Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان مطلبی گفت: با توجه به رشد بازار ارز‌های دیجیتال و افزایش محبوبیت این دارایی‌های دیجیتال در ایران، در چند سال اخیر فعالیت‌های مجرمانه در فضای ارز‌های دیجیتال نیز افزایش یافته است. به همین دلیل مهم است که هموطنان هشدار‌ها را جدی گرفته و با آشنایی با جدیدترین روش‌های کلاهبرداری، از دارایی‌های خود محافظت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: با توجه به ماهیت نوین بازار ارز‌های دیجیتال، متاسفانه بسیاری با نکات ایمنی و روش‌های کلاهبرداری جدید آشنا نیستند که زمینه ساز افتادن در دام سودجویان است. عموما کلاهبرداران تلاش می‌کنند تا با ایجاد ایردراپ‌های تقلبی، استفاده از طرح‌های پانزی و یا با سوءاستفاده از نام وبسایت‌ها و سامانه‌های معتبر فعال در حوزه ارزدیجیتال، دارایی کاربران را به سرقت ببرند و با استفاده از عبارت‌های مرتبط با فضای ارزدیجیتال مانند پرداخت کارمزد شبکه از کاربران مبالغ هنگفتی را دریافت کنند.

به گفته مطلبی، شناسایی کلاهبرداران با توجه به ماهیت ناشناس این رمزارز‌ها ممکن است دشوار باشد و افزایش اطلاع رسانی‌ها و رعایت نکات ایمنی توسط کاربران را ضروری می‌داند، امروزه آموزش کاربران یکی از روش‌های موثر برای جلوگیری و کاهش کلاهبرداری‌ها در حوزه رمزارز‌ها است و اهمیت آموزش و اطلاع رسانی‌ها پررنگ شده است. 

این کارشناس ارز‌های دیجیتال گفت: کاربران همواره صحت آدرس وبسایت و برنامه‌ها را بررسی کنند و با افزایش دانش خود پیرامون ارز‌های دیجیتال و فناوری بلاک چین، طعمه وعده‌های پوچ و واهی کلاهبرداران نشوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلاهبرداری رمزارز دیجیتال مالباخته ارز های دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، «داود منظور» در سخنرانی خود در هشتادمین نشست سالیانه کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک گفت: شبکه ملی اطلاعات ایران همه کشور را پوشش داده و خدمات باکیفیت را در لایه‌های مختلف ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه شبکه فیبرنوری پنج میلیون خانوار را پوشش می‌دهد که این رقم تا یک و نیم سال آینده به ۲۰ میلیون خانوار افزایش می‌یابد، گفت: سهم اقتصاد دیجیتال در ایران هفت و نیم درصد است که این رقم طی پنج سال اجرای برنامه هفتم توسعه، دو برابر خواهد شد.

منظور افزود: جمهوری اسلامی ایران فاز اول پلتفرم ملی دولت الکترونیک را راه‌اندازی کرده که تاکنون ۹۹ درصد از نهادهای عمومی را با سه‌هزار سرویس به منظور ارتقای حکمرانی دیجیتال متصل کرده است. علاوه بر این، احراز هویت آنلاین توسط هوش مصنوعی با دقت بالا در سرویس‌های دولتی استفاده می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور افزود: قانون جدید «مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی» راه را برای توسعه دولت هوشمند و همچنین ارائه داده‌های دولتی به بخش خصوصی با چارچوب مشخص هموار کرده است.

وی در ادامه به ارائه پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران به اعضای کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) پرداخت و گفت: تشویق و تسهیل سرمایه‌گذاری کشورهای عضو در اقتصاد دیجیتال؛ توسعه پلتفرم‌های دیجیتال و پارک‌های داده؛ توسعه کسب و کارهای دیجیتال متوسط و کوچک؛ تبادل تجربیات برای توسعه حقوق بشر در فضای مجازی به‌ویژه درمورد حقوق کودکان و خانواده‌ها در دنیای دیجیتال و توسعه تجارت الکترونیک و بازارهای دیجیتال منطقه‌ای، پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران به اعضای اسکاپ است.

کد خبر 6091014 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها