Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@21:11:26 GMT

قهرمانی جوانان بسکتبال کره‌جنوبی در آسیا

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۹۴۹۱

قهرمانی جوانان بسکتبال کره‌جنوبی در آسیا

تیم ملی بسکتبال جوانان کره‌جنوبی، با شکست دادن ژاپن قهرمان آسیا شد.

به گزارش ایران اکونومیست، از ساعت ۱۸:۰۰ امروز (یک‌شنبه) ۶ شهریور ۱۴۰۱، تیم‌های کره‌جنوبی و ژاپن در فینال رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۲۲، در سالن آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم کره‌جنوبی با شکست دادن حریف خود بر بام جوانان بسکتبال قاره کهن ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار تیم ملی کره‌جنوبی موفق شد در یک بازی نزدیک با نتیجه ۷۳ - ۷۷ و تنها با ۴ امتیاز اختلاف حریف خود ژاپن را شکست داده و برای پنجمین بار به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافتند. کره‌جنوبی با شکست دادن چین و تیم ژاپن با شکست دادن لبنان به فینال راه یافته بودند.

اما پیش از این دیدار هم بازی رده‌بندی مسابقات برای معرفی تیم‌های سوم و چهارم برگزار شد که در پایان، تیم چین با برتری قاطع ۶۸ - ۸۵ برابر لبنان در رتبه سوم قرار گرفت. 

به این ترتیب ژاپن و لبنان به عنوان دو همگروه ایران به ترتیب رتبه‌های دوم و چهارم را ازآن خود کردند تا به همراه کره‌جنوبی (قهرمان مسابقات) و چین (رتبه سوم) چهار نماینده قاره آسیا در رقابت‌های قهرمانی جهان مجارستان باشند.

رده‌بندی نهایی مسابقات به شرح زیر رقم خورد:

۱- کره‌جنوبی

۲- ژاپن

۳- چین

۴- لبنان

۵- ایران

۶- فیلیپین

۷- چین‌تایپه

۸- قطر

تیم ملی ایران در این رقابت‌ها با ثبت ۲ باخت و ۳ برد به نام خود، رتبه پنجم را به دست آورد. نتایج ایران به عنوان میزبان مسابقات را در ادامه مشاهده می‌کنید:

۱- ایران ۶۳ - ۶۵ لبنان (دور گروهی)

۲- ایران ۶۸ - ۶۶ ژاپن (دور گروهی)

۳- ایران ۶۵ - ۶۶ کره‌جنوبی (یک چهارم نهای)

۴- ایران ۸۲ - ۴۵ قطر (رده پنجم تا هشتم)

۵- ایران ۸۹ - ۷۲ فیلیپین (رده پنجم و ششم)

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تیم ملی بسکتبال جوانان کره‌جنوبی ، تیم ملی بسکتبال جوانان ایران ، تیم ملی بسکتبال جوانان ژاپن ، بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۲۲ ، بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال جوانان کره جنوبی تیم ملی بسکتبال جوانان ایران تیم ملی بسکتبال جوانان ژاپن بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا تیم ملی بسکتبال جوانان قهرمانی جوانان شکست دادن کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران معتقد است شاگردان شمسایی توانایی صعود به فینال جام جهانی فوتسال را دارند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سالار آقاپور در حاشیه مراسم استقبال از اعضای تیم ملی فوتسال پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا 2024 اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که توانستیم قهرمان شویم و دل مردم عزیز را شاد کنیم. مردم و خانوادهای‌مان ما را دعا کردند و انرژی مثبت می‌فرستادند و ما توانستیم با قهرمانی دل آنها را شاد کنیم. این شادی که به قلب مردم هدیه کردیم چیز خاصی نیست، اما در این شرایط حداقل برای یکی، دو ساعت توانستند به خاطر قهرمانی ما شاد باشند.

شمسایی: کار سخت آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی می‌طلبد

 

وی در مورد قدرت‌های نوظهور فوتبال آسیا و سنگینی وظایف فوتبالیست‌ها نسبت به گذشته، خاطر نشان کرد: بله، نسبت به سال‌های قبل که بازی‌ها را با نتیجه 10 بر یک یا 15 بر یک تمام می‌کردیم، کار سخت شده است. دوران آن بازی‌ها دیگر تمام شد، دیگر همه کشورهای آسیا فوتسال و دفاع کردن را بلد هستند. شما دیدید که ژاپن مدافع عنوان قهرمانی در مرحله گروهی حذف شد. حتی تیم‌هایی که کسی فکرش را نمی‌کرد، توانستند از مرحله گروهی صعود کنند. خدا را شکر که افغانستان هم به جام جهانی صعود کرد.

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران ادامه داد: از این به بعد کار سخت‌تر می شود. خدا را شکر ایران با قدرتی که از گذشته داشته و همدلی که میان بازیکنان وجود دارد، بتوانیم از این به بعد هم نتایج خوبی بگیریم.

آقاپور درباره ارزیابی‌اش از حضور تیم ملی در جام جهانی فوتسال، گفت: با بازگشت حسین طیبی که بازیکن مصدوم ما در این جام بود؛ اما حضورش خیلی تأثیرگذار است، همچنین  با این کادر فنی و بازیکنان متحدی که داریم، تیم را در فینال جهان می‌بینم.

وی راجع به مصدومیت حسینی طیبی، تصریح کرد: جای حسین خالی بود. او کاپیتان دوره قبل و بازیکنان مؤثر تیم ملی بود و با بازگشتش در جام جهانی به ما کمک می‌کند.

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ به خبرنگار تسنیم، در مورد چرایی حذف ژاپن مدافع عنوان قهرمانی در مرحله گروهی جام ملت‌های فوتسال، تأکید کرد: سال انتخابی جام جهانی سال سختی است. به نظرم ژاپن آنجایی که فکرش را نمی‌کرد بازی‌ها را باخت و مساوی کرد که همین عامل حذفش شد. همه تیم‌ها روبه‌روی ژاپن به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی بازی می‌کردند، اما این تیم آنها را دست‌کم گرفت و حذف شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا
  • فاصله نجومی قهرمانی‌های ایران با رقبا؛ آقایی فوتسال در آسیا
  • این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌ جوانان این مرز و بوم است
  • ترکیب تیم دو و میدانی جوانان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت
  • هاکی روی یخ قهرمانی جوانان آسیا؛ پیروزی ایران مقابل کویت
  • ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ هفت چشمه نقره‌ای شد