Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران: هفته دولت مصادف با یک سالگی دولت بهانه ای شد تا به نقاط ضعف و قوت دولت سیزدهم بپردازیم؛ بسیاری نقطه قوت دولت رییسی را در سفرهای استانی آن می‌دانند و عده‌ای در مقابل عملکرد منفی برخی وزرا را به عنوان نقطه منفی کابینه عنوان می کنند.

در این باره حسین رییسی نماینده شهرستان میناب در مجلس شورای اسلامی، به خبرنگار جماران گفت: ارزیابی من از عملکرد دولت سیزدهم تا امروز خوب بوده است و رییسی تا این لحظه توانسته برنامه و سفر به استان‌ها را داشته باشد و مصوباتی را در هر استان اعلام کرده که اگر این‌ها اجرایی شود  دولت در اجرای کار در پایان یک سال در حوزه استان‌ها کارنامه خوبی ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتها در سطح کابینه ناهماهنگی‌هایی وجود دارد و مجلس هم نسبت به برخی وزرا انتقاداتی داشته است ک در حال اصلاح هستند که باید ببینیم در پایان یک سال چه اتفاقاتی میافتد.



حفظ منافع کشور و اقتدار نظام اولویت تمام توافق‌ها است

 

در حوزه سیاست خارجی، دولت خوب پیش رفته است؛ در بحث رفع تحریم‌ها ملاک ما حفظ اقتدار ایران بوده و نگاه برنده به این قضیه داشته است و با توجه به قانون راهبردی که مجلس تصویب کرده کل سیاست خارجی بر همین مبنا پیش رفته است و تا این لحظه حفظ منافع کشور و اقتدار نظام اولویت تمام توافق‌ها است.

وی ادامه داد: به این دلیل که یک سال گذشته است برخی نماینده‌ها با توجه به شرایط توقع تغییرات را دارند، ولی بسیاری از وزرا بر اساس روالی که در دولت قبل بود بدنه ساختار اجرایی وزارتخانه‌ها را تغییر نداده اند. این شاید در عملکرد وزرا تأثیر داشته باشد. البته استیضاح‌هایی که سخن از آنها در میان بود تا امروز عملی نشده است، ولی این پیام را برای وزرا دارد که تجدید نظر کنند.

 

یک سال فرصت خوبی برای حل مشکلات بوده است باید گذشته را فراموش کرد

 

رییسی در خصوص تأثیر عمرکد دولت قبل در این وضع، اظهار داشت: آن عامل نیز بی تأثیر نیست، زیرا آن‌ها سیاستی را مثلا در حوزه مالی و بودجه اجرا کردند که به خاطر آنها امروز دولت باید تا سال ۱۴۰۴ قرض دولت قبل را بدهد و این در همه ارکان دولت تأثیر می‌گذارد و لذا تأثیر عملکرد دولت قبل در وضع موجود، در بعضی حوزه‌ها واقعیت است. در حوزه بهداشت و درمان با شروع دولت قبل وضعیت خوبی نداشتیم و این کار دولت فعلی را سخت‌تر کرده است، اما در حال حاضر تمام مشکلاتمان تمام شده است، زیرا یک سال فرصت خوبی بوده است و باید گذشته را فراموش کرد.

 

سفرهای استانی احمدی‌نژاد با رییسی شباهت ندارد

 

نماینده میناب در خصوص شباهت سفرهای استانی محمود احمدی‌نژاد و سید ابراهیم رییسی گفت: سفرهای استانی احمدی‌نژاد با رییسی شباهت ندارد، اما سفرهای استانی احمدی نژاد هم خوب بود و بی تأثیر نبود و به نظر من  دستاوردهای خوبی داشت؛ مخصوصا در بحث مسکن مهر و اعتباراتی که در نظر گرفتند. به طور مثال در استان من تقریبا ۶ برابر اعتبارات سالیانه در نظر گرفتند. در این دولت نیز اعتبار مصوبه ما در بودجه ۳ هزار میلیارد بود، اما در سفر استانی ۱۷هزار میلیارد شد که این تغییر می‌تواند جهش رو به بالایی باشد که بد نیست ولی فعلا عملیاتی نشده است، اما به تحقق آن خوشبین هستیم زیرا مصوبه است و قول داده شده است.

وی در پایان گفت: امروز تمام اعتباراتی که در هرمزگان در نظر گرفته شده است، برای اتمام پروژه‌های قبل است. ما در استان پروژه‌هایی در دولت‌های مختلف داشتیم که دو بار افتتاح کردیم، اما هنوز هم بهر‌ه برداری نشده است! دولت جدید پروژه جدیدی تعریف نکرده است و اگر اعتباری تخصیص داده اند برای تکمیل پروژه‌های ناقص است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا سید ابراهیم رئیسی سفرهای استانی رئیس جمهور حسین رییسی دولت سیزدهم افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا سفرهای استانی احمدی نژاد دولت قبل یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۸۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم

مریم عرب نژاد ،مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم امروز در نشست خبری گفت: رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت با شعار «سهم من از جوانی ایران» ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

وی افزود: رویداد کشوری جوانی جمعیت ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

عرب نژاد هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی و تقدیر از فعالان حوزه جمعیت عنوان کرد و گفت: این رویداد در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • بیش از ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در گیلان اجرایی می شود
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم