Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@00:22:36 GMT

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فانوس در همدان

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۵۷۱۴

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فانوس در همدان

ایسنا/همدان دبیر ششمین دوره جشنواره فرهنگی هنری "فانوس" از برگزاری ششمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در همدان خبر داد و گفت: این جشنواره در دو مرحله استانی و ملی برگزار می‌شود که بخش ملی آن آبان‌ماه در استان اصفهان برگزار می‌شود.

رضا ینگجه یکشنبه ۶ شهریورماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این جشنواره با موضوع دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان وطن برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در بخش‌ هنرهای نمایشی تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، متن نمایش‌نامه، در بخش موسیقی و سرود موسیقی باکلام، موسیقی بی‌کلام، سرود و همخوانی، در بخش هنرهای تجسمی عکس، نقاشی دیجیتال، نقاشی دستی، طراحی پوستر و بیلبورد، مجسمه سازی و خوشنویسی نستعلیق و در بخش رادیویی نمایش رادیویی و پادکست دریافت آثار انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بخش تلویزیونی و سینمایی سریال داستانی، فیلم داستانی، فیلم داستانی بلند و کوتاه، تله تئاتر انیمیشین، مستند بلند و کوتاه و نماهنگ، بخش ویژه استانی در مورد زندگی و سیره سرلشگر شهید حاج حسین همدانی و در بخش ویژه کشوری ۲۵ آبان‌ماه سال ۱۳۶۱، سالروز حماسه و ایثار مردم اصفهان است.

ینگجه خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ شهریورماه به دبیرخانه جشنواره واقع در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس واقع در همدان میدان قائم(عج) ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرم فراخوان جشنواره با شماره‌های ۳۸۳۸۱۰۱۰، ۳۸۳۸۱۰۲۰ و ۰۹۱۸۴۴۲۸۲۲۴ تماس حاصل کنند.

وی با بیان اینکه تولیداتی که ارسال می‌شود باید متعلق به دو سال گذشته باشد و به دوره‌های قبلی جشنواره راه پیدا نکرده باشند، گفت: ۱۳ مجموعه و نهاد در این جشنواره که همه عضو کمیته دفاع مقدس هستند، پای کار آمده‌اند، این فراخوان برای هنرمندان ارسال شده و داوری آثار تا پایان شهریور انجام می‌شود.

ینگجه ادامه داد: بخش جنبی جشنواره برگزاری کارگاه آموزشی به منظور تولید آثار تخصصی در حوزه دفاع مقدس است چراکه گاهی نداشتن اطلاعات دقیق از تاریخ دفاع مقدس منجر به تولید آثاری می‌شود که با تاریخ مطابقت ندارد.

وی افزود: با درنظر گرفتن ظرفیت خوبی که به سبب برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید همدان در استان وجود دارد، اگر دستگاه‌های اجرایی در این رابطه پای کار بیایند در سال ۱۴۰۲ میزبان جشنواره فانوس در بخش ملی در همدان خواهیم بود.

دبیر جشنواره فانوس ادامه داد: اگر دستگاه‌های مختلف پشتیبانی کنند و هر مجموعه فرهنگی حمایت از تولید یک اثر را به عهده بگیرد، می‌توانیم با تولیدات فاخری در استان با حدود ۱۳ یا ۱۴ اثر روبرو شویم.

وی با بیان اینکه هفتم مهرماه اختتامیه جشنواره در همدان با تقدیر از شهید هنرمند شهید حمید یوسفی برگزار خواهد شد، گفت: اطلاع رسانی پیش از این با هنرمندانی که با مجموعه فوق ارتباط داشته صورت گرفته است.

ینگجه با اشاره به اینکه جشنواره با هدف معرفی آثاری که طی یکی دو سال گذشته در استان تولید و کمتر دیده شده است، انجام می‌شود، گفت: مشکلی که در این جشنواره‌ها وجود دارد این است که پس از اتمام جشنواره آثار راه یافته و برتر مورد توجه و استفاده قرار نمی‌گیرد و بعدها تأثیری از آن آثار فاخر دیده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، در پایان مراسم از پوستر و تیزر ششمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره فانوس دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امام جمعه شهر مبارکه در این مراسم گفت: خانواده‌های معظم شهدا الگوی بی نظیری برای ملت هستند و توانستند ‏درس بزرگ صبر و فداکاری را برای همه ما به ارمغان بیاورند‎ و عزت امروز کشور مرهون ایثار و مجاهدت و فداکاری شهدا و ایثارگران و ‏خانواده‌های آنان است‎. ‎
حجت الاسلام سید مهدی موسوی افزود: پدران و مادران شهدا با تربیت فرزندانی شجاع و دلیر، در زمان ۸ سال دفاع مقدس، جان برکف در جبهه‌ها حاضر شدند و از آرمان‌های امام (ره) و انقلاب اسلامی دفاع کردند.
مرحوم ضیایی، ۱۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در سن ۸۴ سالگی به فرزندان شهیدش پیوست.
شهید مجید ضیائی درسن ۱۲ سالگی در تظاهرات پیش از انقلاب به دست نیرو‌های پهلوی همچنین اصغر ضیایی برادر این شهید بزرگوار ۱۲ شهریور سال ۶۰ در ۱۶ سالگی در جنوب کرخه، خدابخش ضیایی، نیمه آذر سال ۶۰ در ۱۸ سالگی در عملیات طریق القدس و محمدرضا ضیایی، ۱۱ آبان سال ۶۱ در عملیات محرم در محور عین خوش در ۱۴ سالگی به شهادت رسیدند.

دیگر خبرها

  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • دزفول خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیقی در پیشینه خود دارد