Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه و کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور، امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان در جلسه شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه  تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، ضمن تبریک هفته دولت عنوان کرد: دفتر امامان جمعه به عنوان محل مراجعه همه مشکلات مردم نقشی اساسی ایفا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقدمه تمامی تحولات که با تاکید رئیس جمهور نیز همراه است به کارگیری نیروهای انقلابی و جهادی در بدنه دولت است که انگیزه‌های لازم را برای حل مشکلات معیشتی مردم را مورد توجه قرار دهند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اقدامات بسیار قابل توجهی در وزارت در حال شکل گیری است، افزود: برای سه دغدغه اصلی یعنی مسکن، اشتغال و تورم برنامه ریزی مدونی انجام می گیرد.

محمود کریمی بیرانوند با بیان اینکه دو اشکال در حوزه اشتغال در سنوات گذشته وجود داشت،  ادامه داد:  نخست عدم هماهنگی و تقسیم کار میان دستگاهها و دیگری مسئله عدم مهارت های لازم در جهت ایجاد شغل بود که در دولت جدید بر این مهم متمرکز شده‌ایم.

 

وی گفت : اتفاقی بسیار مفید در حوزه صدور مجوزات مشاغل خانگی ایجاد شده است که بدون مراجعه به کارشناس و تنها از طریق ثبت در سامانه می‌توان از مجوز برخوردار شد.

معاون توسعه و کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور در بخش دیگری به ظرفیت بالای مشاغل خانگی در هرمزگان اشاره و تأکید کرد: باید تولید را در جامعه الگو سازی کنیم و در کنار مشکلات بیمه‌ای مشاغل خانگی که یکی از ارکان تولید است را حل کنیم.

وی با اشاره به سامانه رصد، تصریح کرد: یکی از کارهای تحولی استفاده از سامانه رصد که تمامی اقدامات انجام گرفته در حوزه اشتغال را ثبت می کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: فرهنگ کار یک مسئله جدی است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه  نگاه و تمایل مردم به استخدام‌های دولتی باید تغییر کند، ادامه داد: وجود شرکت‌های بزرگ در هرمزگان سبب اینگونه تمایلات شده است در صورتی که صنایع بزرگ براساس مسئولیت اجتماعی سهم کمی در اشتغال هرمزگان دارند.

اشتغال دغدغه مهم مردم هرمزگان است

در ادامه جلسه شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ضمن تبریک هفته دولت عنوان کرد: اشتغال دغدغه مهم مردم هرمزگان و در صورت حل این معضل بسیاری از مشکلات جامعه هرمزگان رفع می شود.

وی افزود: در ساختار فرهنگ کار با دو مشکل اساسی مواجه هستیم نخست رویکرد مردم مناطق جنوبی و غربی کشور به کارهای دولتی که مشکل آفرین است و نخبگان و فعالین باید در جهت گسترش فرهنگ کار نقش ایفا کنند.

باید نگاه به شغل در هرمزگان تغییر کند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تاکید کرد: دوم فرهنگ عافیت طلبی و قناعت به حداقل ها است که همت را در بین مردم پایین آورده و این نگاه غلط مخل آینده کشور است که باید این نگاه در بین جوانان تغییر کند.

عبادی زاده گفت : یکی از تجربه های موفق در زمینه عرصه محصولات صنایع دستی پنجشنبه بازار میناب است

وی همچنین تأکید کرد: باید بانک اطلاعاتی اشتغال در کشور ایجاد شود.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از اظهاراتش، به مغفول ماندن مبحث گردشگری در هرمزگان اشاره و بیان داشت: هنوز در بهره‌مندی از ظرفیت‌های دریا در هرمزگان راه بلندی در پیش داریم و بسیاری از حوزه‌های مرتبط با دریا که در بسیاری از کشورها با آن درآمدزایی کلانی دارند، در کشورمان قدمی برداشته نشده است.

عبادی زاده همچنین خواستار ایجاد صنایع تبدیلی درهرمزگان و نیز توجه به صنایع پایین دستی پالایشگاهی و فولادی شد.

تلاش برای تداوم روند کاهش بیکاری در هرمزگان

مجتبی معین وزیری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون 20 هزار و 838 شغل ایجاد و در سامانه رصد ثبت و راستی آزمایی شده است، اظهار کرد: پاره‌ای از این اشتغال‌های ثبت شده مرتبط با پروژه‌هایی است که بدلیل مشکلات ناشی از مسائل اقتصادی دچار رکود شده بودند اما حالا بار دیگر راه اندازی شده و اشتغال قبلی را به کار بازگردانده‌اند که نمونه آن را در فعال شدن دوباره مجتمع روی می‌توان دید که 200 کارگر این کارخانه بیکار شده بودند اما به کار بازگشتند.

وی افزود: بخش دیگری از این اشتغال ایجاد شده در استان مرتبط با پروانه‌های صنفی صادر شده برای افراد است که دستگاههای مزبور پس از نهایی شدن صدور آن، گزارش افراد دریافت کننده پروانه صنفی و افراد مرتبط با اشتغال در این واحدها را اعلام و سپس با ثبت در سامانه رصد و تطبیق با اشتغال گذشته افراد، به عنوان شغل جدید به ثبت می‌رسد.

به گفته معین وزیری، اشتغال حاصل از آغاز پروژه‌های پیمانکاری جدید نیز در استان به عنوان بخش دیگری از این اشتغال 20 هزار و 838 نفری در هرمزگان بشمار می‌آیند که به طور دقیق و بر اساس تطبیق کد ملی افراد شاغل شده و دیگر منابع اطلاعاتی و بیمه‌ای پایش شده‌اند و اگر اطلاعات غلطی ثبت شده، توسط سامانه حذف شده است.

انتهای پیام/ 3728

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت کار هرمزگان سامانه رصد ثبت اشتغال جدید عبادی زاده نماینده ولی فقیه کار و رفاه اجتماعی سامانه رصد بخش دیگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تعهدات وزارت نفت نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: تعهدات وزارت نفت در بخش بهداشت و درمان و اقدامات آنان در سطح استان نیازمند بازنگری دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، اکبر پورات شامگاه چهارشنبه در نشست با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران که با حضور مدیر عامل و کارکنان پتروشیمی بوشهر در عسلویه برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و خدمات‌رسانی پتروشیمی بوشهر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و امروز هم تعداد 888 بسته معیشتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تدارک دیده‌اند قابل تقدیر است و امیدواریم این اقدامات تداوم یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با بیان اینکه ارتباط و تعامل خوبی توسط مجموعه استان بوشهر با حوزه‌های مرتبط وزارت نفت برقرار است گفت: قطعاً این سیاست‌گذاری وزارت نفت می‌تواند در عمق بخشی به این تعاملات اثرگذار باشد.

وی افزود: البته دغدغه‌های جدی هم وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است و در این حوزه به‌صورت مستمر و در تمامی سطوح بر رفع این دغدغه‌ها پیگیری لازم از سوی مجموعه مدیریتی استان در جریان است که مهمترین آنها سهم استان بوشهر در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی و نیازمند بازنگری است.

پورات عنوان کرد: تاکنون اقدامات مناسبی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفته ولی مطالبه استان بیش از این مقدار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش فرهنگی نیاز استان بیش از آن چیزی است که تاکنون محقق شده و در کنار آن تسریع در پرداخت‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

پورات باتاکید بر بازنگری تعهدات وزارت نفت در بخش بهداشت و درمان و اقدامات آنان در سطح استان اضافه کرد: وزارت نفت باید با تلاش و پیگیری ویژه برای ایجاد زیرساخت‌های نوین در حوزه بهداشت و درمان و ساخت مراکز درمانی وزارت نفت در استان بوشهر نقش به‌سزایی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد مصوبه دولت مبنی بر اشتغال 50 درصدی نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع نفت محقق نشده است تاکید کرد: در حوزه اشتغال با توجه به پیگیری‌های مستمر کمیته جذب 50 درصدی نیروهای بومی و تاکید رئیس جمهور بر تحقق این موضوع و تلاش استاندار بوشهر این مصوبه تاکنون محقق نشده است که وزارت نفت باید در این رابطه به تعهدات خود عمل کند.

پورات اقدامات و عملکرد پتروشیمی بوشهر را مورد تقدیر قرار داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این پتروشیمی 7 هزار نفر مشغول به کار هستند و جایگاه پتروشیمی بوشهر در اشتغال، توسعه منطقه، ارزش آفرینی اقتصاد و اقتصاد ملی بسیار ارزشمند است که امیدواریم در ادامه در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال نیروهای بومی این روند توسعه و تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر