Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: تعرفه‌ واردات خودرو متناسب با نوع خودروها و بر اساس مصوبه وزارتخانه‌های اقتصاد، صمت و بانک مرکزی مشخص خواهد شد.

به گزارش ایران اکونومیست، علی بهادری جهرمی در جریان بازدید از نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودروی کشور اظهار کرد: مشکلات بسیاری به دلیل تحریم‌های خارجی و سوءمدیریت و عدم برنامه‌ریزی مناسب در داخل کشور به وجود آمده و صنعت خودرو به‌گونه‌ای رشد کرده بود که رضایت عمومی را به دنبال نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس ایجاد تحول در مشکلات مزمن موجود سخت بود اما دولت پیگیری را تکلیف قانونی و شرعی خود می‌دانست و به همین دلیل با سرعت اقدام به تحقیقات کارشناسی کرد و پس از بازدید رئیس جمهوری از پارکینگ‌های خودروسازان برنامه‌ریزی‌ها انجام شد.

سخنگوی دولت افزود: ۱۸۰ هزار خودروی ناقص در انبارها موجود بود و فاصله تقاضای مردم تا عرضه تولیدات خودروهای داخلی به دلیل کمبود قطعات زیاد شده بود اما خودروهای ناقص در آمار تولید ثبت می‌شدند، به همین دلیل رئیس جمهوری هشت فرمان صادر کرد که تحولات در سه حوزه رقم خورد.

۳ تحول در صنعت خودروسازی

وی ادامه داد: نخستین تحول در تثبیت جریان تولید بود، به گونه‌ای که امروز خودروهای معطل مانده به دلیل کمبود قطعات به کمتر از یک هزار دستگاه رسیده است و از سوی دیگر تولیدات بدون معطلی عرضه می‌شوند.

بهادری جهرمی گفت: تحول دوم توسعه بن‌سازه‌ها یا پلتفرم‌های خودرو همراه با بومی‌سازی بود که در دستور کار قرار گرفت. تدبیر و چرخش استراتژیکی اتفاق افتاد که برای عرضه جهانی خودروها هم‌افزایی در حوزه‌های مختلف شکل بگیرد. بر همین اساس دو یا چند شرکت در مشارکت با یکدیگر بن سازه را ایجاد می‌کنند تا این مدل همکاری‌ها توسعه یابد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: این نوع همکاری‌ها هزینه تولید را کاهش می‌دهد و محدود به تولیدکنندگان دولتی نیست و بخش خصوصی داخلی نیز می‌تواند در این بخش حضور یابد.

وی افزود: گام سوم دستیابی به تولید گسترده‌تر برای رقابت جهانی است؛ در واقع با این برنامه‌ها، کشور در حوزه خودروسازی توان تولید را افزایش می‌دهد و با بومی‌سازی در شرایط سخت، مقاومت‌پذیری بیشتری خواهد داشت.

وضعیت تعیین تعرفه واردات خودرو

بهادری جهرمی با اشاره به آئین‌نامه واردات خودرو، گفت: تعرفه ورود این خودروها به کشور با توجه به نوع آن تعیین می‌شود؛ مقرر شده تا خودروهای اقتصادی که بتواند خط تولید کشور را حمایت کند و تکنولوژی لازم را انتقال دهد، وارد کشور شوند.

وی افزود: تعرفه‌ها متناسب با خودروها و بر اساس مصوبه وزارتخانه‌های اقتصاد، صمت و بانک مرکزی مشخص خواهد شد.

نخستین تبادل روبلی- ریالی

بهادری جهرمی درباره نمایشگاه خودرو روسیه، گفت: در این رویداد ۱۲ تفاهم‌نامه خودرویی با روسیه به ارزش ۷۰۰ میلیون یورو در یک سال امضا شد که در همین روزهای نخست، اجرایی شدن برخی از آنها در جریان است. همچنین در این نمایشگاه، نخستین تبادل مالی روبل-ریال نیز میان خودروسازان و قطعه‌سازان رقم خورد.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: علی بهادری جهرمی ، افزایش تولید خودرو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: علی بهادری جهرمی افزایش تولید خودرو واردات خودرو بهادری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: واردات بسیاری از ورق‌های گالوانیزه خودرویی به واسطه تامین نیاز توسط شرکت ورق خودرو قطع شده است.
حمید شجاعی افزود: به واسطه توانمندی شرکت ورق خودرو محصولات تولیدی به کشور‌های دنیا صادر می‌شود.
وی افزود: خودروسازان خارجی تمایل خود را برای استفاده از محصولات ورق خودرو اعلام کرده‌اند.
شجاعی گفت: حضور در بازار‌های کیفی دنیا و صادرات ۲۰ هزارتنی در سال ۱۴۰۳ از مهمترین برنامه‌های پیش روی این واحد صنعتی است.

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است
  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • آذری جهرمی: سکوت جناب آقای میرسلیم جالب است!
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته