Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه، امروز (6 شهریور) با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استان در محل برج فناوری کرمانشاه برگزار شد.

دکتر سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به برپایی این نمایشگاه از پنجم تا نهم شهریور ماه، گفت: در این نمایشگاه 150 محصول شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه عرضه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی از این شرکت ها به عنوان تنها تولید کننده برخی محصولات در کشور و حتی خاورمیانه هستند و تولیدات آنها کشور را از واردات برخی محصولات بی نیاز کرده است.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی مدیران و بخش دولتی با توانمندی های شرکت های تحت حمایت پارک عنوان کرد و افزود: علاوه بر این برپایی این نمایشگاه منجر به تعامل هرچه بیشتر بخش دولتی با شرکت های دانش بنیان جهت رفع نیازهای استان و نیز رفع نیاز شرکت ها می شود.

وی از طراحی 10 پنل تخصصی در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و افزود: دراین پنل های تخصصی کارشناسان دستگاه های مختلف پاسخگوی نیاز و مطالبات شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور خواهند بود.

آزادی در ادامه از حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه از بیش از 700 واحد فناور طی سالهای فعالیت این مجموعه خبر داد و افزود: هم اکنون هم بیش از 300 شرکت تحت حمایت پارک قرار دارند.

وی میزان اشتغالزایی این شرکت ها را بیش از دو هزار نفر اعلام کرد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون بهره برداری خوبی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور استان صورت نگرفته گفت: برخی از این شرکت ها محصولاتی تولید می کنند که به کشورهای اروپایی صادر می شود، اما در همین استان آنگونه که باید از ظرفیت آنها استفاده نشده است.

وی افزود: بهره برداری مناسب از ظرفیت این شرکت ها می تواند نقش موثری در رونق اقتصاد استان داشته باشد و امیدواریم امسال که به نام سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده بتوانیم شاهد انسجام لازم و همگرایی میان بخش های مختلف برای بهره برداری از ظرفیت این شرکت ها در استان باشیم.

استاندار کرمانشاه امروز(یکشنبه) بازدیدی پنج ساعته از این نمایشگاه داشت و ضمن شنیدن مسائل و مشکلات شرکت ها و واحدهای فناور حاضر در نمایشگاه، همانجا پیگیری لازم جهت رفع مشکلات برخی از  واحدها را انجام داد.

نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه از پنجم تا نهم شهریور همه روزه صبح ها از ساعت 9 تا 12 ظهر و بعدازظهر ها از ساعت 15 تا 18 در محل برج فناوری کرمانشاه برپا خواهد بود.

بازدید از این نمایشگاه روز چهارشنبه (نهم شهریور) برای عموم آزاد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه پارک علم و فناوری کرمانشاه جهاد دانشگاهی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در رویداد گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با عنوان «دیدار پایدار» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: مالکیت فکری در خلق ارزش و مزیت رقابتی نقش اساسی دارد.

وی گفت: اگر خواهان احداث بنای اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم، باید مالکیت فکری را به عنوان ستون اصلی این بنا در نظر بگیریم.

 وی در ادامه تصریح کرد: ارزش ذاتی اقتصاد دانش‌بنیان، در تبدیل علم و فناوری به دارایی‌های فکری نهفته است. این دارایی‌ها، که شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و ... می‌شوند، هویت و اعتبار یک شرکت دانش‌بنیان را شکل می‌دهند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا ریشه در دارایی‌های نامشهود آنها دارد، خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه مالکیت فکری با چالش‌های متعددی روبرو هستیم و باید با شتابی فزاینده برای رفع این موانع تلاش کنیم.

دهقانی از برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کسب تجارب بین‌المللی در این زمینه، شاهد ارتقای جایگاه مالکیت فکری در کشور باشیم.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امیدواریم با عزم راسخ معاونت علمی و فناوری در این زمینه، شاهد استقرار یک نظام کارآمد برای ارزیابی و اعتباردهی این دارایی‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه