Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین و مهمترین مسئله در انتخاب کفش ایمنی مناسب، مسئله حفاظتی آن است. عدم لغزش کفش ویژگی مهم یک کفش ایمنی است. از لحاظ حفاظتی، کفش استاندارد دارای سرپنجه فولادی است که از انگشتان پا در برابر ضربه و سقوط اجسام به خوبی محافظت میکند. سر پنجه باید از جنس فولاد آبکاری شده با توان تحمل ضربه حداقل 200 ژول باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در غیر این صورت سرپنجه خود به عاملی برنده تبدیل شده و باعث قطع انگشتان پا میشود.

دومین مسئله در انتخاب کفش ایمنی مناسب، بحث بهداشتی و ارگونومیکی کفش است. اگر کفش ایمنی، آستری مناسب و بهداشتی نداشته باشد، عامل به وجود آمدن میخچه، زگیل کف پا، باکتری، قارچ و بوی نامطبوع پا میشود. از نظر ارگونومیکی، پا قلب دوم انسان است و همه اعصاب بدن در پا متمرکز میشوند. طرز قرار گرفتن پا در کفش ارتباط مستقیمی با طرز فرم گرفتن اسکلت بدن، علی الخصوص ستون فقرات دارد. اگر از کفش نامناسب و غیر ایمن استفاده شود هم به ستون فقرات آسیب می‌رسد و هم میتواند عامل سردرد و چشم درد شود.

مزایای استفاده و خرید کلاه ایمنی

محافظت در برابر آسیب‌های سر: کلاه ایمنی مناسب جهت محافظت از سر در برابر ضربه‌های شدید، صدمات در اثر سقوط اجسام سنگین و صدمات الکتریکی طراحی شده است. کلاه ایمنی در برابر برخورد به اشیا ثابت و رساناهای برقی که آسیب رسان هستند، از سر محافظت میکند. طبق دستورالعمل مدیریت برنامه ایمنی و سلامت، استفاده از کلاه ایمنی در مکان‌هایی که خطر آسیب سر وجود دارد، برای تمام کارمندان اجباری است. طبق شواهد به طور متوسط، صدها کارگر در سال از صدماتی که به سر وارد میشود، در خطر هستند. کلاه‌های ایمنی از ملزومات حیاتی ایمنی در محل کار هستند.

حفاظت صنعتی: اهمیت استفاده از کلاه ایمنی در مکان های کاری صنعتی بسیار زیاد است. در این مکان‌ها خطرات ناشی از صدمات به سر آنقدر زیاد است که کلاه ایمنی معمولی برای محافظت کافی نیست. در این شرایط، کلاه ایمنی با کارایی بالا باید در اختیار کارمندان قرار گیرد. این کلاه شامل پوسته و هدبند با خاصیت جذب ضربه بالا و محافظت در برابر ضربه‌های جانبی است. کلاه ایمنی صنعتی از لایه فومی با عناصر پلی اورتان  تشکیل شده است. این لایه بالشتکی انرژی حاصل از ضربه را جذب می‌کند و نیروهای منتقل شده به سر کارگر را کاهش می‌دهد.

رنگ و برچسب روی کلاه برای شناسایی: کلاه ایمنی مناسب در رنگ‌های مختلف وجود دارد. رنگ کلاه نشان دهنده نقش‌های متفاوت افراد مشغول به کار، در قسمت‌های گوناگون ساختمانی است. نشانه گذاری رنگ‌ها بین شرکت‌های مختلف، متفاوت است. کارمندان یک شرکت ممکن است زمانی که در پروژه‌های بزرگ شرکت می‌کنند، از کلاه یک رنگ استفاده کنند. معمولا، سرپرستان با همه کارگران در یک پروژه ساختمانی آشنا نیستند. این علامت گذاری، جهت شناسایی افراد توسط کارمندان است تا اطلاعات مهم کاری را به راحتی به اشتراک بگذارند. برچسب با آرم شرکت‌ها در پروژه‌های ساختمانی بسیار رایج است.

شاید تعجب کنید که چرا بسیاری از صنایع کارکنان خود را ملزم به پوشیدن کفش های ایمنی می کنند. خوب، یکی از دلایل اصلی محافظت از پاها در برابر آسیب، شکستگی استخوان، سوختگی و هر آسیب دیگری است. علاوه بر این، برخی از قوانین و مقررات کفش ایمنی وجود دارد که کارفرمایان باید آنها را رعایت کنند.

وقتی صحبت از کفش های ایمنی می شود، هیچ قانون «یک سبک متناسب با همه» وجود ندارد. این به این دلیل است که انواع مختلفی از کفش های ایمنی معمولاً برای اهداف و شرایط کاری متفاوت ساخته می شوند. سوال دیگری که ممکن است بسیاری از مردم را متعجب کند، تفاوت بین کفش های ایمنی بنددار و لغزنده است. همانطور که قبلاً گفتم هیچ کفش محافظی وجود ندارد که مناسب همه نیازها باشد و هر مدلی مزایا و معایب خاص خود را دارد.

به عنوان مثال، چکمه ها یا کفش های ایمنی بند دار به شما اجازه می دهند که اتصالات را تنظیم کنید. این همچنین به این معنی است که شما تناسب بهتر و ایمن تر خواهید داشت. اگر شغلی دارید که شامل کار در ارتفاع می شود یا باید حرکات زیادی را در روز انجام دهید، این انواع می توانند به ویژه در چنین شرایطی مفید باشند.

از طرف دیگر، چکمه‌های کار ، امکانات زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورند، زیرا می‌توانید به راحتی و به سرعت آن‌ها را بپوشید و درآورید. علاوه بر این، وقتی در موقعیتی قرار می گیرید که پاهای شما گیر کرده است، خروج این چکمه ها برای شما بسیار آسان تر خواهد بود.

 

 

 

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کفش ایمنی کلاه ایمنی کفش های ایمنی ایمنی مناسب کلاه ایمنی کفش ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر یاسر جلیلی به خبرنگار ما گفت: یک دستگاه رادیولوژی سیار به مبلغ یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان، یک دستگاه کوتر اتاق عمل به مبلغ ۱۲۴ میلیون تومان، یک دستگاه مانیتور سانترال بخش در شرف افتتاح استروک به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و همچنین ۴ دستگاه ساکشن پرتابل و ۲ دستگاه الکتروشوک قلبی به ارزش تقریبی ۵۲۵ میلیون تومان برای تجهیز بیمارستان ۲۲ بهمن خریداری شده است.

وی افزود: علاوه بر مسجدسلیمان با توجه به حجم مراجعه بیماران شهر‌های همجوار به این بیمارستان خرید این تجهیزات خدمات رسانی را نیز شتاب می‌بخشد.

دکتر جلیلی در پایان از همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین مسئولان وزارت بهداشت جهت همکاری در خرید این تجهیزات تشکر و قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • خرید شکلات تلخ بهتر است یا  شکلات شیرین؟
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • اختصاص ۷۵ میلیاردتومان برای خرید تجهیزات مدارس لرستان
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • شمش خم کن چیست؟