Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های ایرنا، یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با این حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

در این گزارش به مهمترین اقدامات استان گیلان برای تحقق وعده های دولت سیزدهم خواهیم پرداخت.

بررسی دستاوردها، اقدامات و فعالیت های مهم استانداری های سراسر کشور در سال نخست دولت سیزدهم که توسط وزارت کشور منتشر شده، نشان دهنده اقدامات عمرانی، زیرساختی، اجتماعی و حمایتی در بخش‌های مختلف است.

در این راستا، اجرای طرح‌های پیشنهادی ادغام روستایی، تجمیع روستایی، انتزاع روستایی و پیگیری و حل و فصل موضوعات و مسائل اختلافات مرزی، ساماندهی اتباع غیرمجاز، ارائه امکانات و خدمات به اتباع مقیم استان و اعطای تابعیت و صدور شناسنامه به ۱۵۰ فرزند حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی از اقدامات انجام شده در این استان در ماه‌های اخیر است.

آزاد سازی نوار ساحلی در حریم ۶۰ متری دریا

آزاد سازی نوار ساحلی در حریم ۶۰ متری دریا در ماه های نخست استقرار دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت که باعث آزاد سازی ۷۰ درصد نوار ساحلی در حریم ۶۰  متر دریا شد.

این طرح از ۹ دی سال ۱۴۰۰ تا ۱۶ بهمن همان سال به طور اجرا شد. از مزای اجرای این طرح، بهره‌مندی آزاد مردم از مواهب طبیعی دریا، ایجاد اشتغال و گسترش فرصت های شغلی گردشگری دریایی بوده است.

پیگیری رفع مشکلات سایت زباله سراوان

رفع مشکلات سایت زباله سراوان که حدود ۴۰ سال مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته نیز در ماه های اخیر پیگیری شده است.

رفع مشکلات مربوط به عدم اجرای تعهدات شرکت های بیمه در قبال بیمارستان‌ها و بیمه شدگان، مقاومت در برابر عدم تجدید قرارداد شرکت های بیمه با بیمارستان ها از اقداماتی محسوب می شود که از طریق برگزاری جلسات مکرر و ایجاد هم افزایی میان بیمارستان ها و شرکت های بیمه، انجام شده است.

امحاء سموم سنواتی ۴۰ ساله دپو شده در انبار جهاد کشاورزی که بلا استفاده رها شده و خطرات زیستی بسیاری داشت نیز در یک سال گذشته، انجام شد.

تدوین برنامه عملیاتی اطفای حریق استان با محوریت منابع طبیعی استان، پیگیری و نظارت بر بیمه محصولات کشاورزی و باغی به منظور افزایش سطح پوشش اراضی و باغی از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان، پیگیری نحوه اجرای قانون بیمه اجباری همگانی منازل مسکونی، پیگیری نصب سیستم قطع اتوماتیک شیرگاز در زلزله در ساختمان های خاص و عمومی، پرداخت اعتبار جهت جابجایی و اسکان موقت خانوارهای آسیب دیده و ارتقای ظرفیت پردازش کارخانه کود آلی رشت از ۳۵۰ به ۹۰۰ تن نیز در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم، انجام شده است.

تکمیل عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت - کاسپین

تکمیل عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت – کاسپین از مهم ترین دستاوردهای بخش حمل و نقل در استان بوده است.

این پروژه پیش از آغاز دولت سیزدهم، کلنگ زنی شده اما سرعت اجرای پایینی داشته است. اما پس از دستور رئیس جمهور در سفرهای استانی، منابع این پروژه تزریق شده به طوری که در ماه های اخیر پیشرفت فیزیکی این پروژه از ۶۷ درصد بیش از ۷۰ درصد رسیده است.

تکمیل عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر همسطح میدان گیل لاهیجان و ایجاد سامانه الکترونیکی تخلفات کمیسیون ماده ۹۹ نیز از دیگر اقدامات استان بوده است.

افزایش تجارت خارجی

افزایش ۱۶ درصدی ارزش دلاری صادرات و ریل گذاری برای تحقق هدف‌گذاری صادرات استان به میزان ۸۰۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ از جمله دستاوردهای استان در طول سال نخست فعالیت دولت سیزدهم است که در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۳۰ درصدی داشته است.

طی چهار ماه نخست سال ۱۴۰۱  صادرات کالا از مبادی گمرکی استان به میزان ۳۳۶ هزار تن و به ارزش ۲۴۴  میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش دلاری، ۱۶ درصد افزایش داشته است.

برچسب‌ها حمل و نقل ریلی استانداری گیلان دولت مردمی صادرات غیر نفتی پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمل و نقل ریلی استانداری گیلان دولت مردمی حمل و نقل ریلی استانداری گیلان دولت مردمی صادرات غیر نفتی دولت سیزدهم انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد چشمگیر احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،مصطفی کرمی با اعلام اینکه در سال گذشته انرژی تولید شده بالغ بر ۲ میلیون کیلووات ساعت بوده است افزود: ظرفیت تولیدی مولدهای مقیاس کوچک و انرژی های نو در سال گذشته با ۱۴۱ درصد رشد به عددی افزون بر دو هزار کیلووات ساعت رسیده است.

وی همچنین در راستای تشریح اهم اقدامات و فعالیت های حوزه معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ در سال ۱۴۰۲ افزود: اجرای اتوماسیون ۲۰۱ کلید در شبکه توزیع برق همراه با ضریب کنترل پذیری ۹۴% ، متمرکز سازی مرکز فوریت های برق در سطح استان، نصب ۱۵ دستگاه نشانگر خطا در شبکه توزیع و استقرار و پیاده سازی هوشمندسازی مراکز اتفاقات در قالب طرح هُما از مهمترین اقدامات حوزه دیسپاچینگ و بهره برداری در سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه ۹۶ درصد خطوط فشارمتوسط و ۹۵% پست های توزیع در سال گذشته مورد بازدید قرار گرفته است گفت: نظارت بر اصلاح ولتاژهای غیر استاندارد برخی از مشترکین همراه با تست بیش از ۹۹% از لوازم اندازه گیری، بکارگیری چراغ های پربازده در روشنایی معابر، برنامه ریزی – مدیریت و نظارت بر فعالیت های خط گرم در راستای کاهش حجم خاموشی ها و ارتقای شاخص های بهره برداری که منجر به ۲۱ هزار عملیات بررسی شبکه توزیع برق توسط دستگاه آلتراسونیک به طول ۳۱۰ کیلومتر همراه با کشف ۴۴۰ مورد عیب، بررسی چهار هزار و ۷۵۰ کیلومتر شبکه از طریق دستگاه ترموگرافی با شناسایی ۱۱۰ مورد خطا و عیب یابی ۲۸ مورد اتصالی کابل توسط دستگاه عیب یاب از مهمترین اقدامات دفتر نظارت بر بهره داری در سال ۱۴۰۲ بوده است.

کرمی به اهم اقدامات در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: برگزاری ۲۶ مورد مانور تجمعی- تعمیراتی خدمت متعالی از مجموع ۲۸۸ مانور سال ۱۳۸۹ تاکنون، تست و ارزیابی آماده به کاری ۱۹۶ مولد برق اضطراری ادارات و دستگاه های اجرایی استان سمنان به ویژه در مراکز درمانی همراه با اجرای رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده به کاری مولدهای برق اضطراری در ۳۶ نقطه استان ، میزبانی و اجرای رزمایش تمرینی آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب وبرق شمال شرق کشور از فعالیت های بارز در این حوزه بوده است.

وی افزود: محاسبه میزان انرژی و پیک نقاط تبادلی بین امور و استانی، به کارگیری نرم افزار جامع بازار برق با ورودی داده های کنتورهای بازار برق و مکانیزه نمودن قرائت داده های کنتورهای تبادلی از طریق وب سرویس فهام در نرم افزار مربوطه از دیگر اقدامات معاونت در حوزه دفتر بازار برق بوده است.

مصطفی کرمی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ اقدامات موثری در حوزه ایمنی پرسنل به انجام رسیده است، خاطرنشان کرد: تشکیل ۴۲۰ نفر ساعت جلسات کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در ستاد و مدیریت های توزیع برق شهرستان ها، برگزاری جلسات بازآموزی ایمنی پرسنل عملیاتی در حدود ۲۰۱۶۰ نفر ساعت و انجام مستمر ارزیابی های ماهانه ایمنی از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه نظارت بر فعالیت های حوزه ایمنی در سال گذشته بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901980

دیگر خبرها

  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی ‌در شفت
  • ۳۰۰ طرح عام‌المنفعه توسط بسیج سازندگی اردبیل عملیاتی شده است
  • اعضای شورای اسلامی فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • رشد چشمگیر احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان
  • تکمیل پروژه مونوریل قم جزو اهداف مهم دولت سیزدهم است
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • حمایت‌های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌گیرد
  • آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه