Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی فرزانیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کاهش فروش لوازم التحریر در سال‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، اظهار کرد: در سال‌های قبل همکاران با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کردند، اما امسال وضعیت بهتر شده هم مردم و هم بنکداران، در حال خرید لوازم تحریر هستند، چرا که لوازم التحریرهای قبلی عموما تمام شده است؛ البته هنوز بازار داغ نشده، اما تقاضا در بازار هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییرات قیمت لوازم التحریر، با بیان اینکه قیمت‌ها بر اساس تغییرات نرخ ارز و ورود برخی کالاها به بازار تغییرکرده، تصریح کرد: اکثر کالاها در این حوزه تولید داخل است. واردات برخی کالاها از جمله مداد، خودکار، پاک کن و تراش ممنوع است که در این موارد تولید داخل هم به اندازه کافی است و مشکلی وجود ندارد. اما در برخی از این کالاها از جمله ماژیک تولید داخل کافی نیست. بنابراین عرضه کم شده، تقاضا زیاد است و افزایش قیمت بیشتری داشته است.

فرزانیان از افزایش ۱۰ تا ۳۰ درصدی قیمت لوازم التحریر نسبت به سال گذشته به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزد و به طور کلی هزینه‌های تولید خبر داد و گفت: در مورد دفتر هم مشکل کاغذ است که وارداتی است و با کاهش عرضه گران می‌شود. اما اگر عرضه ثابت بماند، قیمت تغییر نخواهد کرد. اوایل امسال وضعیت بازار کاغذ خوب بود، اما در حال حاضر کمبودهایی وجود دارد که امیدواریم رفع شود و قیمت‌ها تا پایان شهریور تغییر نکند.

کمبود ماژیک در بازار 

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی با وجود تنوع زیاد در محصولات ماژیک، درحال حاضر فقط تولید ماژیک وایت برد از سال گذشته در ایران آغاز شده و چند واحد تولیدی در این حوزه کار می‌کنند. اما در حوزه ماژیک وایت برد هم فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد بازار را تامین می‌کنند. ماژیک‌های هایلایتر، نقاشی و انواع دیگر ماژیک که به ۲۰ قلم می‌رسد، در کشور تولید نمی‌شود و واردات آن‌ها نیز ممنوع است. بنابراین نبود تعادل بین عرضه و تقاضا باعث افزایش قیمت شده است.

وی با بیان اینکه برخی از انواع ماژیک‌ها به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود، گفت: برخی از ماژیک‌ها هم که استفاده از آنها تخصصی‌تر است، به  راحتی در دسترس نیست و به صورت قاچاق هم وارد نمی‌شود و در سطح عرضه کمبود وجود دارد.

فرزانیان در ادامه از رایزنی با وزارت صمت برای آزادسازی واردات این محصول خبر داد و گفت: البته معمولاً  دریافت این مجوزها زمان زیادی می‌برد و به نظر می‌رسد در کوتاه مدت این مشکل حل نشود.

منبع: الف

کلیدواژه: لوازم التحریر افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار جمعیت دام سبک نسبت به سال های پیش گسترده بوده که این امر نیازمند بازار مناسب است.

به گفته او، بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک ۷۲ میلیون راس و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که براین اساس کمبودی در عرضه گوشت نداریم.

پوریان از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد و گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات گوشت گرم در سایر استان ها توزیع می شود به طوریکه واردات به ۶۰۰ تن در روز می رسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود.

او با بیان اینکه واردات کماکان ادامه دارد، افزود: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، روند کاهشی به خود می گیرد و قیمت ها متعادل می‌شود.

پوریان گفت: عرضه گسترده دام زنده داخلی در نهایت منجر به دستیابی به قیمت واقعی گوشت قرمز تولید داخل می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • قیمت سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳