Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» نوشت: یائیر لاپید نخست وزیر اسرائیل قرار است با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق هسته ای ایران گفت و گو کند.

این رسانه به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد که دیدار لاپید و بایدن بعد از سخنرانی بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۰ سپتامبر برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان»، همچنین از گفت‌وگوی تلفنی بایدن و لاپید در روزهای آینده خبر داد.

در همین حال، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز روز شنبه در دیدار با روسای یک اندیشکده آمریکایی در واشنگتن گفت: لازم است توافق هسته ای ایران اصلاح شود.

وی در عین حال اذعان کرد: ایران به دانش، زیرساخت و ظرفیت‌هایی در حوزه هسته‌ای دست پیدا کرده که بیشتر آنها غیرقابل بازگشت هستند.

گانتس با ابراز نگرانی تصریح کرد: توافقی که محدودیت‌های کمی روی ایران اعمال کند زمینه را برای توسعه برنامه هسته ای ایران فراهم می کند.

وی همچنین خواستار برخورد با متحدان منطقه‌ای ایران بدون توجه به سناریوهای احتمالی در ارتباط با توافق هسته ای شد.

همزمان شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی ۲۴ نیوز» نیز گزارش داد که لاپید خواستار توضیح رئیس موساد درباره تحقیر آمریکا به خاطر امضای توافق هسته ای احتمالی با ایران شده است؛ امری که نشان از اختلافات داخلی و سردرگمی آنها در زمینه چگونگی برخورد با این پرونده دارد.

دیوید بارنی رئیس موساد پنج شنبه گذشته از آمریکا برای عجله در امضای توافق هسته ای انتقاد کرده و این توافق را مبتنی بر دروغ اعلام کرده بود.

«آی ۲۴ نیوز» نوشت: بااینکه لاپید خودش هم با توافق هسته ای مخالف است اما انتظار این برخورد تند از سوی بارنی را نداشت.

لاپید قبلا گفته بود: مفاد پیش‌نویس توافق حاضر با معیارهای اعلام شده از سوی بایدن نیز همخوانی ندارد.

این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه از بنیامین نتانیاهو، رهبر ائتلاف مخالفان برای گفتگو درباره توافق هسته ای ایران دعوت کرد.

همزمان پایگاه خبری صهیونیستی «روتر» به نقل از دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گزارش داده است که لاپید از نتانیاهو  خواسته است تا دیداری با یکدیگر داشته باشند تا او نتانیاهو را در جریان تحولات توافق هسته‌ای احتمالی بین آمریکا و ایران قرار دهد.

لاپید در دعوت خود از  نتانیاهو همچنین خواستار گفت وگو در مورد وضعیت امنیتی و سیاسی جاری رژیم اسرائیل شده است.

این دومین دیدار از زمان نخست وزیری لاپید خواهد بود. دیدار نخست این دو در جریان حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه صورت گرفته بود.

برچسب‌ها برجام ایالات متحده آمریکا جو بایدن رژیم صهیونیستی بنی گانتس بنیامین نتانیاهو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام ایالات متحده آمریکا جو بایدن برجام ایالات متحده آمریکا جو بایدن رژیم صهیونیستی بنی گانتس بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی هسته ای ایران توافق هسته ای نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود

یک مقام سیاسی صهیونیستی به روزنامه «اسرائیل هیوم» گفت که رژیم صهیونیستی ۱۰ روز تا دو هفته به ابتکار جدید برای دستیابی به توافق با حماس برای آزادی بخشی از اسرای صهیونیست مهلت می‌دهد.

براساس گزارش النشره، این روزنامه صهیونیست به نقل از این مقام نوشت: اسرائیل در نامه‌ای به مصر اعلام کرده است که همه شروط حماس را عملاً می‌پذیرد، مگر اینکه جنگ را دوره اجرای توافق، متوقف کند.

از جمله شروطی که رژیم صهیونیستی به گفته این مقام سیاسی می‌پذیرد، عبارتند از: عقب نشینی ارتش از مسیرها یا جاده‌هایی که برای کمک‌های بشردوستانه ساخته است، آتش بس مداوم، امکان بازگشت تعداد زیادی از آوارگان به شمال نوار غزه و آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های اسرائیل را فراهم می‌کند.

به تشخیص این مقام سیاسی صهیونیست اکثریت اعضا در کابینه و شورای جنگ این شرایط را خواهد پذیرفت.

وی افزود: حتی وزرای میانه رو که موضوع اسرای اسرائیلی را در راس اولویت‌های خود قرار می‌دهند، صبر خود را از دست داده‌اند. آنها می‌دانند که زمان زیادی در بحث‌ها تلف می‌شود.

از سویی دیگر یکی از رهبران حماس به رویترز گفت که هیأتی از این جنبش فردا دوشنبه به قاهره سفر می‌کند تا درباره آتش بس در غزه گفتگو کند و با صهیونیست‌ها به توافق برسد.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی پس از صحبت‌های مجدد در مورد مذاکرات برای دستیابی به توافق، خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم گفت: اگر تصمیم دارید پرچم سفید را به اهتزاز در آورید و تصمیم اشغال رفح را لغو کنید، دولتی به ریاست شما سزاوار وجود نخواهد بود.

از سوی دیگر، بنی گانتس، وزیر شورای جنگ تهدید کرد که اگر وزرای آن با پیشنهاد خوب برای یک معامله مبادله‌ای که از حمایت سیستم امنیتی این رژیم را برخوردار است، مخالفت کنند، کابینه صهیونیستی را سرنگون خواهد کرد.

با این وجود سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هرزی هالیوی، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم طرح‌هایی را برای ادامه جنگ در نوار غزه و رفح تأیید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست