Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@08:37:35 GMT

افزایش پوشش شبکه گازرسانی روستایی در کشور

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۷۷۱۷

افزایش پوشش شبکه گازرسانی روستایی در کشور

وزیر نفت از افزایش پوشش شبکه گازرسانی روستایی در کشور خبر داد و گفت:امروز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان افتتاح پروژه گازرسانی و ۵ هزار میلیارد تومان آغاز عملیات اجرایی گازرسانی انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد اوجی وزیر نفت گفت: امروز ما تقریبا نزدیک به پانزده هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح و بهره برداری پروژه گازرسانی شهری، روستایی و صنعتی را به سرانجام رسانده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه ۱۶ شهر و هزار و 91 روستا به جمع شبکه گازرسانی کشور اضافه شدند.  که از این میان ضریب گازرسانی در بخش خانوار شهری به ۹۸.۵ درصد و روستایی به ۸۶.۸ درصد و در کل ضریب جمعیت ما که از این نعمت بهره‌مند شدند به ۹۵.۷ درصد رسیده است.

  به گفته او، همچنین خط انتقال گاز رسانی زاهدان به زابل هم آغاز شد ، که ۲۴۱۱ میلیارد تومان هزینه داشته است  به طوری که خط تولید پایگاه دوم زرند هم ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته است همچنین امروز کلنگ آغاز  عملیات گاز رسانی به روستا های  کرمان، آذربایجان غربی و لرستان  صورت گرفته است.   وزیر نفت این را هم گفت: به طور کلی پروژه‌های امروز  مربوط به سفر‌های روستایی رییس جمهور بوده است، البته این گازرسانی‌ها کمک به درآمد فراورده‌های نفتی می‌کند؛ که می‌توان کمک به اعتبار مصرفی داشته باشد در حال حاضر ما نزدیک به ۱۰ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه برای افتتاح و بهره برداری پروژهای امروز در نظر گرفته شده است که  همچنین ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هم برای عملی شدن اجرا گازرسانی شهری و روستایی و صنعتی در نظر گرفته شده است.   به گفته وزیر نفت،امروز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان افتتاح پروژه گازرسانی و ۵ هزار میلیارد تومان آغاز عملیات اجرایی گازرسانی انجام شده است.

منبع: دانا

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلامحسین عماری در جلسه بررسی فعالیت های شرکت آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه افزود: این شهرستان حدود ۳۱ درصد جمعیت آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده و ۶۱۱ روستای دارای کد آبادی دارد.

وی اضافه کرد: از کل روستاهای شهرستان ارومیه ۴۵۵ روستای برخوردار تحت پوشش آب و فاضلاب بوده که ۸۲ درصد جمعیت را شامل شده و ۱۰۱ روستای برخوردار غیر تحت پوشش نیز در این شهرستان وجود دارد که ۱۶ درصد جمعیت روستایی را شامل می شود.

فرماندار ارومیه ادامه داد: همچنین ۵۲ روستای باقی مانده با جمعیتی در حدود ۱.۲ درصد غیر برخوردار هستند. عماری درخصوص وضعیت مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آب و فاضلاب شهرستان ارومیه اظهار کرد: از سه پروژه این سفر با مبلغ اعتباری یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال، پروژه های مدول سوم تصفیه خانه ارومیه و خط انتقال پساب به دریاچه تکمیل شده و به اتمام رسیده است.

وی گفت: پروژه تکمیل سامانه آبرسانی و تأمین آب شرب اضطراری شهر ارومیه نیز در دست پیگیری جهت اقدام قرار دارد. وی به بررسی مصوبات سفر استاندار آذربایجان غ ربی به شهرستان ارومیه نیز پرداخت و افزود: این سفر ۱۷ مصوبه داشت که سه مورد تکمیل شده، ۱۱ مصوبه در حال اجرا بوده و۲ مصوبه در دست پیگیری جهت اجراست.

فرماندار ارومیه اظهار کرد: یک مصوبه نیز به علت عدم تخصیص اعتبار راکد باقی مانده است. وی اضافه کرد: در مجموع پیشرفت مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان ارومیه حدود ۵۸ درصد برآورد می شود.

دیگر خبرها

  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا را افزایش داد
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب