Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-28@04:44:15 GMT

تاکید عضو شورا بر لزوم تأمین قطعات ناوگان ریلی

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۷۳۲۰

تاکید عضو شورا بر لزوم تأمین قطعات ناوگان ریلی

تین نیوز

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه ناوگان ریلی پایتخت، به طور جدی نیازمند افزایش واگن است، گفت: تا زمان تولید و خرید واگن های نو نمی توانیم منتظر بمانیم و می بایست به صورت ویژه بازسازی و نوسازی واگن های فرسوده ای را که زمان اورهال و تعمیرات کلی آنها فرا رسیده است نیز مورد توجه قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز، سید جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه ناوگان ریلی پایتخت، به طور جدی نیازمند افزایش واگن است، گفت: از این رو، خرید تجهیزات و قطعات نو برای بازسازی و نوسازی قطارهای مترو از اهمیت و ضرورت ویژه ای برخوردار است.

سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام اینکه موضوع نوسازی ناوگان متروی تهران از دولت های قبل مورد بررسی و پیگیری بود اما به نتیجه نرسید، افزود: با پیگیری های مستمر شورای ششم و برپایی جلسات مداوم برای حل این مسئله، به دنبال پیدا کردن راه حل های مناسبی برای خروج از معضل موجود هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران و شرکت بهره برداری مترو، قول داده اند که هرچه سریع تر ۶۳۰ دستگاه واگن مترو خریداری کنند، اظهار کرد: البته خبرهای امیدوارکننده ای به ما رسیده که بر اساس آنها، دولت در حال پیگیری است تا خرید واگن های نو برای متروی تهران از محل کمک های دولتی امکان پذیر شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در هر صورت ما باید این موضوع را بپذیریم که نه تنها تأمین تمامی قطارهای متروی مورد نیاز تهران، بلکه خرید یک رام قطار برای ورود به چرخه خدمات رسانی در مترو نیز مستلزم صرف وقت و هزینه فراوانی است، تصریح کرد: البته این موضوع به معنای آن نیست که دست روی دست بگذاریم، کما اینکه در حال حاضر، پیگیر خرید واگن های نو هستیم و به این منظور، نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت مپنا اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه قرار است بخشی از واگن های مورد نیاز متروی تهران از طریق این شرکت تولید شود، هر چند این موضوع نیز نیازمند طی شدن مراحل اولیه و اخذ استانداردهای لازم بوده و زمان بر خواهد بود، اظهار کرد: به همین دلیل، تا زمان تولید و خرید واگن های نو نمی توانیم منتظر بمانیم و می بایست به صورت ویژه بازسازی و نوسازی واگن های فرسوده ای را که زمان اورهال و تعمیرات کلی آنها فرا رسیده است نیز مورد توجه قرار دهیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در جلسه اخیری که با نماینده معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و مدیرعامل وقت شرکت بهره برداری مترو داشتیم، مقرر شد تا با بودجه ای که در اختیار این شرکت قرار می گیرد، به سرعت برای تأمین تجهیزات و قطعات مورد نیاز و شروع بازسازی واگن های مترو دست به کار شوند، تصریح کرد: در این جلسه، قرار شد تا شرکت بهره برداری مترو طبق آیین نامه های دولتی با تأمین کنندگان قطعات وارد مذاکره و عقد قرارداد شود و معاونت مالی و اقتصاد شهری نیز در چارچوب سقف اعتبارات، منابع مورد نیاز را تأمین و در اختیار سازندگان قرار دهد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه به نظر می رسد این اقدام یک قدم بزرگ برای تجهیز و تقویت ناوگان ریلی پایتخت باشد، زیرا هم شهرداری تهران متعهد شده که به طور جدی پیگیر این مسئله باشد و هم شرکت بهره برداری مترو، موظف است که قراردادها را با واگن سازهای داخلی و خارجی به سرعت منعقد کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با این اقدام بتوانیم یک خروجی رضایت بخش برای شهروندان عزیزی که در جابه جایی های خود از مترو استفاده می کنند، فراهم کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران تین حمل و نقل شهر تهران مترو شهرداری تهران خدمات رسانی اقتصاد شهری بودجه بازسازی واگن شورای اسلامی شهر تهران مپنا واگن فرسوده ناوگان مترو تهران شرکت بهره برداری مترو خرید واگن های نو تشکری هاشمی ناوگان ریلی مورد نیاز حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۷۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، حجت الاسلام و المسلمین عادل پور در نماز عبادی سیاسی این هفته اجرای طرح نور عفاف و حجاب را باعث حمایت مردم دانست و از دیگر دستگاه‌ها خواست در اجرای این طرح کنار پلیس باشند .

 نقش وزارت ارشاد، وزارت صمت، وزارت کشور، شهرداری‌ها، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش و امور خارجه در طرح نور کجا است چرا فقط صداوسیما فعالیت لازم را انجام داده است از دستگاه قضایی می‌خواهیم  در این زمینه ورود کند .

خطیب جمعه خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش فرارسیدن روز کار و کارگر را به قشر کارگری تبریک گفت و افزود: با وجود تحریم‌های سنگین اگر چرخ اقتصادی کشور می‌چرخد به  برکت وجود  این کارگران است که باید بصورت عملی از کارگران قدردانی کرد و امنیت شغلی آنها تامین شود.

 نهم اردیبهشت روز شورا‌ها نامگذاری شده است این روز را هم به مردم و هم به افرادیکه در این زمینه فعالیت می‌کنند، تبریک عرض می‌کنم .شورا‌ها به این دلیل راه اندازی شد که اراده مردم در امر مردم سالاری دینی انجام شود.
ما از همه کسانی که مخلصانه در این مسیر چه در این شورا و چه در شورا‌های قبلی فعالیت و زحمت کشیدند تشکر میکنیم. اما یک مورد را نباید فراموش کنیم  در شوراها بجای اینکه مردم سالاری دینی تشکیل شود شاهد گروه سالاری بودیم و از مجلس میخواهیم هم به قانون شورا‌ها و هم نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظری داشته باشد .

حجت الاسلام و المسلمین همچنین دشمنی آمریکا با ملت ایران را تاریخی عنوان کرد و افزود: آنها تبعیت صد در صدی می‌خواهد می‌خواهد ایران اسلامی کاملا تابع زورگویی‌های آن‌ها باشد.

امام جمعه خرمشهر در پایان ضمن تشکر از فعالان  عرصه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر از دانشگاه علوم پزشگی آبادان انتقاد کرد و گفت: شاهد هستیم اعتبارات و امکانات عادلانه در بین شهر‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان توزیع نمی‌شود.

 

دیگر خبرها

  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو