Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@00:04:07 GMT

سامانه جامع اطلاعات و آمار استان تهران رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۸۵۹۷

سامانه جامع اطلاعات و آمار استان تهران رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصر یکشنبه و با حضور رئیس مرکز آمار ایران و سایر مسئولان، سامانه جامع اطلاعات و آمار استان تهران، به مناسبت هفته دولت رونمایی شد.

جواد حسین زاده، رئیس مرکز آمار ایران در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه‌های آماری با هدف یکپارچه سازی آمار و اطلاعات و اتخاذ تصمیم گیری مناسب ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قانون اهداف و تشکیل مرکز آمار مربوط به سال ۱۳۵۳ است و با توجه به نقش اطلاعات در همه ارکان نظام آماری و تعیین تکلیف وظیفه دستگاه‌ها در این زمینه، لایحه‌ای تدوین و پس از تصویب در دولت و مجلس شورای اسلامی، اجرایی خواهد شد.

حسین زاده گفت: در برخی حوزه‌ها، فهرست آمار رسمی وجود نداشت ولی اکنون برای ۵۰۰ شاخص، آمار دقیق وجود دارد و تولید کننده آمار و تقسیم کار ملی نیز در این فهرست مشخص شده است.

رئیس مرکز آمار ایران خاطر نشان کرد: این فهرست پویا و قابلیت بروز آوری دارد و از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شیوه‌های تولید آمار از «سنتی» به شیوه «ثبتی مبنا» تغییر کرده است یادآور شد: مرکز آمار ایران، فرصت تبدیل اطلاعات به دانش به عنوان یکی از موضوعات مهم دنیای اطلاعات را ایجاد کرده است و ایجاد نظام جامع ثبت‌های آماری ایران را دنبال می‌کند. در این نظام از ریز داده‌های آماری استفاده می‌شود.

کد خبر 5575469

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز آمار ایران جواد حسین زاده هفته دولت هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی گرگان دولت سیزدهم آمار کرونا اربعین 1401 قزوین گناوه اجلاس پیرغلامان حسینی مرکز آمار ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید باقری معاون شهردار تهران بیان کرد: سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد. مطرح کردن این موضوع که شهرداری نظارت گریز است با این سامانه نقض می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۲ هزار مکاتبه با شهرداری انجام شده؛ تلاش ما این است که مشی پیگیری تذکرات را دنبال کنیم. این حجم از نظارت‌ها و بازدید از سطح مناطق و برگزاری جلسات کمیسیون‌ها نشان‌دهنده تعامل سازنده شهرداری برای نظارت شوراست و سعی ما اثرگذاری پاسخ‌ها است.

معاون شهردار تهران گفت: میزان پاسخ به مکاتبات بسیار بالاست. این سامانه مشخص می‌کند که اجرای کدام مصوبات و کدام مکاتبات عقب افتاده است. در پاسخ و پیگیری تذکرات ما جدی هستیم و اگر مشکلی وجود داشته باشد، جلسات پیرامون آن برگزار می‌شود و ما بی‌تفاوت نیستیم.

کد خبر 6097084

دیگر خبرها

  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس عنوان کرد؛ طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند نه سامانه مودیان
  • رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس: طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند
  • رئیس اتحادیه در گفت و گو با قدس: طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان