Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید کریمی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: تاکنون ۲۰ هزار متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که در حال پالایش است اما ۶۰۰ متقاضی موثر مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال اولیه را واریز کرده‌اند.

وی تاکید کرد: ساخت ۳۵۰ واحد مسکونی به صورت ویلایی در شهر جدید امیرکبیر و ساخت ۹۰۰ واحد مسکونی نیز برای متقاضیان موثر در شهر مهاجران در دستور کار ویژه است که اکنون  پالایش در حال انجام و امکان افزایش متقاضیان نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید امیر کبیر و مهاجران اظهار داشت: پرونده طرح مسکن در شهر جدید مهاجران بسته شده اما در شهر جدید امیر کبیر ۱۰۰ واحد مسکونی دارای ایراد فنی است که در راستای رفع مشکلات با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی مکاتباتی انجام شده که به زودی رفع و برای این واحدهای مسکونی سند صادر می‌شود.

کریمی با بیان اینکه مشکلی به لحاظ تامین زمین وجود ندارد گفت: اکنون زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی تامین شده اما آماده سازی اراضی هزینه بر است و با توجه به شرایط حاکم بر بازار مسکن و زمین باید از محل فروش اراضی تامین مالی انجام شود که با تعامل و همکاری شرکت مادرتخصصی این مشکل در اسرع وقت حل می‌شود.

وی در خصوص اجرای طرح قطار شهری نیز بیان داشت: طرح توجیهی اجرای قطار شهری امیرکبیر به اراک و مهاجران در سال ۸۸ به شورای عالی شهرسازی ارائه‌ و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری مرکزی، راه آهن ایران و شرکت عمران شهرهای جدید منعقد و مقرر شد که شرکت در این خصوص مشارکت مالی داشته باشد که با وجود مکاتبات مکرر، اجرای این طرح تاکنون اجرایی نشده و احتمال عملیاتی شدن طرح قطار شهری برای شهر جدید امیرکبیر ضعیف است و در صورت تحقق این مهم اولویت با شهر مهاجران است.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران اظهار داشت: برنامه‌ریزی ساخت شهر مهاجران در ابتدای دهه ۷۰ در وسعت یک هزار و ۱۳۰ هکتار با جمعیت پذیری ۶۰ هزار نفر صورت گرفت اکنون این شهر  ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد.

کریمی عنوان کرد: برنامه ریزی برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهر مهاجران صورت گرفته و در حال حاضر ساخت ۵ هزار واحد مسکونی
 در زمینی به وسعت حدود ۱۰۰ هکتار کلید خورده است.

وی با اشاره به اینکه مکان‌یابی شهر جدید امیرکبیر مربوط به سال ۱۳۷۱ است گفت: با مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در سال ۸۸ ، برای جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر برنامه ریزی شد و اکنون جمعیت شهر جدید امیرکبیر ۲ هزار نفر است.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: علاوه بر ساخت مسکن، اجرای طرح های شهرسازی با تمام امکانات زیربنایی و روبنایی انجام گرفت و همه امکانات همچون مدرسه، درمانگاه، مسجد، فضای سبز با منابع مالی شرکت عمران شهرهای جدید ایجاد شد. 

کریمی افزود: پکیج تصفیه خانه فاضلاب برای هفت هزار نفر جمعیت طراحی شده و آب شرب نیز برای ۲۰ هزار نفر تامین شده، یک مدرسه ساخته شده و یک مدرسه دیگر نیز در حال ساخت است و درمانگاه آن نیز تجهیز شده است و امید است با تعامل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انسانی آن تامین شود.
 
وی ادامه داد: ۵۶۰ هکتار از اراضی شهر جدید امیر کبیر برای اجرای طرح گردشگری، گلخانه ای، ساخت فضای تجاری و خدماتی پیش بینی شده است. 

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید امیر کبیر و مهاجران خاطر نشان کرد: زیرگذر منتهی به شهر امیرکبیر از سوی شرکت عمران ساخته شده که برای تجهیزات این زیرگذر، علائم ترافیکی و تابلو و روشنایی نیاز است پلیس راه و راهداری همکاری لازم را در جهت تامین آن داشته باشند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی طرح های عمرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی طرح های عمرانی اراک استان مرکزی طرح های عمرانی شهر جدید امیرکبیر جدید امیر کبیر شهر جدید امیر واحد مسکونی شهر مهاجران هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری شهرک امام زاده ابراهیم شفت

فرماندار شفت گفت:  بامداد امروز آتش از یک نانوایی تعطیل در منطقه آغاز و به واحدهای دیگر سرایت کرد.

مهدی نقدی با بیان اینکه حدود ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری در این حادثه در آتش سوخت افزود :  آتش نشانان ۷منطقه شفت، فومن و رشت  بعد از سه ساعت آن را مهار کردند.

وی گفت : علت و میزان خسارت در دست بررسی است .

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • آتش سوزی ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری شهرک امام زاده ابراهیم شفت