Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی یکشنبه شب در دیدار با جمعی از موکب‌داران استان البرز  به بیان برخی نکات به موکب داران پرداخت و افزود: شما وظایفی را نسب به خودتان و وظایفی را نسب به زائران و موکب داران دیگری که در کنار شما فعالیت خواهند کرد، دارید که ضروری است به آن‌ها عمل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توصیه خود به موکب داران به رعایت نظم و انضباط تاکید کرد و گفت: رعایت نظم و انضباط در کار نشان از شیعه بودن ماست چراکه اهل‌بیت (ع) اهل نظم و انضباط بودند بنابراین ضروری است خادمان با تقسیم‌کار، وظایف محوله را به‌طور دقیق انجام دهند و در کار یکدیگر دخالت نکنند.

امام جمعه کرج  در ادامه بابیان اینکه خادمان باید تمیز و منظم باشند، بیان داشت: خادمان باید با ظاهری آراسته و مرتب به زوار خدمت کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با تاکید بر لزوم توجه به نظافت و تمیزی موکب، بر اقامه نماز اول وقت نیز گفت: خوب است که در موکب‌ها نماز به‌صورت جماعت اقامه شود.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآورشد: موکب داران سعی کنند که ضمن هویت داشتن موکب از نمود دادن آن خودداری کنند چراکه اربعین نشان‌دهنده وحدت جهان اسلام است و همه باید سعی کنند که با برادران عراقی رفیق باشند.

وی با تاکید بر توجه به امور فرهنگی در پیاده‌روی اربعین، عنوان کرد: کارهای فرهنگی که در مسیر پیاده‌روی قابلیت اجرا دارد را حتما انجام دهید.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با تاکید بر توجه و حساسیت نسبت به مسایل محرم و نامحرم در پیاده‌روی اربعین، گفت: پسندیده است که بانوان برای پیاده‌روی اربعین با محارم خود اقدام کنند.

وی با اشاره به پیاده‌روی جاماندگان اربعین، افزود: در روز اربعین حسینی(ع) انسان یا باید در کربلا باشد یا حسرت جا ماندن از زیارت را بخورد بنابراین باید از مشابه‌سازی این پیاده‌روی خودداری و به برگزاری تجمعات و مراسم عزاداری پرداخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در این جلسه با تاکید بر اینکه اربعین حسینی(ع) مساله مهم و اساسی است که ابعاد مختلفی دارد، بیان داشت: اربعین مقدمه‌ قیام مهدوی است که نمودی از دولت کریمه‌ حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در آن قابل‌مشاهده است.

وی در ادامه افزود: رفاقت‌ها، برادری‌ها، بدون رنگ و عنوان بودن‌ها و امثال‌ آن در اربعین حسینی (ع) یک نمونه‌ای از دوران حکومت حضرت حجت (عج) است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اثرات فراوان زیارت اربعین حسینی، تاکید کرد: این زیارت در شعاع زندگی ما باید چنان آثار ماندگاری داشته باشد که تا سال بعد در ما نمایان باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری افزود: زیارت اربعین حسن فعلی دارد که اگر حسن فاعلی را هم داشته باشد، اثرات بزرگ و ماندگاری خواهد داشت کما اینکه تاکنون نیز داشته است.

برچسب‌ها موکب اربعین امام جمعه کرج زائران اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موکب اربعین امام جمعه کرج زائران اربعین موکب اربعین امام جمعه کرج زائران اربعین امام جمعه کرج حسینی همدانی اربعین حسینی موکب داران پیاده روی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۹۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران

امام جمعه سنندج توجه به بهبود معیشت و هزینه‌های زندگی کارگران را خواستار شد و گفت: باید آنچنان به این قشر زحمت‌کش توجه و نیازهای آنان را برآورده کرد که در زمان بازنشستگی و پیری دغدغه‌ای نداشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا فائق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار داشت: شهدای کارگری در راستای تلاش، ایثار و فداکاری جان خود را از دست دادند که باید این راه پر افتخار ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه چرخه اقتصاد کشور به دست کارگران به چرخش درمی‌آید، گفت: دست تک‌تک کارگران کردستانی را بوسیده و قدردان زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه آنان هستیم.

امام جمعه سنندج با اشاره به عنوان شعار سال تصریح کرد: به حرکت درآوردن چرخه اقتصاد جز با مشارکت مردم و تقویت کارگران میسر نمی‌شود.

وی افزود:  جهش تولید یعنی تقویت مشارکت مردم، استفاده از منابع خدادادی، نخبگان، فارغ‌التحصیلان، معادن و منابع خدادادی استان، کارخانجات و درآمد مرزها؛ امید که این ظرفیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

ماموستا رستمی توجه به بهبود معیشت و هزینه‌های زندگی کارگران را خواستار شد و عنوان کرد: باید آنچنان به این قشر زحمت‌کش توجه و نیازهای آنان را برآورده کرد که در زمان بازنشستگی و پیری دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه چرخش چرخ تولید کشورمان در گرو همراهی کارگران است، اظهار کرد: همه ظرفیت‌ها در کردستان برای تحقق جهش تولید وجود دارد اما نیاز به کار و تلاش دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عدالت در همه حوزه‌ها  و میان  اقشار یکسان اجرا شود، تأکید کرد: باید کاری کنیم کشور را با تولید به سمت قله‌های ترقی پیش ببریم و با جهش تولید تحریم‌ها را خنثی کنیم. برای انجام کارها تحریم را بهانه نکنیم.

وی با اشاره به اهمیت کسب و روزی حلال از دیدگاه قرآن ابراز داشت: کسب روزی حلال یکی از فضائلی است که دین اسلام تاکید بسیاری بر آن داشته و در آیات قرآن و روایات همواره انسان‌ها را بر کسب روزی حلال و طیب و پاک تشویق کرده است.

امام جمعه سنندج گفت: پاکیزه‌ترین مال آن است که از حلال به دست آید، کسی که در طلب رزق حلال از شهری به شهری رود، مانند کسی است که در راه خدا جهاد کند.

انتهای پیام/481/.

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد