Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@08:52:06 GMT

علیرضا دبیر: من را زوری به مجمع آوردند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۸۶۱۸

علیرضا دبیر: من را زوری به مجمع آوردند

آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا دبیر در پایان مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران، درباره جر و بحث با علیپور و کیهانی دو عضو سابق هیات اجرایی کمیته المپیک اظهار کرد: دعوا نکردیم اصلا دعوا نبود. مجمع خیلی خوب و سالمی بود و در سلامت برگزار شد. این مجمع ۲ پیام داشت یکی در انتخاب رییس که ۲۸ به ۲۷ شد و باید تحلیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه کمیته، وزارت، فدراسیون ها و دستگاه های نظارتی همه ببینند کجا هستند و اینکه چیزی که فکر می کنند در عمل آنطور نمی شود. به هیات اجرایی که امروز رای آورد هم گفتم همانطور که ۱۱ عضو سابق هیچکدام رای نیاوردند شما هم اگر کار نکنید ۴ سال دیگر همین سرنوشت را پیدا می کنید.

رییس فدراسیون کشتی افزود: عدالت در برابری نیست. این اسلام نیست و کمونیستی است. اسلام می گوید هر کس به اندازه زحمتش برداشت کند. حق کشتی ما این نیست. من برای نفس و دنیای خودم حرف نزدم. اگر کسی از طرف یک فدراسیون در هیات اجرایی رفته باید برای همه فدراسیون ها بدود نه اینکه فقط برای فدراسیون خودش بدود و پول برای خودش از کمیته المپیک بصورت پنهانی بگیرد. این اتفاق هم باید درسی برای زندگی شان باشد. من کاندیدا هم نشدم و کربلا بودم. نصیرزاده را خط زدند و یک کاندیدای کشتی در هیات اجرایی را سوزاندند. من گلایه دارم و من را زوری به مجمع آوردند.

وی با اشاره به مشکلات هیات اجرایی سابق، ادامه داد: کمیسیون ورزشکاران مشکل داشت. انتخاب هیات اجرایی برای انتخاب خبره ورزشی مشکل داشت. آیا خبره ورزشی ما آن دو نفری که انتخاب شدند بودند؟ آیا این دو نفر اصلا رویشان می شود در مقابل این همه قهرمان و المپیکی به عنوان خبره کار کنند؟ کار برای خدا نباشد اینطور می شود و مجمع امروز جوابشان را داد. من هم در فدراسیون کشتی اگر برای خودم کار کنم و بدوم اینطور می شود. این مجمع ۲ درس داشت یکی انتخاب رییس و یکی اینکه ۱۱ عضو سابق هیات اجرایی انتخاب نشدند.

دبیر خاطرنشان کرد: من از اینکه آنها انتخاب نشدند خوشحال نشدم اما تاکید کردم کسی برای خودش کار کند آخر کارش این می شود. نزدیک ۶۷ درصد مدال های المپیک این مملکت برای کشتی است و اگر خوب مدیریت می شد به ۸۰ درصد هم می رسید چرا که خیلی ها باید مدال یا طلای المپیک می گرفتند. اگر مدال های جهانی ما مثل موحد که ۵ طلای جهان دارد یا سوریان که ۶ طلای جهان دارد هم اضافه شود ۸۲ و نیم درصد مدال های این مملکت را کشتی آورده است اما بودجه کشتی یک پنجاهم بودجه ورزش هم نبوده است. بعد دم المپیک می‌گویند کشتی مدال بیاورد مگر خم رنگرزی است؟ بیاید هزینه کنید من قول می دهم کشتی انقدر این پتانسیل را دارد که در ۲ المپیک، همه ۱۱ المپیک قبلی را جبران کند. کشتی ۲ فدراسیون است نه یک فدراسیون.

وی ادامه داد: من احترام زیادی به ورزش های دیگر قائل هستم و نمی گویم چرا به آن ها می دهید. باید بدهند. من می گویم به هر کس بر اساس افتخاراتش پول بدهید. من اگر به پولادگر حرفی می زنم، احترامش واجب اما رای اگر حرف غیر کارشناسی بزنند من کوتاه نمی آیم. گفتم شما شاخصه‌هایتان را برای تقسیم بودجه بگویید. همین الان حضور برخی اعضای مجمع ناحق بود. آیا بنا با ۴ طلای المپیک نباید بیاید اینجا بنشیند؟ یدالله فوق ایدیهم. خدا اینطور جبران می کند. من بچه جنوب شهرم و راحت حرفم را می زنم و جز خدا، اهل بیت و ولی فقیه از هیچ کس نمی ترسم.

وی درباره مباحث مطرح شده درباره سال های حضورش در شورای شهر گفت: مردم تهران دوبار محبت کردند و در شورا به صورت مستقل که کار سختی است رای آوردم. من سری اول هم به شورا رفتم نمی خواستم بروم. من آمدم که رییس فدراسیون شوم اما علی آبادی که رییس سازمان تربیت بدنی بود به من گفت به تو احتیاج نداریم و برو. من هم لج کردم و رفتم شورای شهر. چند ماه اول هم واقعا کار را بلد نبودم و پیاده بودم اما خدا کمک کرد.

دبیر درباره انتخاب خسروی وفا به عنوان رییس کمیته المپیک گفت: حاج محمود خیلی عزیز است و زندگی اش را پای ورزش و نظام گذاشته است. صبح ۴۰ دقیقه با هم مفصل حرف زدیم. من او را خیلی قبول دارم. امروز کاندیدای کشتی در هیات اجرایی که آقای نصیرزاده بود را به ناحق سوزاندند. من گله مند بودم و نمی‌خواستم شرکت کنم اما چون موضوع شرعی بود و باید از طرف کشتی حاضر می شدم و رای می دادم به مجمع آمدم.

وی در پایان درباره رقابت نزدیک خسروی وفا و علی نژاد برای ریاست کمیته المپیک، گفت: اگر علی نژاد هم انتخاب می شد یک مزیت هایی داشت، ایشان هم یک مزیت هایی دارد. مزیت علی نژاد این بود که جوان است، وقت می گذارد و زبان بلد است. آقای خسروی وفا هم ارتباطات و تجربه خوبی دارد. به او این پیشنهاد را دارم که یک دبیر جوان بگذارد که بدود و پای کار باشد. او ۳۰ سال مدیریت ورزشی کرده و اینجا هم کار را جمع می کند. پیشنهاد می‌کنم از جوان های انقلابی استفاده کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: علیرضا دبیر کمیته ملی المپیک انتخابات کمیته المپیک هیات اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رییس هیات قایقرانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز سه‌شنبه مجمع انتخاب رییس هیات قایقرانی خوزستان با حضور دبیر فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در اهواز برگزار شد.

محمد عصاره طاهری تنها کاندیدای احراز سمت ریاست هیات قایقرانی خوزستان بود که پس از رأی‌گیری با ۱۰ رأی از ۱۴ رأی ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات قایقرانی خوزستان انتخاب شد.

همچنین چهار رأی این مجمع انتخاباتی سفید بود.

کد خبر 6093564

دیگر خبرها

  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • دیدار اعضای هیئت کشتی استان همدان با علیرضا دبیر
  • (عکس) مالک جدید باشگاه استقلال در آغوش علیرضا دبیر
  • انتخاب رییس هیات قایقرانی خوزستان
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • نحوه اعزام حسن یزدانی به المپیک؛ بحران بزرگ یا یک اتفاق عادی؟!
  • حسن یزدانی بحران ملی نیست
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند