Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@17:15:05 GMT

نحوه خرید ارز اربعین اعلام شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۶۵۰۲

نحوه خرید ارز اربعین اعلام شد

رئیس کانون صرافان با بیان اینکه زائرین می‌توانند ۱۰۰ دلار ارز اربعین را در صرافی‌های عراق و صرافی‌های داخل کشور در شهرهای مرزی به دینار یا سایر ارزها تبدیل کنند، گفت: مردم می‌توانند بدون دغدغه از صرافی‌ها ارز اربعین بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کامران سلطانی‌زاده، درباره وضعیت فروش ارز اربعین در صرافی‌ها اظهار کرد: ارز اربعین در تمام صرافی‌های سراسر کشور بدون محدودیت به مردم داده می‌شود که این ۱۰۰ دلار از سهمیه شهروندان برای سایر ارزها چون ارز مسافرتی کم نمی‌شود و سهمیه جداگانه‌ای است که مردم می‌توانند به همه صرافی‌های سراسر کشور مراجعه و این ارز را بخرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با فعال‌سازی آیکون مربوط به ارز اربعین، صرافی‌ها می‌توانند این ارز را تخصیص دهند، افزود: دینار عراق بیشتر در صرافی‌های شهرهای مرزی و برخی صرافی‌های تهران معامله می‌شود. در صرافی‌های تهران عمدتاً دلار معامله می‌شود که زائران هم در صرافی‌های عراق و مرزی در داخل کشور می‌توانند ۱۰۰ دلار را به ارزهای دیگر تبدیل کنند.

‌آخرین وضعیت تخصیص ارز اربعین در بانک‌ها

بر اساس اعلام بانک مرکزی از روز گذشته فرآیند فروش ارز اربعین در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی و بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت و صادرات به میزان ۱۰۰ دلار به نرخ توافقی شروع شد و بانک‌ها و صرافی‌ها باید نسبت به این اقدام می‌کردند.

همچنین، در صورت تمایل زائران به دریافت دینار، بانک‌ها و صرافی‌ها باید به جای ۱۰۰ دلار نسبت به پرداخت ۱۵۰ هزار دینار عراق به نرخ توافقی به متقاضیان اقدام کنند.

در این بین، بررسی و مشاهدات میدانی از شعبه‌های ارزی بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت و صادرات حاکی از آن است که هنوز فرآیند فروش و تخصیص ارز اربعین در بانک‌ها شروع نشده است.

بر اساس پیگیری‌ها، شعبه مرکزی بانک ملی اعلام کرد که بانک ملی هنوز فروش ارز اربعین را شروع نکرده است.

کد خبر 600429

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ارز اربعین ارز اربعین 1401 اربعین 1401 پیاده روی اربعین 1401 پیش ثبت نام اربعین ۱۴۰۱ تخصیص ارز اربعین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ارز اربعین صرافی ها ۱۰۰ دلار بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به کانادا هشدار داد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، اولگ استپانوف سفیر روسیه در کانادا جمعه گفت: ترجیح می‌دهم که در مورد اقدامات بعدی کانادا پیشگویی نکنم. اما ما برای هر سناریویی اقدامات تلافی‌جویانه داریم.

وی در مورد واکنش احتمالی مسکو به مصادره دارایی‌هایی روسیه در کانادا اظهار کرد: در حوزه کیفیت و سطح روابط دیپلماتیک هیچ چیزی را نمی‌توان رد کرد. همه گزینه‌ها روی میز است.

در همین حال، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه ریانووستی در رابطه با اقدامات احتمالی کشورهای گروه هفت برای مصادره دارایی‌های روسیه گفت که واکنش مسکو به مصادره دارایی‌هایش توسط کشورهای گروه هفت، می‌تواند شامل اقدامات متقابل اقتصادی و دیپلماتیک باشد.

به نوشته ریانووستی، ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

واشنگتن مدت‌هاست که از مصادره دارایی‌های روسیه حمایت می‌کند تا این پول در حمایت از رویارویی نظامی اوکراین با روسیه، به کی‌یف تحویل داده شود.

قانون موسوم به REPO که قانونگذاران واشنگتن آن را به تازگی همراه با بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند، به جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده اجازه داد تا وجوه روسیه که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شد را مصادره کرده و به کی‌یف تحویل دهد.

بیش از ۶ میلیارد دلار از ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه در بانک‌های ایالات متحده است. سناتور آمریکایی رند پل که نسبت به این پیشنهاد بدبین است، اوایل سال جاری هشدار داد که این اقدام، آغاز یک جنگ اقتصادی خواهد بود.

مقام‌های چندین کشور غربی به‌ویژه ایالات متحده و بریتانیا، بر مصادره کامل دارایی‌های روسیه با وجود نگرانی‌های گسترده مبنی بر اینکه این امر مبنای قانونی ندارد، اصرار دارند.

دیگر خبرها

  • بانک آمریکایی «ریپابلیک فرست» اعلام ورشکستگی کرد
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • نرخ ارز امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس