Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@10:56:29 GMT

ابزارهای طراحی پرسشنامه و فرم آنلاین

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۸۸۵۲

در ادامه این مطلب درخصوص سه مورد از فاکتورهایی که برای انجام تحقیقات و پژوهش‌ها و همچنین ساده‌تر کردن رسیدگی به موارد مختلف مورد نیاز است، می‌پردازیم. این موارد شامل پرسشنامه آنلاین، آزمون ساز آنلاین و همچنین فرم ساز آنلاین می‌شود. برای آن که بتوانید با این موارد هرچه بهتر و بیشتر آشنا شوید، هر کدام را به صورت جداگانه توضیح داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرم ساز آنلاین

فرم ساز آنلاین که در سایت ایپول وجود دارد در حقیقت یکی از مواردی است که با استفاده از آن می‌توانید فرم‌های مربوط به موارد و وظایف گوناگون را بسازید. فرم‌هایی همچون فرم ارزشیابی کارکنان، فرم‌های استخدامی، فرم‌های نظر سنجی و... جزو موارد رایجی هستند که بسیار نیز استفاده می‌شوند. این فرم‌ها می‌توانند به خوبی کار شما را ساده‌تر کرده و در مدت زمان کوتاه‌تری، آنچه که مدنظر دارید را در اختیار شما قرار دهند.

به طور کلی می‌توان گفت که فرم ساز آنلاین در ابتدا مولفه‌هایی که مدنظر شما است را در نظر گرفته و سپس با استفاده از دانش طراحی رایانه‌ای و گرافیکی، آن چه که نیاز دارید را طراحی می‌کند و در اختیار گروه هدف و جامعه آماری شما می‌گذارد. گاهی اوقات بنا به درخواست مشتری، می‌توان حتی نتایجی که از این فرم‌ها به دست می‌آیند را نیز مورد بررسی قرار داد و به شکل نمودارهای مختلفی ارائه نمود.

آزمون ساز آنلاین

از زمان شروع پاندمی‌کرونا حدودا چیزی بیشتر از دو سال می‌گذرد. در طول این دو سال آموزش‌ها از دوره ابتدایی تا دانشگاه به صورت مجازی برگزار شده است و مسلما آزمون‌ها نیز غالبا به صورت مجازی بوده‌اند. این موضوع اهمیت توجه به آزمون‌های آنلاین و مجازی را بسیار بیشتر کرده است. برای آن که متوجه شوید که این آزمون‌ها به چه شکلی در سایت ایپول طراحی می‌شوند، توضیحات مختصری را در ادامه مطلب ذکر کرده‌ایم.

اولا آن که برای طراحی یک آزمون آنلاین نیاز است تا سوالات مربوط به آن آزمون توسط فرد امتحان گیرنده طرح شوند. مسلما آزمون‌های مختلفی از دروس و رشته‌های گوناگون طرح می‌شوند که لازم است مشخصات و جزئیات هر کدام از آن‌ها معلوم شود. زمانی که سوالات به طور کامل معلوم شدند، بهتر است که این موارد با توجه به دیگر بخش‌های یک آزمون طرح شوند.

در آزمون ساز آنلاین معمولا می‌توان بنا به سفارش و درخواست مشتریان، کاری کرد که آزمون‌ها راس یک ساعت مقرر در دسترس داوطلبان قرار گیرند. موارد دیگری که می‌توان برای این آزمون‌ها تعیین کرد آن است که آزمون‌ها تایم مشخصی داشته باشند و با تمام شدن زمان آزمون، دسترسی داوطلبان به سوالات آزمون نیز قطع شود.

مورد بعدی نحوه بازگشت به سوالات قبلی و رفتن به سوالات جدید است. بسیاری از آزمون‌ها به این شکل طراحی شده‌اند که اگر از یک سوال رد شوید، نمی‌توانید مجددا به آن سوال بازگردید. این موضوع سبب می‌شود که بسیاری از داوطلبان در جریان آزمون دچار مشکل شوند. با این وجود بهتر است بدانید که می‌توانید این روند را تغییر دهید و آن را به صورتی اجرا کنید که داوطلب توانایی بازگشت به سوال قبلی را داشته باشد.

پرسشنامه آنلاین

مورد بعدی با نام پرسشنامه آنلاین شناخته می‌شود. این مدل از پرسشنامه‌ها برای موارد مختلفی استفاده می‌شوند که لازم است نظر مخاطبان در آن موارد پرسیده شود. به طور مثال برای انجام تحقیقات دانشجویی و یا پژوهش‌هایی که مربوط به بیماری‌ها، اختلالات رفتاری، رضایت مشتریان از یک محصول و یا خدمات خاص و... می‌شود، می‌توان از پرسشنامه‌های آنلاین استفاده کرد. این پرسشنامه‌ها می‌توانند به سادگی سبب شوند که مخاطب بدون آن که نیاز به رویارویی با پرسش کننده داشته باشد، به سوالات پاسخ دهد.

برای طراحی یک پرسشنامه آنلاین لازم است تا بدانید که پرسشنامه‌ها معمولا در ابتدا در مرحله جمع آوری اطلاعات قرار دارند. زمانی که اطلاعات کامل و همچنین پرسش‌هایی که لازم بود در خصوص آن‌ها از مخاطب سوال شود در اختیار طراحان ایپول قرار گرفت، سپس مرحله طراحی پرسشنامه با توجه به مولفه‌های مدنظر مشتری آغاز می‌شود. در مرحله پایانی نیز پرسشنامه آنلاین در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و این موضوع می‌تواند به سادگی و به راحتی انجام شود.

برای آن که پرسشنامه آنلاین، فرم‌های نظر سنجی و... را در اختیار گروه هدف قرار دهند، معمولا چند روش وجود دارد. در روش پیامکی که لینک شرکت در آزمون و فرم مورد نظر به صورت پیامک به گوشی تلفن افراد ارسال می‌شود، فرد می‌تواند چندین بار از لینک مورد نظر استفاده کند.

در نوع بعدی، لینک‌ها به صورت ایمیل ارسال می‌شوند که غالبا نیز یک بار مصرف می‌باشند. اما در نوع سوم معمولا لینک‌ها به صورت عمومی ‌بوده و در فضای اینترنت وجود دارند که قابل استفاده برای همگان است.

جمع بندی

موارد مطرح شده درخصوص موضوعاتی که گفته شد اهمیت بسیار زیادی دارند. در حقیقت می‌توان گفت که استفاده کردن از ابزارهای طراحی آنلاین می‌توانند گزینه بسیار خوب و مهمی‌ باشند که به شما کمک کنند تا هرچه بهتر و ساده‌تر بتوانید از آموزش‌ها و پژوهش‌های مجازی، نتیجه مورد نظر و دلخواه خودتان را بگیرید.

برگرفته از وب سایت ایپول https://epoll.pro/

منبع: الف

کلیدواژه: پرسشنامه آنلاین فرم ساز آنلاین پرسشنامه ها آزمون ها فرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.
وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.
علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است