Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این پنج پروژه عمران روستایی افتتاح شده از مجموع  ۲۶ طرح روستایی است که با حضور مسئولان استانی و شهرستان بندرانزلی به بهره برداری رسید .

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در آیین افتتاح کارخانه بسته بندی حبوبات که با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در روستای آبکنار بندرانزلی به بهره برداری رسید گفت : صنابع تبدیلی به خودی خود ارزش افزوده تولید می کند و ما باید بتوانیم در حوزه کشاورزی خلق ثروت داشته باشیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمد اسحاقی اضافه کرد : بندر انزلی شهرستانی خاص برای گیلان و کشور محسوب می شود که فرصتهای سرمایه گذاری متعددی دارد و اولین شهرستانی است که بر اساس آمایش و سند تحول به آن نقطه محور نگاه می شود.

وی ادامه داد : استان گیلان ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف دارد که می توان بخشی از آن را برای صنایع بسته بندی، سرمایه در گردش و ثابت اختصاص داد .

وی از مدیران این کارخانه سورتینگ برنج و بسته بندی حبوبات خواست تا در از خلاقیت و نوآوری بیشتری در کار خود استفاده کنند و اظهار داشت :  صنایع تبدیلی به خودی خود می تواند ارزش افزوده تولید کند و باید بتوانید پیام دیار خود را با بسته بندی به گوش دنیا برسانید.

اسحاقی با اشاره به صرف منابع دولتی در امورات هزینه ای گفت : اگرچه بسیاری از مشکلات رفع شده اما تنها بخشی که می تواند هم افزایی داشته باشد و برای ایجاد رفاه و خلق ثروت استفاده شود بخش خصوصی است .

گیلان  ۱۲۰ واحد بسته بندی با پروانه بهره برداری دارد

مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت : در استان گیلان  ۱۲۰ واحد بسته بندی با پروانه بهره برداری وجود دارد که با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن مشغول کار هستند و بزودی یک واحد بسته بندی دیگر با ظرفیت ۱۵ هزار تن پروانه فعالیت خود را دریافت می کند .

صالح محمدی، بسته بندی و بازار محصولات کشاورزی را یکی از مشکلات حوزه کشاورزی استان عنوان کرد و افزود : این استان از استان های قطب کشاورزی است که بیش از ۷۰ نوع محصول با ارزش دارد . از این تعداد بالغ بر ۲۰ محصول حائز رتبه برتر هستند که از آن جمله می توان به برنج ،چای ،شکوفه های بهارنارنج ، بادام زمینی و سایر موارد اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه محصولات کشاورزی ۸۵ درصد صادرات محصولات کشاورزی اوراسیا از بنادر گیلان انجام می شود اضافه کرد : در سفر رییس جمهور به استان گیلان هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به  حوزه کشاورزی اختصاص یافت که از توجه دولت به بخش کشاورزی حکایت دارد .

محمدی با استقبال از سرمایه گذارانی که علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه بسته بندی محصولات کشاورزی هستند گفت : این مشاغل به اشتغالزایی کمک می کند و محدودیتی برای کسانی که در این حوزه سرمایه گذاری می کنند وجود ندارد .

وی با اشاره به اینکه فروش زمین در فرهنگ یک گیلانی جایی ندارد خاطر نشان کرد : ۵۰ درصد اشتغال استان در حوزه کشاورزی است و ما بدنبال ثروتمند کردن کشاورزان با تولید محصول هستیم .

 باید راه پول و سرمایه به سوی انزلی باز شود

فرماندار انزلی نیز در این مراسم با بیان اینکه باید راه پول و سرمایه به سوی انزلی باز شود گفت : در هفته دولت باید خدمات دولتمردان به جامعه را یاد آوری کرد تا مردم از خدمت خادمان خود مطمئن شوند وشان و شئون مسئول خدمتگزاری به مردم است .

محمد پورخوش سعادت، انزلی را یکی از ضعیف ترین شهرهای گیلان به لحاظ سرمایه گذاری و گردش سرمایه اعلام کرد و افزود : این شهر بوسیله مشکلات حرایم (تالاب ، دریا، میراث ) قفل شده است و این موانع موجب شده سرمایه گذاران پول خود را در جای دیگری هزینه کنند.

وی اظهار داشت : اسناد بالادستی در انزلی باید به گونه‌ای طراحی شود که پول و سرمایه راهش را به سوی انزلی باز کند و می بایست از ظرفیت‌های شهرستانی برای توسعه بیشتر استفاده کرد.

وی تصریح کرد : انزلی بالقوه شهرستانی برخوردار است که این برخورداری به بالفعل تبدیل نشده است و نقاط قوت انزلی به علت عدم همگرایی به نقطه ضعف آن تبدیل شده است و مردم این شهرستان بهره‌مندی لازم را از منطقه آزاد و بندر انزلی نبرده‌اند.

عصر امروز در شهرستان  یک واحد تولیدی پالت چوبی با صرف هزینه ۷ میلیارد تومان ، اشتغالزایی پنج نفر و ظرفیت اسمی تولید  ۲ هزار و ۷۵۰ تن پالت چوبی  به بهر برداری رسید .

یک واحد خودکفایی مددجویی کمیته امداد نیز با اعتبار یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال با زیربنای ۴۶ متر مربع در روستای کرکان افتتاح شد که برای ساخت این واحد مسکونی که برای یک زن سرپرست خانوار بنا شده است ۱۰۰ میلیون ریال وام و ۴۶۰ میلیون ریال بلاعوض از سوی کمیته امداد و ۵۰۰ میلیون ریال وام و ۳۰۰ میلیون ریال بلاعوض از سوی بنیاد مسکن پرداخت شده است .

افتتاح ۳.۵ کیلومتر روکش آسفالت محور انزلی - رضوانشهر با اعتبار ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بهره برداری از روکش آسفالت روستای آبکنار با اعتبار ۶ میلیارد تومان از محل اعتبار روستایی استانی و قیر رایگان از دیگر پروژه هایی بود که در شهرستان بندر انزلی به بهره برداری رسید .

    

برچسب‌ها بندرانزلی هفته دولت ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرانزلی هفته دولت ایرنا بندرانزلی هفته دولت ایرنا بهره برداری رسید محصولات کشاورزی میلیارد تومان حوزه کشاورزی سرمایه گذاری میلیون ریال بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان

رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور روز گذشته در بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا گفت: این پروژه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان در حال انجام است و نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

او با بیان اینکه این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود، افزود: قطعاً همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

به گفته معاون سازمان راهداری، پروژه بزرگراه آستارا - آستارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیرهمسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آب رو و زیرگذر است.

اکبری با بیان اینکه این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: امیدواریم پروژه بزرگراه آستارا - آستارا تا پایان شهریور ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

او همچنین گفت: با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری