Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ایلام با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر اینکه هدف اصلی در زمان حاضر شکل گیری تمدن نوین اسلامی است، گفت: هدف و رسالت ما در دانشگاه، بسترسازی برای ظهور امام زمان (عج) است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مراسم افتتاحیه طرح حامیم، اظهار داشت: مشکلی که اکثر کشورهای جوامع امروزی با آن مواجه هستند دروغگو بودن اشخاص با خداست و اینکه نمی‌توانند نقاب‌ها را از چهره خود بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی‌تبار ادامه داد: حتی اگر مردم نماز بخوانند ولی با خدای خود صادق نباشند سرنوشت آنها این است که به استعمار کشورهای غربی درمی‌آیند و به ذلت بندگی غیر خدا مبتلا خواهند شد.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: موقعیتی که اکنون ما در آن قرار داریم در طول تاریخ شیعه خیلی حساس می‌باشد، همانگونه که در زمان حضرت علی (ع) مردم به خاطر تبلیغات فراوان و نادرست دشمن، شناخت درستی از امام زمان خود نداشتند شاهد هستیم، که دشمنان امروزه نیز همان رویه را در پیش گرفته‌اند و از این رو مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای برای جهاد تبیین جهت شناخت بیشتر راه حق و حیله‌های دشمن دارند تا دشمن با اطلاعات غلطی که به ما می‌دهد به هدف خود نرسد.


نماینده ولی فقیه در استان ایلام ضمن اشاره به واقعه عاشورا، تصریح کرد: جهالت عوام و دین فروشی خواص باعث ایجاد واقعه عاشورا بود و اکنون نیز هجمه‌های فراوانی را نسبت به ولایت فقیه و ارزش‌های دینی شاهد هستیم و هدف از این تحرکات، دلسردی مردم‌ نسبت به حکومت اسلامی و تلاش برای ایجاد فاصله بین باورها و اعتقادات مذهبی مردم است و تلاش امروز دشمن این است تا ذهنیتی برای دین‌زدایی، عفت‌زدایی و غیرت‌زدایی ایجاد کند که نباید از آنها تقلید کورکورانه کرد.


در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام مهدوی راد، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هدف اصلی در زمان حاضر، شکل گیری تمدن نوین اسلامی است و نقش جوانان و دانشجویان هم در این میان، علمداری است، اظهار داشت: با تدبیر مقام معظم رهبری، هدف و رسالت ما در مجموعه دانشگاه، بسترسازی برای ظهور امام زمان (عج) است.

حجت‌الاسلام مهدوی‌راد تصریح کرد: نقش علمداری هم در این زمینه متعلق به افرادی است که دو ویژگی بارز را دارا هستند، اول اینکه اهل بصیرتند و دوم این که اهل صبر و خودسازی هستند.

دبیر دوره طرح حامیم استان ایلام در مورد فواید این طرح، عنوان داشت: طرح حامیم علاوه بر نقش علمداری و ویژگی‌های افراد مورد نظر، دارای دو مولفه اصلی است که بحث بصیرت‌افزایی با استفاده از اساتید مجرب و دیگری، مجهز شدن دانشجویان به ابزارهای نوین برای تبلیغ و بیان است چون معتقدیم یک فرد به عنوان یک نخبه دانشجویی باید ابزارهای لازم برای مواجهه با شرایط مختلف را داشته باشد.

در این مراسم همچنین ویسه، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام با اینکه طرح حامیم می‌تواند آن انسجام، یکپارچگی، باور و عقیده واحد را در امتداد دانشجویان عزیز شکل بدهد، گفت: واقعیت این است که مباحثی از جنس آموزش و دانش‌افزایی به طریق معجزه‌آسایی در فرد و جامعه، تولید توانمندسازی را افزایش می‌دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام، اظهار داشت: این حرکت که دفتر نهاد نمانیدگی مقام معظم رهبری در استان ایلام برای برگزاری این دوره‌ها انجام داده است، کار بسیار باارزشی است و افراد شرکت کننده در این دوره‌ها واسطه‌هایی برای گام دوم انقلاب خواهند بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام افزود: در حقیقت بحث حامیم می‌تواند آن انسجام، یکپارچگی، باور و عقیده واحد را در امتداد دانشجویان عزیز شکل بدهد.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت دانشجویانی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند و بر می‌گردند تأثیری از درستکاری و تغییرات مثبت را بر دیگر دانشجویان داشته باشند.

گفتنی است، طرح "حامیم" دوره‌ای جهت توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌هاست که باید در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی زمینه‌سازی نموده و وظیفه حلقه‌های میانی را ایفا کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طرح حامیم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ایلام اجتماعی دانشگاه مقام معظم رهبری دانشگاه ایلام حجت الاسلام امام زمان طرح حامیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۷۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، سردار نوراللهی از فرماندهان دفاع مقدس، خسروی مشاور استاندار در امور ایثارگران، سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به مناسبت هفته بزرگداشت معلم، از ۲۲ خانواده معظم شهید فرهنگی استان تجلیل به عمل آمد.

حضور پرشور دانش آموزان از دیگر نکات مهم این مراسم بود.

این تجلیل در حاشیه مراسم «سه شنبه های شهدایی» که هر هفته در حسینیه حضرت زینب (س) دفتر امام جمعه ایلام برگزار می شود، انجام شد.

کد خبر 6093632

دیگر خبرها

  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای