Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه ناوگان کشتیرانی از هوشمندسازی شناورها با همکاری یک شرکت دانش بنیان و دانشگاه صنعتی شریف خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،عبدالرضا محبی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های راهبردی در گروه کشتیرانی توسعه همکاری با دانش بنیان‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی است، اظهار کرد: در همین راستا انجام مرحله اول «پروژه هوشمند‌سازی شناورها» با همراهی مرکز علمی و فنّاوری ریاست جمهوری و همکاری یک شرکت دانش‌بنیان و دانشگاه صنعتی شریف محقق کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این فنّاوری که  روی یکی از شناور‌های ناوگان گروه کشتیرانی پیاده سازی شده است؛ در نوع خود به جهت انتقال دانش و نوآوری یکی از دستاورد‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود که قرارداد آن برای سایر شناور‌های ناوگان نیز در مراحل نهایی تنظیم و امضا است.

وی یادآور شد: برای اولین بار با ستاد نانوفنّاوری ریاست جمهوری برای تولید سوخت کم سولفور مورد نیاز ناوگان همکاری‌های مؤثری صورت گرفته که بر اساس آن یکی از شرکت‌های نانوفنّانوری موفق به تولید این سوخت شده؛ تست نمونه سوخت تولید شده نیز موفق آمیز بوده است.

محبی هدف از این همکاری را تولید مشترک سوخت اعلام کرد و افزود: قصد داریم با کمک تولید کنندگان داخلی تولید سوخت کم سولفور را در بنادر جنوبی کشور آغاز کنیم.

معاون توسعه ناوگان کشتیرانی تأمین نیاز ناوگان به سوخت دیزل اولترا از تأمین کنندگان داخلی را از جمله دستاورد‌های مهم این گروه دانست و تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد، وزارت محترم نفت با صدور دستور تولید سوخت دیزل اولترا در داخل، کمک بزرگی به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه نمود چرا‌که ناوگان تا کنون برای تامین این نوع سوخت متکی به خارج بود؛ لازم به توضیح است این سوخت برای تردد در بنادر و گذرگاه‌های خاصی در خارج از ایران استفاده می‌شود.

محبی گفت: همکاری با تعداد زیادی از دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف ادامه داشته از جمله این دانشگاه‌ها می‌توان به دانشگاه‌های علم و صنعت، امیرکبیر، صنعتی شریف و دانشگاه دریانوردی چابهار اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولید سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد

محدثی نژاد مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: پرونده قاچاق ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق نفت گاز به ارزش ۲۲۲ میلیون تومان در شعبه سوم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بیرجند رسیدگی شد.

او افزود: شعبه پس از بررسی مدارک، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۶۶۶ میلیون تومان جزای نقدی معادل ۳ برابر ارزش سوخت قاچاق محکوم کرد.

محدثی نژاد ادامه داد: شعبه همچنین با توجه به بیشتر بودن ارزش خودرو از سوخت کشف شده، ۲۲۲ میلیون تومان، برابر ارزش سوخت به جریمه اضافه و متهم را در مجموع به پرداخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی عنوان کرد: مأموران نیروی انتظامی هنگام بازرسی خودرو‌های عبوری از یک دستگاه تریلی، این محموله سوخت قاچاق را کشف و پرونده این تخلف را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد