Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «روح الله حریزاوی» در سفر به استان گلستان در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: قرارگاه جهاد تبیین با هدف بررسی ظرفیت های جدید در حوزه تبیین گری و روایت گری جبهه حق و توانمند سازی و سازماندهی فعال در حوزه افکارعمومی در سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقرآن الکریم شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی؛ نوآفرینی در حوزه فعالیت های فرهنگی و توجه به ظرفیت ها مثل فعالیت بانوان که در استان از سال های قبل کنشگری فعال داشتند و از نقطه نظراتشان بهره مند شدیم از اهداف ایجاد قرارگاه جهاد تبیین است.  

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور با بیان اینکه در جهاد تبیین یک حوزه استواری اندیشه انقلاب اسلامی و موضوع پیشرفت چشمگیر بانوان حائز اهمیت بسیاری است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموده که در حوزه بانوان با توجه به اقدامات فرهنگی فراوانی که در حوزه عفاف و حجاب صورت گرفته باید گفتگو و تبادل نظر صورت بگیرد.

وی، افزود: امیدواریم بانوان و دختران خوب سرزمین اسلامی به ویژه بانوان خلاق در فضای تبیین گری و روایتگری مثل همیشه حضوری فعال داشته باشند.

به گفته وی؛ آفت شناسی جریان باطل که همانند گذشته به مصاف جبهه حق و تضعیف آن آمده است از فعالیت های اصلی حوزه تبیین گری است.

حجت الاسلام حریزاوی از تأسیس پایگاه های قرآنی در مساجد خبر داد و گفت: از آنجا که تعطیلات تحصیلی 2 سال گذشته مقداری باعث کاهش فعالیت مهدها، موسسات و خانه های قرآنی کشور شد، مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان امسال فرمان تاسیس پایگاه قرآنی در مساجد را اعلام کردند.

وی، ادامه داد: علاقمندان قرآنی فعالیت خودشان را در قالب موسسه ثبت کنند و این بستر را توسعه دهند تا در کوتاه ترین زمان نسبت به صدور مجوز قانونی و بعضی آموزش های لازم اقدام شود.

به گفته وی؛ مخاطب اصلی این فرمان رهبری مساجد و موسسات قرآنی هستند، همه مساجد با معرفی افراد توانمند در تاسیس پایگاه  قرآنی در اولویت قرار گیرند.

جشنوار مهرواره «بانور» در گلستان برگزار می شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان نیز در این نشست از برگزاری جشنواره مهرواره بانور در استان خبر داد و گفت: جشنوار مهرواره بانور با محوریت حل مسائل خانواده، سبک زندگی اسلامی و نقش آفرینی زنان در این حوزه برگرار می شود.

حجت الاسلام «عباسعلی گرزین» در خصوص مهرواره «بانور» و جهاد تبیین، اظهار کرد: زن مهمترین عنصر، حلال و برطرف کننده مشکلات در مسائل خانواده و سبک زندگی است و از همه بانوان فعال فرهنگی و مذهبی که دغدغه دارند دعوت می کنیم که به این مهرواره بپیوندند و در راستای حل و اصلاح مسائل خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی تجربیات، ایده ها، طرح ها و خاطرات خود را به میدان بیاورند تا الگویی نظام مند را در این حوزه به سطح کشور معرفی تا به صورت عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

وی، افزود: در این طرح مدیران و کارشناسان فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی و بانوان فعال با طرح مسئله به بحث و گفت و گو پرداخته و راهکارهای مناسبی ارائه کنند.

به گفته وی؛ ضروری است با جهاد تبیینی که صورت می گیرد مردم با مشارکت بیشتری که نشان می دهند برای دفاع از موجودیت کشور به صحنه بیایند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۸۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در این جشنواره که در ۸ هزار مدرسه برگزار شد،   ۴۰۰ هزار دانش آموز مقاطع ابتدایی و متوسطه استان حضور داشتند.

عبدالله حبیبی افزود: از میان این دانش آموزان ۲۰۰ هزار نفر برای مسابقات منطقه‌ای قرآن و عترت که در سه شهرستان ایذه، شوش و امیدیه برگزار شد با هم به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: در جشنواره نخبگان قرآنی که امروز برگزار شد از مرحله‌ای   منطقه‌ای ۵۵۰ نفر از سراسر استان راه یافتند که از میان آنها ۱۷۴ نفر برای شرکت در کارگاه‌های تخصصی انتخاب می‌شوند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: پس از برگزاری این کارگاه‌ها ۷۰ نفر انتخاب و در مسابقات کشوری قرآن و عترت آموزش و پرورش شرکت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • بازدید رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه آزمون قرآنی در مشهد
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است
  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند