Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ابتدای امسال تا کنون تعداد ۳۲ هزار و ۶۰۹ مددجوی زندانی در هزار و ۳۴۵ دوره آموزشی موفق به کسب آموزش‌های مهارتی شده‌اند.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا» در این باره اظهار داشت: وی خاطرنشان ساخت: فراوانی بیشتر دوره‌های آموزشی در رشته‌های سرویس و نگهداری خودرو، به‌کارگیری HSE در صنایع، برق‌کار ساختمان، قالی‌باف تابلویی، تعمیر موتور خودرو بنزینی، سیم‌کشی مدارهای الکتریکی ساختمان به‌صورت توکار، بنای سفت‌کار، سرویس و نگهداری کولرهای آبی و گازی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بوده است.

وی بازنگشتن مددجویان آزاد شده به زندان‌ها را در گرو ایجاد اشتغال مناسب دانست و اذعان داشت: فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهترین روش برای تغییر رفتارهای غلط مددجویان است و مددجویان پس از آزادی با داشتن گواهینامه مهارت می‌توانند از تسهیلات اداره کل زندان‌ها و بانک‌های عامل در راستای اشتغال خود اقدام کنند.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای با تأکید بر لزوم فراهم‌آوردن بستر مناسب جهت بهبود سلامت جسم و روان مددجویان، افزود: این امر مهم و خطیر همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادها در جهت پیشگیری از وقوع جرم و عدم بازگشت مددجویان به زندان و ارائه راهکارهای کاربردی را می‌طلبد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرصت‌های آموزشی فنی و مهارتی را نه‌تنها برای زندانیان بلکه برای جامعه نیز سودمند دانست و افزود: رفتار ناشایست مددجویان نیز به طور مؤثری به‌وسیله برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای کاهش  می‌یابد زیرا این آموزش‌ها با تأکید بر مسئولیت فردی، احترام و شکیبایی نسبت به دیگران همراه است.

وی از برگزاری مسابقات آزاد مهارتی ویژه مددجویان زندانی در سراسر کشور به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این مسابقات را تأثیر روحی، روانی و تربیتی در زندانیان در دوران محکومیت به حبس، توانمندسازی زندانیان جهت اشتغال مفید و توانمندسازی جهت تأمین معاش و بازگردانی از ارتکاب جرم و عدم بازگشت به محیط زندان بیان داشت.

حسینی نیا از برگزاری هم‌زمان این دوره از مسابقات در ۲۱ استان کشور خبر داد و تصریح کرد: مددجویان خانم و آقا در نخستین دوره مسابقات آزاد مهارتی در رشته‌های برق‌کار ساختمان، فناوری اتومبیل، تراش سنگ‌های قیمتی، جوشکاری، صنایع چوب، خیاطی، صنایع چرم‌دوزی، آرایش و پیرایش مردانه، تعمیر پکیج، قالی‌بافی و ... با هم به رقابت می‌پردازند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: هفته دولت ، آزادی زندانیان ، سازمان زندان‌ها

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هفته دولت آزادی زندانیان سازمان زندان ها فنی و حرفه ای آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیشترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد دیه کشور، عباس کشانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

کشانی با بیان اینکه بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بندها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، اظهار کرد: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد ۶۶۰ نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲