Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این طرح ها شامل بهره برداری از ۷۰۰ هکتار از شبکه آبیاری اراضی بهبود سد قلعه چای با ۸۱۰ میلیارد ریال اعتبار، آب اندازی ۵۰۰ هکتار از شبکه پایاب سد آیدوغموش با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال، سیستم حفاظت هوشمند تاسیسات آبرسانی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال، جایگزینی ۲۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ کیلومتر خط لوله ۲۰۰۰ فولادی جایگزین به جای خط لوله فرسوده بتنی بین مخزن ۴ و ۵ و اتصال به خط اصلی با اعتباری بالغ بر ۷۵۰۰ میلیارد ریال و بهره برداری از ساختمان بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبرسانی تبریز با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال است.

مدیر عامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی اظهار کرد: شبکه آیدوغموش جزو طرح هایی است که با توجه ویژه وزارت نیرو به عنوان طرح های اولویت دار تعیین شده و چهار پروژه نیز مربوط به خط آبرسانی تبریز هستند.

یوسف غفارزاده اعلام کرد: همزمان با آب اندازی ۵۰۰ هکتار از اراضی شبکه آیدوغموش، عملیات اجرایی ۸۰۰ هکتار از اراضی شبکه پایاب نیز در واحد عمرانی داشکسن توسط سرمایه گذار بخش خصوصی آغاز شد.

وی از ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفر در شبکه آیدوغموش، ۱۲۰ نفر در پروژه های خط آبرسانی و ۲۵۰ نفر در سد قلعه چای خبر داد.

وی به اثرات اقتصادی و اجتماعی بهره برداری از مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی ، افزایش حجم مخازن موجود در تبریز، کاهش ریسک قطعی آب و کمک به افزایش تاب آوری و پایداری شبکه آب شهری تبریز و پشتیبانی مخزن ۱۰۰ هزار متر مکعبی در جهت بهبود مدیریت توزیع آب به رینگ جنوب شرقی؛ و حفاظت فیزیکی الکترونیکی در طول ۱۸۰ کیلومتر خط و تأسیسات وابسته به دلیل حساسیت بسیار بالای پروژه خط آبرسانی تبریز با بهره برداری از سیستم هوشمند؛ افزایش ضریب اطمینان خط آبرسانی تبریز و پایدارسازی خط انتقال با جایگزینی ۲۶.۵ کیلومتر خط لوله فولادی به خط انتقال اصلی آبرسانی تبریز و مدیریت متمرکز خط آبرسانی تبریز و تأسیسات وابسته با اجرای ساختمان بهره برداری و مدیریت آنلاین اشاره کرد.

با اجرای طرح های آبی در سه سال آتی آب ۵۰ سال آینده تبریز تامین می شود

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح طرح های آب منطقه ای استان با بیان اینکه تا آخر سال جاری ۱۶ هزار هکتار از پایاب سدها تحت پوشش آبیاری نوین قرار می گیرد، گفت: طی سه سال آینده مردم تبریز تا ۵۰ سال آینده آب شرب مطمئنی خواهند داشت.

زین العابدین رضوی خرم با بیان اینکه در زمستان گذشته نیز قطعی گاز نداشتیم، افزود: در تابستان امسال علاوه بر آب، قطعی برق هم نداشتیم و به مردم استان قول می دهیم هم تنش در حوزه آب شرب کاهش یابد و هم در حوزه کشاورزی تا آخر امسال حداقل ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ هکتار از پایاب سدها از آب کشاورزی بهره مند خواهند شد.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: یکی از دغدغه های دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور، مساله انرژی و آب است، به همین خاطر از ابتدای شروع به کار بنا را بر تامین آب تبریز و استان گذاشتیم و با برنامه ریزی و تلاش همکاران تابستان امسال در تبریز تنش آبی نداشه و از پیک مصرف به سلامت گذشتیم.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی افتتاح طرح شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی افتتاح طرح شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی افتتاح طرح شرکت آب منطقه ای خط آبرسانی تبریز آذربایجان شرقی بهره برداری میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۷۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حبیب آبراهه روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۴۵ درصد از تصادفات فوتی استان در ۹ محور سرچم-اردبیل، مراغه-هشترود، اهر- تبریز، شبستر-تسوج، تبریز-صوفیان، مرند-خوی، فرعی یکانات، جلفا-مرند، قطعه دوم محور جزیره و آزادراه پیامبر اعظم (ص) اتفاق افتاده است.

وی با بیان این‌که نخستین دلیل تصادفات استان عدم توجه به جلو است، گفت: در این خصوص اعمال قانون برای استفاده از موبایل ۵۵ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 6089361

دیگر خبرها

  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی
  • تخصیص۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرحهای راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی