Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@23:35:50 GMT

درصد گلخانه‌ها در استان همدان افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۶۸۴۳

درصد گلخانه‌ها در استان همدان افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هفت طرح گلخانه‌ای از شهرک گلخانه علمدار اظهار کرد: با توجه به اینکه قانون از این برنامه حمایت می‌کند لذا جهاد کشاورزی باید در این راستا برنامه متقن و مدونی داشته باشد و با جدیت آن را پیگیری و اجرا کند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کنونی ما استفاده نادرست از آب است که به صورت سنتی مورد استفاده قرار گرفته و به هدر داده می‌شود گسترش کشت‌های گلخانه‌ای را یکی از راه‌های جلوگیری از هدررفت آب ذکر کرد و گفت: متاسفانه درصد گلخانه‌ها در سطح استان خیلی کم است که با توجه به اهمیت این موضوع باید به سرعت در این زمینه رشد داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان با بیان اینکه نهاوند به واسطه آب و هوای مساعد از کشاورزی و منابع آب مناسب برخوردار است گفت: اگر چه این شهرستان از منابع آب نسبتا خوبی برخوردار است اما باید مدیریت لازم در این زمینه به عمل آید تا با مشکل کم‌آبی مواجه نشویم.

وی گفت: مدیریت صحیح در امور آب مساله مهمی است که نباید از دید مسئولان ذیربط شهرستان به ویژه جهاد کشاورزی مغفول بماند لذا انتظار می‌رود برنامه دقیق و کارشناسی‌شده‌ای برای نظارت بر مصرف آب و جلوگیری از سوء استفاده و به هدررفت آن توسط جهاد کشاورزی اعمال شود. 

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در حال حاضر شمال استان به علت بی‌توجهی دچار کم‌آبی شده است اضافه کرد: در گذشته بی‌توجهی و بی‌برنامگی‌هایی وجود داشته که باعث شد امروز شمال استان و به ویژه شهر همدان با کمبود آب مواجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به مساله تولید و اشتغالزایی را مهمترین برنامه مسئولان طی سال‌های اخیر ذکر کرد و افزود: خوشبختانه دولت سیزدهم با تمام توان تلاش خود را به کار گرفته تا مساله تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی، اقتصادی و صنعتی به صورت عملی مورد توجه قرار گیرد و موانع آن برطرف شود.

وی با اشاره به طرح هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: دولت سیزدهم در بحث هدفمندسازی یارانه‌ها اقدامات اثرگذاری را انجام داد و تمام تلاش خود را به کار بست تا یارانه‌ها مستقیما به دست گروه‌های نیازمند برسد و مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.

قابل ذکر است که در سفر یک روزه استاندار که به مناسبت هفته دولت صورت گرفت چند طرح عمرانی و کشاورزی مورد بهره‌برداری قرار گرفت. افتتاح طرح روکش آسفالت به طول هفت کیلومتر و ۱۰ میلیارد تومان، نصب نیوجرسی به مسافت چهار کیلومتر و اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در محور نهاوند به کرمانشاه که به عنوان محور ارتباطی سفر اربعین محسوب می‌شود از جمله طرح‌های مورد بهره‌برداری شده بوده است.

افتتاح مخزن بتنی آب شرب گیان با اعتبار ۶ میلیارد تومان، افتتاح هفت واحد گلخانه مجموعا به مساحت سه و نیم هکتار و با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومان در شهرک گلخانه‌ای ۱۴/۷ هکتاری علمدار از جمله طرح‌های افتتاحی امروز توسط استاندار بوده است.

استاندار همدان همچنین در بدو ورود به نهاوند با حضور در گلزار شهدا نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرده و بعد از آن از کارخانه تولید روغن نهاوند بازدید کرد.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: گسترش کشت های گلخانه ای مدیریت امور آب تولید و اشتغالزایی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، احداث و توسعه گلخانه های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

سعید نارویی در گفت وگو با ایسنا، افزود: از سال ۱۴۰۲ تا به امروز بالغ بر ۵ هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور ۳ هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس گلخانه خانگی درسطح ۹۸ هکتار شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از این تعداد ۱۹۷۵ گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.

وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه، بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.

وی خاطرنشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع احداث می شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان