Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@20:22:10 GMT

افزایش قیمتی بابت بلیت قطار اربعین نداریم

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۷۱۳۷

افزایش قیمتی بابت بلیت قطار اربعین نداریم

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی از تامین ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای زائران اربعین در سال جاری خبر داد و گفت: درخواست استفاده از ۴ الی ۶ هزار دستگاه اتوبوس دیگر از سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را با همراهی ستاد مرکزی اربعین ارائه کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی ۵ میلیون مسافر زائر عتبات در ایام اربعین اظهار کرد: در مجموع ۳۵۰ هزار مسافر از طریق ناوگان هوایی و ریلی و ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر نیز از طریق ناوگان جاده‌ای جابجا خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: در حمل و نقل جاده‌ای برای پانزدهم تا سی‌ام مسیر یک سر خالی را خواهیم داشت، به همین منظور در سال ۹۸ افزایش ۱۰۰ درصدی برای قیمت بلیت در نظر گرفته شد اما برای امسال این عدد به ۷۵ درصد رسیده است.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در مورد بلیت‌های قطار نیز هیچ افزایشی در نظر گرفته نشده است.

افندی‌زاده خاطر نشان کرد: به دستور وزیر، سقف قیمت یلیت سفرهای هوایی از تهران به نجف و برگشت آن ۶ میلیون تومان پیش‌بینی شده که با توجه به بعد مسافت، این رقم کم یا زیاد می‌شود.

وی افزود: در ایام اربعین امسال از ۱۷ فرودگاه، پرواز به سمت نجف خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تلاش کردیم در تمام محورهای مواصلاتی و پایانه‌های مرزی امکانات و تسهیلات مناسبی فراهم شود،‌ گفت: سازمان راهداری بیش از هزار میلیارد تومان برای ایمن‌سازی مسیر و تجهیز پایانه‌ها در نظر گرفته است تا شرایط جاده‌ها برای جابجایی مسافران اربعین بهبود یابد.

افندی‌زاده ادامه داد: در حوزه ریلی از تهران به اهواز و خرمشهر و از تهران به کرمانشاه سیر قطار خواهیم داشت و ظرفیت‌ها در این حوزه دو برابر شده است.

وی خاطر نشان کرد: بین خرمشهر و شلمچه نیز ریل‌باس ۲۴ ساعته به صورت رایگان در نظر گرفته شده است.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی مدیریت تقاضا در این ایام را به صورت زمانی بسیار مهم دانست و گفت: مرزهای شلمچه، چذابه، مهران،‌ تمرچین و با شماق برای عبور و مرور زائران آماده است و درخواست ما این است که جابجایی مسافران از پایانه‌های مختلف انجام شود تا توزیع مناسبی برای زائران از پایانه ها انجام شود.

افندی‌زاده در پایان از زائران درخواست کرد بلافاصله پس از رسیدن به کربلا، بازگشت خود را به سمت کشور آغاز کنند تا از بروز مشکلات اسکان و ... با توجه به گرمای شدید هوا کاسته شود.

انتهای پیام/

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتوبوس فرودگاه مسافران وزارت راه و شهرسازی وزارتخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۷۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان

بی‌وای‌دی چین اثرات جنگ قیمت را با درآمدهای ضعیف‌تر سه ماهه اول نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، تولیدکننده خودروهای برقی چینی روز دوشنبه (۲۹ آوریل) ضعیف‌ترین رشد سود سه ماهه خود از سال ۲۰۲۲ را به ثبت رساند در حالی که رشد درآمد این شرکت به پایین‌ترین سطح نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت که تحت تأثیر کاهش تقاضای خودروهای برقی و جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودرو جهان قرار گرفت.

بی‌وای‌دی در گزارشی اعلام کرد که سود خالص سه ماهه اول با ۱۰.۶ درصد افزایش به ۴.۵۷ میلیارد یوان (۶۳۱.۰۸ میلیون دلار) رسید در حالی که درآمد با رشد چهار درصدی به ۱۲۴.۹۴ میلیارد یوان رسید.

نتایج سه ماهه حاکی از آن است که بی‌وای‌دی همچنان جلوتر از تسلاست که اولین کاهش درآمد سه ماهه خود از سال ۲۰۲۰ و در زمان همه گیری کووید را گزارش کرد. بزرگترین رقیب چینی تسلا در سه ماهه اول پس از کسب آن در سال گذشته، عنوان فروشنده برتر خودروهای برقی جهان را به این غول آمریکایی پس داد.

بی‌وای‌دی با داشتن مجموعه‌ای از برندها در مقاطع قیمتی متفاوت، تلاش‌ها را برای ارتقاء بازار و در عین حال دو برابر کردن تخفیف‌ها برای رقابت برای مصرف‌کنندگان محتاط در بحبوحه بهبود اقتصادی افزایش داده است.

خودروی جدید بی‌وای‌دی در نمایشگاه پکن

بی‌وای‌دی از U۷، سومین مدل فوق لوکس خود با نام تجاری یانگ وانگ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کرد. بی‌وای‌دی با هدف جهش ۲۰ درصدی فروش سالانه در سال ۲۰۲۴ نسبت به رکوردشکنی فروش در سال گذشته، تحت فشار شرکت‌های الکتریکی محلی است که روی آینده تمام الکتریکی متمرکز شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ چوان فو، مدیرعامل بی‌وای‌دی و لی جون، مدیرعامل شیائومی، از غرفه‌های یکدیگر در نمایشگاه خودرو پکن بازدید کردند. لی با عرضه اولین خودروی SU۷ این سازنده گوشی‌های هوشمند، قول داد تا همکاری با بی‌وای‌دی را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد
  • انتصاب مجید اکبرشاهی به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما»
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی