Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تشییع و خاکسپاری حضرت آیت الله شیخ محمّدعلی ناصری امروز یکشنبه ششم شهریورماه 1401 در حالی که قرار است از ساعت 9صبح انجام شود از ساعت ها قبل میدان احمدآباد شاهد حضور مردم برای شرکت در این تشییع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ عالم بزرگوار و مهذب و شیفته‌ امام زمان(عج) آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت آبادی سال 1309 در خانواده‌ای اهل زهد و تقوا به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدر وی حاج شیخ محمد باقر ناصری دولت آبادی از عالمان زاهد و وارسته بود. آیت الله ناصری که از چهارده سالگی در مدرسه علمیه شهر مقدس نجف اشرف مشغول به تحصیل بود پس از سالیان زیاد به امر استاد خود، مرحوم آیت الله کشمیری به ایران بازگشت و در دولت آباد و اصفهان به تربیت نفوس مستعد، تدریس فقه و اصول و تفسیر و اقامه جماعت و پاسخ گویی نیازهای گوناگون مردم پرداخت. مجالس وعظ و سخنرانی این عالم بزرگوار روحانیت و معنویتی خاص دارد و کلام او که شیفته‌ اهل بیت و دلداده‌ حضرت ولی عصر امام زمان است، گوارای جان‌های تشنه است؛ این عالم بزرگوار روز جمعه به علت بیماری، به ملکوت اعلا پیوست.

مراسم تشییع و خاکسپاری حضرت آیت الله شیخ محمّدعلی ناصری امروز  یکشنبه ششم شهریورماه 1401 در حالی که قرار است از ساعت 9صبح انجام شود از ساعت ها قبل میدان احمدآباد شاهد حضور مردم برای شرکت در این تشییع است؛ قرار است این تشییع با حضور هیئت‌های مذهبی و موکب‌های اربعین و مردم ولایت مدار از میدان احمدآباد آغاز و پس از عبور از خیابان‌های بزرگمهر و سجاد در گلستان شهدا به پایان برسد.

هم اکنون شاهد حضور پرشور مردم هستیم که از مسیرها و خیابان های مختلف خود را به جمع تشییع کنندگان می رسانند.

در مسیر تشییع موکب‌های حسینی برپا شده است و به عزاداران حسینی خدمات ارائه می‌کنند؛ موکب هایی که چند روز دیگر در راهپیمایی اربعین شرکت خواهند داشت و به عاشقان امام حسین خدمت خواهند کرد؛

* تعطیلی کلیسا‌های وانک و بتلحم به مناسبت رحلت آیت الله ناصری

شهروندان ارامنه اصفهانی به حرمت رحلت عالم ربانی آیت الله ناصری امروز کلیسا‌های خود را تعطیل کردند.

جمعیت انبوه میدان بزرگمهر را پر کرده است؛ افرادی با تمثال های این استاد اخلاق علاقه خود را به وی ابراز می کنند و حتی کسانی که موی سپید کردند و مشکل راه رفتن را دارند نیز هر کدام به شکلی برخی با ویلچر و برخی نیز با موتور در حاشیه خیابان های تشییع حضور یافتند.

پس از آن نماز میت توسط آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان بر پیکر آیت‌الله ناصری در میدان بزرگمهر اصفهان اقامه شد.

 

 

*آیت الله ناصری همواره در متن انقلاب حضور داشت

حجت الاسلام احمد سالک اظهار کرد: آیت الله ناصری یک شخصیت دل باخته و توحیدی بود که شخصیت وی ابعاد مختلفی داشت هم در فقاهت و علم و دانش، هم در تفسیر و حدیث و هم در تربیت نیروهای جوان و طلاب شخصیت بارزی داشتند.

این نماینده ادوار مجلس مردمی بودن را بُعد دیگر شخصیتی این عارف ربانی بیان کرده و از خدمات اجتماعی ایشان همچون احداث مساجد، درمانگاه‌ها، مدارس حوزوی و غیره نام برد.

حجت الاسلام سالک در مورد شخصیت انقلابی آیت الله ناصری، این جمله ایشان را یادآور شد که فرمودند «در حوادث روزگار و فتنه‌هایی که به وجود می‌آید باید پشتیبان ولایت باشید و به آقا [رهبر معظم انقلاب] توجه کنید» و ادامه داد: ایشان از چهره‌های مدافع انقلاب اسلامی هم در زمان حیات امام خمینی -رحمة الله علیه- و هم بعد از ایشان در زمان رهبر معظم انقلاب به شمار می‌آمدند.

وی با بیان این که آیت الله ناصری در راه انقلابی گری و دفاع از انقلاب در میدان مبارزه بودند منتها با سبک و سیاق سیر و سلوک و عرفان خود، تصریح کرد: این گونه نبود که ایشان از مسائل انقلاب فارغ و جدا باشند بلکه در متن مسائل بودند و بارها می‌شد در جلسات خصوصی که به همراه دوستان خدمت ایشان می‌رسیدیم، توصیه‌های ایشان در تبعیت از ولایت نقش اول را داشت و همواره در این صحنه ایشان حضور داشتند.

این نماینده ادوار مجلس در ادامه توصیف شخصیت انقلابی آیت الله ناصری افزود: این استاد عالیقدر حوزه علمیه اصفهان در تمام صحنه‌های انقلاب همچون راهپیمایی‌های روز قدس، 22 بهمن و انتخابات‌ها تا آن جا که وضعیت جسمانی ایشان توانایی داشت حضور پیدا می‌کردند.

حجت الاسلام سالک ادامه داد: این عارف الی الله همواره پشت سر حرکت انقلابی امام راحل(ره)  ایستاده بودند و ابایی از دفاع از انقلاب تداشتند و مانند برخی از علما و شخصیت‌ها نبودند که در حاشیه بایستند بلکه همواره حضور ایشان در متن انقلاب احساس می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان دفاع مقدس نیز مسجد منتسب به ایشان یعنی مسجد کمرزرین، پایگاه حمایت و پشتیبانی از رزمندگان اسلام و تهیه وسایل مورد نیاز جبهه بود.

این نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: فقدان آیت الله ناصری سلمه‌ای بر اسلام و جامعه بود و با درگذشت ایشان واقعاً هدیه الهی روز جمعه از دست ایران و به ویژه اصفهان رفت و امیدواریم دوستان و علاقمندان ایشان، راه این عالم جلیل القدر را ادامه دهند.

موج موج جمعیت به سمت گلستان شهدا در حال حرکت است و پیکر این استاد اخلاق وارد گلستان شهدا شد تا در آرامگاه ابدی خود جای بگیرد.

قدم قدم مردم نصف جهان در حال و هوای کربلایی با پیکر آیت الله ناصری همراه شدند و اینک وقت وداع آخر است و پیکر این عاشق امام زمان و یار ولایت در گلستان شهدا آرام گرفت تا مزارش میعادگاه همیشگی عاشقان و دلدادگان صاحب عصر و زمان حضرت بقیه‌الله باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آیت الله ناصری گلستان شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به پیشرفت شگرف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشور‌های دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشییع همسر آیت‌الله مصطفی خمینی در قم
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • (تصاویر) تشییع پیکر مرحومه معصومه حائری همسر آیت الله مصطفی خمینی
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!