Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@13:46:23 GMT

مسابقات قرآن یکی از ارکان وجودی ارتش ولایی است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۹۷۹۶

مسابقات قرآن یکی از ارکان وجودی ارتش ولایی است

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌ شرق امام رضا(ع) گفت: برگزاری مسابقات قرآن کریم یکی از ارکان وجودی ارتش ولایی است.

محمدرضا معصومی در نشست خبری بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران که در امروز، ۶ شهریور ماه در پایگاه پدافند هوایی شمال‌ شرق ارتش برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه دهم شهریور ماه و روز پدافند هوایی هستیم، میزبانی مسابقات قرآن در سطح آجا را متقبل شدیم و افتخار این میزبانی به منطقه شمال شرق واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا سعی شده تا کلیه پیش‌نیازهای لازم را در سطح منطقه انجام دهیم، لذا آماده‌سازی چهار سالن مجزا برای شرکت‌کنندگان و داوران تدارک دیده‌ایم و امیدواریم بتوانیم بهترین بهره را از برگزاری مسابقات قرآن کریم که یکی از ارکان وجودی ارتش ولایی است ببریم.

محسن بیوک، معاون هماهنگ‌کننده نظامی اداره عقیدتی-سیاسی پدافند هوایی شمال شرق آجا در ادامه نشست افزود: مسائلی با عناوین قدرت سخت، قدرت نرم و قدرت هوشمند که ترکیبی از دو قدرت سخت و نرم است، در سطح بین‌المللی مطرح است که یک قسمت از قدرت هوشمند که مربوط به قدرت نرم است، مسئولیت‌هایی است که بر دوش سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و به ویژه اداره عقیدتی سیاسی پدافند هوایی ارتش واگذار شده و آن ارتقاء باورها و داشته‌های ارزشمند پرسنل و خانواده‌های ارتش است.

وی تصریح کرد: ابلاغیه میزبانی بیست‌ و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران از اسفند ۱۴۰۰ رسید، لذا برنامه‌ریزی‌های بسیاری در این راستا صورت گرفت و در این خصوص نیز کلاس‌های آمادگی برای شرکت‌کنندگان برگزار شد و امروز مسابقات را آغاز خواهیم‌ کرد.

معاون هماهنگ کننده نظامی اداره عقیدتی-سیاسی پدافند هوایی شمال شرق آجا اظهار کرد: در خصوص آنچه مقام معظم رهبری بارها در آرمان جمهوری اسلامی ایران به عنوان ایجاد و تشکیل تمدن اسلامی یاد می‌کنند، باید به این نکته توجه داشته باشیم که آنچه تمدن اسلامی را تشکیل می‌دهد، وحدت جهان اسلام است و قرآن کریم یکی از اجزای وحدت‌زای تأثیرگذار است. امروز مهم‌ترین عامل وحدت‌زا میان کشورهای مسلمان قرآن است و ما باید به عنوان یک قدرت هوشمند بتوانیم آن را به صورت پایدار در سطح کشور و منطقه داشته باشیم و آن را روز به روز قدرتمندتر کنیم.

مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی-سیاسی آجا نیز در ادامه نشست گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از پیشگامان برگزاری مسابقات قرآن در کشور است و از روزهای اول انقلاب ارتشیان قهرمان، در دستی سلاح و در دستی قرآن داشته و از مرزهای جغرافیایی و معنوی این کشور دفاع کردند.

وی افزود: نخستین دوره مسابقات قرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران را در سال ۱۳۶۰ با ۳۰ تن از کارکنان پایور و وظیفه برگزار کردیم و امروز بیش از ۳۲ هزار حافظ یک جزء تا حافظ کل در ارتش حضور دارند. همچنین ۲۵ هزار قاری و مرتل در ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند و جمعیت قابل توجهی به صورت تخصصی در فعالیت‌های قرآنی ارتش مشغول هستند. همچنین فرهنگ و آموزش عمومی قرآن در ارتش زبانزد است و سه‌شنبه هر هفته ۵۷۰۰ کلاس قرآن در رشته‌های مختلف در سطح ارتش برگزار می‌شود که در سطح کشور بی‌نظیر است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی-سیاسی آجا اضافه کرد: برون‌داد فعالیت‌های گسترده قرآن در ارتش جمهوری اسلامی، اعم از محافل و کلاس‌ها در مسابقات قرآن نمودار می‌شود. از ۲۲ سال گذشته علاوه بر مسابقات کارکنان ارتش مسابقات قرآن خانواده‌ها را در دستور کار قرار دادیم که کسب مقام نخست خانواده‌های ارتش در بین نیروهای مسلح طی سه سال گذشته باعث افتخار ما در ارتش است. در این مسابقات ۷۴۹ نفر حضور دارند که ۲۳۳ نفر از فرزندان پسر، ۲۳۰ نفر از فرزندان دختر، ۱۸۰ نفر از همسران کارکنان و ۱۰۶ نفر از زنان شاغل در ارتش در بخش‌های مختلف مسابقات با هم رقابت می‌کنند.

میدانی با بیان اینکه ۲۱ نفر از داوران قرآن مشهدی بر این مسابقات نظارت دارند، اظهار کرد: آیین پایانی و تجلیل از ۲۵۰ برگزیده این دوره از مسابقات همزمان با هشتم شهریور ماه ساعت ۹ صبح در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ یک جزء، حفظ ۳ و ۵ جزء، حفظ ۱۰،۱۵، ۲۰، ۲۵ جزء و حفظ کل، رشته قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و رشته اذان ویژه فرزندان پسر و رشته تفسیر در مقطع دیپلم و بالاتر برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش با اشاره به روند رو به رشد حضور شرکت‌کنندگان در مسابقات سال‌های اخیر، عنوان کرد: در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات بیش از ۱۲ هزار نفر حضور یافتند که از این تعداد ۷۴۹ نفر طی این دو روز با یکدیگر رقابت و برگزیدگان به مسابقات نیروهای مسلح راه می‌یابند.در ارتش جمهوری اسلامی بر اساس منویات مقام معظم رهبری، مبنی بر تربیت حافظان قرآن‌کریم ، از ۳۳۰۰ حافظ به ۳۲ هزار نفر حافظ در جزءهای مختلف و حفظ کل رسیده‌ایم که این نیز از دیگر افتخارات ارتش محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مسابقات قرآنی ارتش جمهوري اسلامي ايران پدافند هوایی ارتش قرآن کريم ارتش جمهوری اسلامی ایران پدافند هوایی شمال سازمان عقیدتی عقیدتی سیاسی مسابقات قرآن قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیرو‌های مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیرو‌های مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیرو‌های مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • رادان : اقدام ما در مقابله با بی حجابی کاملاً قانونی است
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • رادان: اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد
  • هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • فرمانده کل ارتش میهمان کهگیلویه و بویراحمدی‌ها