Web Analytics Made Easy - Statcounter

با انتشار ارقام نجومی دریافتی صداوسیما از محل تبلیغات تلویزیونی مسابقات فوتبال، موجی از انتقادات به صداوسیما و عدم نظارت مجلس بر دریافتی‌های خارج از بودجه رسمی، به راه افتاده است.

سازمان صداوسیما، از جمله سازمان‌هایی است که بودجه آن از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعیین شده و نظارت بر نحوه اجرای بودجه بر عهده دیوان محاسبات مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان صداوسیما همواره از بودجه تخصیصی دولت‌ها به خود انتقاد داشتند و تلاش می‌کنند سهم بیشتری را نسبت به سایر سازمان‌ها به خود اختصاص دهند. اما انتشار تعرفه صداوسیما برای پوشش تبلیغات بازی‌های استقلال و پرسپولیس نشان داد، صداو سیما قادر است به تنهایی چندین برابر بودجه عمومی تخصیصی از مجلس شورای اسلامی را فقط از تبلیغات فوتبال درآمدزایی کند.

بر این اساس، بودجه صدا و سیما در قانون بودجه ۱۴۰۱ حدود ۵ هزار میلیارد تومان بوده و تخمین درآمد‌های این سازمان از آگهی‌های تیم‌های استقلال و پرسپولیس، بین ۱۶ تا ۳۱ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که با احتساب تخفیف ۵۰ درصدی، به عدد تقریبی ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد می‌رسد.

به عبارت دیگر، کل درآمد صدا و سیما از آگهی‌های بازرگانی، دست کم بین ۵۰ تا ۶۰ همت در سال، صرفا از محل تبلیغات بازی‌های استقلال و پرسپولیس پیشبینی می‌شود. براساس اعداد منتشرشده در سایت روزنه ارتباط، میانگین هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه سه حدود ۱۵۷،۷۷۸،۷۷۵ تومان است. این رقم، تابستان سال گذشته، ۳۳میلیون تومان بوده که تقریبا ۵برابر شده است.

طبق تعرفه رسمی صدا و سیما تنها برای پخش زنده ۶۰ بازی سرخابی‌ها در فصل جاری تلویزیون بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد دارد حالا فرض کنید تلویزیون برای جذب آگهی بیشترچوب حراج به آنتن خودش بزند، فرضا ۹۰ درصد یعنی تنها ۱۰ درصد از درآمد ممکن را کسب کند رقم ناقابل ۳ هزار میلیارد تومان!

منبع: روزنامه فرهیختگان

منبع: فرارو

کلیدواژه: حق پخش صداوسیما پرسپولیس استقلال هزار میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه خبر هک شد؟ گزارش ویژه صداوسیما درباره پخش صوت مشکوک در پخش زنده! + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 منبع: صداوسیما

tags # صدا و سیما سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • رئیس صداوسیما در پشت صحنه برنامه برمودا |‌ تصاویر
  • برنامه پخش زنده فوتبال امروز در شبکه‌های سیما
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی ؛ شایعه یا واقعیت
  • خبر‌هایی از اجرای برنامه های بسیج سازندگی در میامی
  • واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی
  • سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ | واکنش تهیه کننده نون خ | او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است و برای ...
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی واقعیت دارد؟
  • خبر‌هایی از بررسی مشکلات روستای چاشم مهدیشهر
  • شبکه خبر هک شد؟ گزارش ویژه صداوسیما درباره پخش صوت مشکوک در پخش زنده! + ویدئو
  • ماجرای پخش بی‌بی‌سی از شبکه دو؛ اشتباه یا هک؟ +فیلم