Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:18:16 GMT

گلباران یادمان شهید باهنر در جوار مزار سردار دل‌ها

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۹۸۱۰

گلباران یادمان شهید باهنر در جوار مزار سردار دل‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین انجم‌شعاع شامگاه امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر در راه احیای اسلام راستین، تفکر و اندیشه اسلامی و احیای مکتب اهل‌بیت(ع) به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه شهیدان رجایی و باهنر برای جامعه اسلامی، مردم و دولتمردان ما شاخص و الگو شدند، بیان کرد: در نگاه دینی و اسلامی و مکتب اهل‌بیت(ع) آن چیزی که شخصیت‌ها را شاخص و تبدیل به الگو می‌کند شامل روحیه و رویه شهیدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: روحیه و رویه شهیدان رجایی و باهنر در زندگی و دوران خدمت آنها ظهور و بروز کرد و شاهد روحیه انقلابی و معنوی، ساده‌زیستی، تحمل رنج، سختی و شکنجه و انجام تکلیف الهی و دینی در این دو شهید بزرگوار بودیم.

انجم‌شعاع با اشاره به سخن شهید رجایی مبنی بر اینکه هر وقت مرا دیدید برادرانه سرم داد بکشید که برای مستضعفین چه کرده‌اید، ابراز داشت: ما کمتر چنین روحیه‌ای را می‌بینیم که فرد با این درجه بالای اخلاص در مقام ریاست جمهوری بیاید و این جمله را بگوید.

وی از تشکیل دولت مردمی به‌عنوان یکی از کارهای شهیدان رجایی و باهنر نام برد و افزود: دولتی که این دو شهید بزرگوار تشکیل دادند، یک دولت مکتبی برای رفع محرومیت و از بین بردن تبعیض و بی‌عدالتی بود.

انجم‌شعاع با اشاره به اینکه سیره شهیدان رجایی و باهنر فصل درخشانی از صفحات خدمت‌گذاری در جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: این دو شهید با این روحیه و رویه خود یک الگو و شاخص برای جامعه اسلامی، مردم و دولتمردان ما هستند.

وی متذکر شد: بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم به علت این است که در بعضی از موارد ما از این شاخصه‌ها و روحیه و رویه دور شده‌ایم و اگر آن روحیه و رویه با همان قوت و قدرت در بعضی از دوران‌ها پیدا می‌شد و ادامه پیدا می‌کرد، بسیاری از مشکلات امروزی را نداشتیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار داشت: بسیاری از مشکلات امروزی ما به‌علت این است ک بعضی‌ها به آن سبک و روش و فکر و اندیشه عمل نکردند یعنی آن ساده‌زیستی از بین رفت و تجمل‌گرایی آمد و آن خدمت به محرومان کمرنگ شد.

انجم‌شعاع با بیان اینکه در بعضی از دولت‌ها نگاه به درون از بین رفت و نگاه‌ها به سمت غرب رفت، اضافه کرد: یکی از نگاه‌هایی که شهید رجایی و باهنر برای رفع مشکلات داشتند این نبود که غرب و آمریکا بیایند و مشکلات را رفع و کشور را آباد و درست کنند.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم با آمریکا و سایر کشورها تعامل و ارتباط داشته باشیم، اما نباید نگاه‌مان این باشد آنها بیاییند و مشکلات ما را رفع کنند، بلکه باید به جوانان مملکت اعتماد کنیم و این فکر را داشته باشیم جوانان و افراد ما جامعه هستند که باید جامعه اسلامی را بسازند و در کنار آن با کشورهای دیگر تعامل داشته باشیم.

انجم‌شعاع عنوان کرد: اگر این نگاه را داشته باشیم که آنها بیایند و مشکلات را رفع و کشور را آباد کنند، یک نوع وابستگی است و وقتی وابستگی آمد، آنها انتظاراتی دارند که پایان ندارد و مثلا می‌گویند شما کاری به مسلمانان منطقه نداشته باشید، قوی نباشید، موشک نداشته باشید.

وی اظهار داشت: اگر به خودمان تکیه کردیم و آنها دیدند ما خودمان می‌توانیم و پیشرفت می‌کنیم، مطمئن باشید در این شرایط به سمت ما می‌آیند، اما اگر احساس کردند ما نمی‌توانیم و نگاه ما به آنهاست و در بعضی از دولت‌ها هم به این صورت بود که از تفکر شهید باهنر و رجایی فاصله گرفتند، موجب شد در بعضی پیشرفت‌ها را نداشته باشیم.

انجم‌شعاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهید باهنر کرمانی است و ما کرمانی‌ها باید برای معرفی شخصیت و تفکر شهید باهنر کار کنیم، افزود: شهید باهنر جزو چند نفر حلقه اولیه انقلاب اسلامی و صاحب تفکر و اندیشه بود و می‌طلبد برای معرفی شخصیت و اندیشه این شهید والامقام بیشتر کار کنیم.

وی ابراز داشت: هر سال یکی از ابعاد شخصیتی شهید باهنر را معرفی می‌کنیم و رسانه‌ها هم وظیفه دارند در زمینه معرفی شهیدان رجایی و باهنر به نسل جوان و نوجوان و جامعه تلاش کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان از برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع طی هفته دولت خبر داد و افزود: مراسم محوری بزرگداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به همراه گلباران یادمان شهید باهنر بر مزار پدر وی روز دوشنبه هفتم شهریورماه ساعت ۲۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام علیدادی امام جمعه کرمان در محل گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر شهید سردار حاج‌قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

انجم‌شعاع با اشاره به اینکه برنامه‌ها را به سمت مردمی شدن و مساجد برده‌ایم، اظهار کرد: در مساجد شهر کرمان آیین بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر برگزار می‌شود و ویژه‌برنامه بزرگداشت این شهیدان به‌صورت شاخص در مسجد امام حسین(ع) خیابان مهدیه کرمان با سخنرانی آیت‌الله شیخ بهایی استاد حوزه و دانشگاه روز سه شنبه هشتم شهریورماه جاری ساعت ۲۰ برگزار می‌شود.

وی همچنین برگزاری همایش بزرگ ورزش صبحگاهی در روز پنجشنبه ۱۰ شهریور در محل پارک جنگلی با سخنرانی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان را از دیگر برنامه‌های شاخص برشمرد و بیان داشت: مسابقه کتابخوانی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش و پرورش با بهره‌گیری از کتاب سیری در عقاید و اخلاق اسلامی نوشته شهید باهنر در بین دانش‌آموزان، فرهنگیان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

انجم‌شعاع در پایان سخنان خود برگزاری مراسم بزرگداشت شهید باهنر در ادارات و تجلیل از کارکنان نمونه، انجام تبلیغات و فضاسازی میدانی و بهره‌گیری از فضای مجازی و تولید محتوا و انتشار کلیپ و تیزر را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید باهنر مزار سردار دل ها هفته دولت شهیدان رجایی و باهنر برگزار می شود روحیه و رویه انجم شعاع داشته باشیم شهید باهنر برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه جلسه کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان با موضوع حذف رشته‌های کم تقاضا در بنگاه‌های اقتصادی و معرفی رشته‌هایی که در بازار کار تقاضا دارند به ریاست استاندار کرمان و با حضور روسای دانشگاه‌ها و دیگر اعضای کارگروه در محل سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد. 

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با تبریک ۱۲ اردیبهشت، قدرشناسی، احترام و حفظ حرمت جایگاه معلم را مورد تاکید قرار داد و در خصوص مجوز پذیرش دانشجو به صورت مجازی در دانشگاه شهید باهنر با همکاری مراکز آموزشی پیام‌نور گفت: لازم است یک قاعده کلی برای درخواست مجوز با مصوبه کارگروه تهیه شود که بعضی از دانشگاه‌های استان در رشته‌های خاص بنا به اقتضای جغرافیایی منطقه با پیام‌نور توافق کنند. 

وی در ادامه گفت: شهرستان بردسیر با راه‌اندازی مجدد فولاد مشیز نیازمند نیروی انسانی متخصص خواهد بود؛ بنابراین رشته‌های مورد نیاز معادن صنعتی باید در این منطقه تعریف شود و سرمایه‌گذاری آموزشی در این منطقه در آینده نه چندان دور موثر خواهد بود. 

استاندار کرمان بیان کرد: نیاز‌های منطقه شناسایی شود و نیاز‌ها با الزامات و تعداد نیروی کار مشخص مستند شود و به نوعی این کار تقویت آموزش برای اشتغال خواهد بود. 

در این نشست در خصوص پیوست اشتغال و مستندات مربوط به ابقای رشته‌های کارشناسی کم تقاضا در استان، درخواست مجوز پذیرش دانشجو در پردیس‌های دایر در دانشگاه باهنر کرمان، درخواست مجوز پذیرش دانشجو به صورت مجازی در دانشگاه شهید باهنر با همکاری مراکز آموزشی پیام‌نور در شهرستان‌های راور و بردسیر و درخواست‌های گشایش رشته‌های جدید میان رشته‌ای در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان بحث و گفتگو شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • آئین غبار روبی و گلباران مزار شهدای پیرانشهر بمناسبت روز معلم
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان
  • دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود
  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • مزار شهید آیت‌الله مطهری در قم گلباران شد
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان