Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت شعب بانک مسکن مازندران با اعلام اینکه تاکنون قرارداد ۶۳۱ پروژه برای ساخت ۵ هزار و ۲۹۴ واحد در استان منعقد شده است، گفت: جمع این قردادها تا به امروز افزون بر ۱۶ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش «ایران آنلاین»، سید حسین حاجی پور در نشستی که با هدف تجلیل از خبرنگاران برگزار شده بود، با قدردانی از تلاش‌های مسئولانه آنها در برافروختن چراغ اطلاع‌رسانی قدردانی و اعلام کرد: دستیابی به قله‌های پیشرفت و سربلندی و سعادت کشور، مراقبت و محافظت از منافع ملی و مصالح مردم جز با حق‌جویی، صداقت و مجاهدت در عرصه آگاهی ممکن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از استقرار ۵۲ شعبه بانک مسکن در مازندران گفت و اینکه مدیریت بانک مسکن این استان با ۷۳ هزار میلیارد منابع، 7/5 ( پنج و هفت دهم) درصد از سهم بازار منابع مازندران را در اختیار دارد که از این حیث در بین بانک‌های عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان در جایگاه هشتم است.
حاجی‌پور با بیان اینکه بانک مسکن به‌عنوان تنها بانک تخصصی در بخش مسکن و ساختمان رسالت تأمین مسکن و خانه‌دار کردن مردم را بر عهده دارد، افزود: این بانک، بر پایه اساسنامه ابلاغی متعهد است تا ۹۰ درصد تسهیلات اعطایی خود را به بخش مسکن و ساختمان هدایت کند.
مدیریت شعب بانک مسکن مازندران عنوان کرد: ازآنجایی‌که در تولید مسکن صنایع پیشین و پسین بسیاری درگیر هستند، بنابراین تأمین مالی طرح‌های این بخش می‌تواند نقش مؤثری در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی داشته باشد و سبب رشد و شکوفایی کشور شود.
حاجی‌پور یکی از تکالیف مهم بانک مسکن در دو سال اخیر را تأمین مالی طرح نهضت ملی مسکن اعلام و اظهار کرد: در این طرح که از شعارهای اساسی و محوری دولت سیزدهم است مقرر شد تا ظرف مدت چهار سال، چهار میلیون واحد مسکونی ساخته شود.
وی ادامه داد: بر اساس قانون، دولت همه بانک‌ها را مکلف کرده است تا ۲۰ درصد از تسهیلات اعطایی خود را به بخش مسکن اختصاص دهد تا بتواند با همکاری نظام بانکی کشور طرح نهضت ملی مسکن را تأمین مالی و اجرایی کند.
مدیریت شعب بانک مسکن مازندران با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن مازندران ۱ هزار و ۴۵۱ پروژه با ۱۱ هزار و ۱۳۹ واحد در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۶۳۱ پروژه برای ۵ هزار و ۲۹۴ واحد قرارداد بسته شده است که جمع مبلغ قراردادهای منعقده در طرح نهضت ملی مسکن استان تا به امروز افزون بر ۱۶ هزار میلیارد ریال است.
حاجی‌پور از آمادگی بانک مسکن برای تعیین و تکلیف  عقد قرارداد باقی طرح‌ها خبرداد و گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بانک مسکن و تکمیل مدارک در صورت عدم مشکلات قانونی از تسهیلات این طرح بهره‌مند شوند.


هدف دولت، تأمین مسکن است


عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌های مازندران تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن با هدف کمک به اقشار کم‌درآمد و متوسط درآمد جامعه به اجرا درآمده است و قصد دارد این قشر را صاحب‌خانه کند.
حاجی‌پور ادامه داد: در این طرح دولت زمین را به‌صورت رایگان در اختیار سازندگان واحدهای طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌دهد تا قیمت زمین از قیمت مسکن حذف و نهایتاً مسکن ارزان‌تری در اختیار آحاد جامعه قرار بگیرد.
او در خصوص پرداخت تسهیلات به خود مالکین در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: هدف دولت در این طرح تولید مسکن است و همه‌ی افرادی که حتی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن نیستند ولی دارای زمین مناسب هستند؛ می‌توانند در این طرح ثبت‌نام و از تسهیلات ساخت مسکن استفاده کنند و در پایان نیز این واحدها قابل‌واگذاری به همه افراد است.
مدیریت شعب بانک مسکن مازندران در پایان اعلام کرد: تاکنون ۲ هزار و ۹۵۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن مازندران ثبت‌نام و ۱ هزار و ۴۱۷ نفر نسبت به افتتاح حساب در بانک مسکن اقدام کردند.
انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: طرح نهضت ملی مسکن حاجی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۹۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند

آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران پرند  در گفتگو با بیان اینکه  هدف دولت آن است که آن بخش از مردم که صاحب مسکن نیستند را خانه دار کنند و با توجه به آنکه این روش و اقدامات برای دولت گران تمام می شود بنابراین تمامی اهداف دولت آن است که در اجرای این طرح سوداگران  مسکن را حذف و مسکن در اختیار متقاضیان واقعی قرار گیرد افزود: در ین طرح با توجه به آنکه قیمت زمین برای متقاضیان حذف می شود بنابراین تمام تلاش بر این اساس است که مسکن در اختیار متقاضیان واقعی قرار گیرد .

وی افزود: متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده اند در حال حاضر هیچ قرارداد مشخصی در دست ندارند و تنها در اولویت تخصیص پروژه قرار گرفته اند و اگر متقاضیان در طول روند اجرای پروژه امکان تامین منابع مالی خود رانداشته باشند ناچار مجبور به جابه جایی و یا حذف متقاضیان هستیم بنابراین خرید وفروش  امتیاز پروژه های نهضت ملی مسکن ممنوع است.

صیادی بیان کرد: خرید وفروش امتیازهای نهضت ملی مسکن  کار اشتباهی است و به هیچ عنوان متقاضیان این اقدام را انجام ندهند و اگر قصد انجام این اقدام را داشته باشند برای سایر پروژه های مسکونی تنها از طریق قانون پیش فروش مسکن انجام دهند که برای این اقدام هم  تشریفات خاص خود را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • عملکرد بانک مسکن در طرح «نهضت ملی مسکن » قابل تحسین است
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات