروقی و سرطان از جمله بیماری های مرگبار در کشور ما به شمار می رود، گفت: در همین راستا ما در پژوهشگاه زیست فناوری تحقیقاتی را در زمینه این دو بیماری در دستور کار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای انجام تحقیقات در زمینه این دو بیماری با مراکز آموزش عالی داخلی و خارجی همکاری می کنیم، خاطر نشان کرد: همچنین تولید کیت های تشخیص پزشکی دام و طیور جدید را تا آذر ۱۴۰۱ در دستور کار داریم.

سرپرست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با اشاره به فعالیت های این پژوهشگاه در زمینه تولید کیت های تشخیص پزشکی اظهار داشت: گروه های حرفه ای َطراحی و تولید کیت های تشخیص پزشکی دام و طیور تشکیل شده و زیرساخت های لازم تا اول مهر برای این کار فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های پژوهشگاه ژنتیک و زیست فناوری، تا آخر آبان مجوز iso و تا آخر آذر مجوزهای لازم سازمان غذا دارو را برای تولید صفر تا صد این کیتها اخذ می کنیم و بنا داریم در همین ماه از آنها رونمایی کنیم.

وی در مورد جزئیات کیت های دام و طیور و تشخیص پزشکی عنوان کرد: یکی از کیتهایی که قرار است به تولید برسد برای بیماری دامی شبه‌سل (پاراتوبرکولوزیس) قابل استفاده است؛ این کیت جز کیتهای وارداتی محسوب می شود.

به گفته محمدی، اکنون زمینه تولید ۳ کیت دام و طیور را داریم و برای دو کیت دیگر نیز آماده شده ایم و در نهایت ۵ کیت که از خارج وارد می شود را تولید خواهیم کرد. قصد داریم در نهایت ۳۳ کیت بیوشیمی و ۱۰ کیت تشخیص بیماری دام را تولید کنیم.

همکاری با صنایع بزرگ در زمینه تولید استارتر های لبنی

سرپرست پژوهشگاه ملی زیست فناوری همکاری با صنایع را از دیگر برنامه‌های این پژوهشگاه نام برد و گفت: محققان این پژوهشگاه موفق به تولید استارترهای لبنی شده اند که در یک شرکت بزرگ لبنیات در حال استفاده است. با توجه به اینکه در حال حاضر صنایع بزرگ آنزیم‌های مورد نیاز خود را از خارج تهیه می کند تولید این استارترها می تواند حائز اهمیت باشد.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه ژنتیک پتانسیل تحقیقات در بخش تحقیق و توسعه صنایع بزرگ منجمله لبنیات را دارد، اضافه کرد: تحقیق و توسعه صنایع بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است که اعضای هیات علمی پژوهشگاه توانایی آن را دارند.

ایجاد پردیس علم و فناوری در پژوهشگاه ژنتیک

محمدی افزود: ما موافقت اصولی را برای ایجاد پردیس علم و فناوری زیست فناوری و تبدیل پژوهشگاه به قطب زیست فناوری از هیات امنا اخذ کرده ایم و قرار است به زودی تایید نهایی شورای گسترش را بگیریم.

وی با بیان اینکه این پردیس کمک می کند که شرکتهای دانش بنیان حوزه زیست فناوری به صورت مستقل مستقر شوند، گفت: چند ماه آینده این فضا برای دانش بنیان ها فراهم خواهد شد؛ پیش بینی می شود که تا ۴ ماه آینده فاز اول پردیس ایجاد و تعدادی شرکت دانش بنیان مستقر شوند.

به گفته وی، شرکتهای مستقر در این پردیس می توانند از تسهیلات پارک های علم و فناوری بهره مند شوند ضمن اینکه از آزمایشگاه، کلین روم، اتاقهای مارکتینگ و ... استفاده می کنند.

وی ادامه داد: با راه اندازی این پردیس، اشتغال ۱۳۰۰ نفری فارغ التحصیلان حوه زیست فناوری فراهم می شود؛ این پردیس ظرفیت فعالیت ۱۰۰ شرکت دانش بنیان را دارد.

سرپرست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با تاکید بر ترکیب تقاضامحوری و عرضه‌محوری به عنوان اولویت این پژوهشگاه در پژوهش‌ها اظهار داشت: با دعوت از صنایع بزرگ، بخش سلامت، دانشگاه های علوم پزشکی، شهید بهشتی، تهران و پژوهشگاه ابن‌سینا و رویان همکاری در عرصه سلامت را آغاز کرده ایم.

وی ادامه داد: گروه های پژوهشی عملیاتی برای پاسخ به نیازهای نهادهای مختلف از جمله ستادهای سلول های بنیادی و زیست فناوری تشکیل شده است.

کد خبر 5575090 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: زیست فناوری ژنتیک جواد محمدی دام و طیور حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی اربعین حسینی نوآوری زیست فناوری پهپاد کشاورزی محقق ایرانی باتری لیتیومی ایالات متحده امریکا ناسا اینترنت سرپرست پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست فناوری تشخیص پزشکی صنایع بزرگ دانش بنیان دام و طیور تولید کیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم

محققان، ابزاری آزمایشگاهی کشف کردند که به وسیله این ابزار می‌توانند بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده، معده و روده بزرگ را شناسایی کنند.

این ابزار جدید با روش یادگیری ماشینی و مبتنی بر هوش مصنوعی، محصولات جانبی سوخت و ساز در نمونه خون را تجزیه و تحلیل می‌کنند و می‌توانند در نهایت سه سرطان لوزالمعده، معده و روده بزرگ را تشخیص دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی