Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@06:39:56 GMT

تنفس هوای پاک در شیراز و تبریز

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۷۶۵۸

تنفس هوای پاک در شیراز و تبریز

بر اساس اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست در بین هشت کلانشهر کشور امروز(۶ شهریورماه) شهر اهواز همچنان آلودگی هوا را در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس تجربه کرده است همچنین اهالی شهر شیراز و تبریز هوای پاک را تنفس می‌کنند.

به گزارش ایران اکونومیست، بر اساس اطلاعات مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست درباره کیفیت هوای هشت کلانشهر کشور، امروز آلاینده شاخص هوای اهواز ذرات معلق کمتر از ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میکرون با میانگین ۱۳۶ و به عنوان آلوده‌ترین کلانشهر کشور در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

مردم در پنج کلانشهر کرج، تهران، اصفهان، مشهد و اراک هوای قابل قبول را با رسیدن به عدد ۹۹، ۹۰، ۸۰، ۶۲ و ۵۳ تجربه کرده‌اند. آلاینده شاخص هوا در کرج دی‌اکسید ازت، در تهران ازن و در سه کلانشهر دیگر ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون است.

همچنین اهالی شهر تبریز و شیراز هوای پاک را با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و رسیدن به عدد ۴۸ و ۴۵ تنفس کرده‌اند.

به گزارش ایران اکونومیست، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کیفیت هوای کلانشهرهای کشور ، دی اکسید ازت ، آلاینده ازن ، ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون ، هوای پاک ، هوای قابل قبول ، هوای ناسالم برای گروه های حساس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آلاینده ازن ذرات معلق کمتر از 2 5 میکرون هوای پاک هوای قابل قبول هوای ناسالم برای گروه های حساس ناسالم برای گروه های حساس ذرات معلق کمتر هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه خرمشهر ۱۱۸ میکروگرم بر مترمکعب بوده، بنابراین هوای این شهر در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

همچنین در این مدت هوای اهواز، مسجدسلیمان و ماهشهر در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هندیجان در وضعیت «پاک» بوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است. 

 

 

دیگر خبرها

  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای لامرد، امروز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی