Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۱۸۳ واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

همایون عمودی‌زاده، با بیان اینکه تعهد ما در سال جاری ۴۲۰ واحد مسکونی بوده است، اظهار کرد: هر یک از این واحدهای مسکونی با اعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیون تومان ساخته، که از این مبلغ ۲۰۰ میلیون به صورت بلاعوض به خانواده‌های دو معلول شهری و ۱۵۰ میلیون به خانواده‌های دو معلول روستایی و ۵۰ میلیون خانواده‌های عادی پرداخت شده و مابقی هم از ظرفیت خیرین و نیکوکاران استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمودی‌زاده گفت: چنانچه مددجویان ما مسکن مناسب در اختیار نداشته باشند، همین امر سبب کاهش استقلال، افزایش وابستگی به خانواده و موجب آسیب جدی به سلامت روحی، روانی و جسمی آنان خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اهمیت موضوع مناسب‌سازی مسکن برای افراد دارای معلولیت، تصریح کرد: با توجه به تعداد افراد دارای معلولیت در کشور و به لحاظ شرایط زندگی ماشینی و حوادث ناشی از آن، توجه مبرم به امر مناسب‌سازی مسکن به ویژه برای افراد دارای معلولیت بسیار ضروری و قابل اهمیت است.

عمودی‌زاده تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون ۲۶ میلیارد تومان ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت شده که با تحویل این ۱۸۳  واحد به مددجویان، در جمع ۴۸۰ واحد در استان تحویل و در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال عملیات‌های کوتاه مدت و زود بازده است، گفت: تعهد اشتغال بهزیستی استان در سال جاری ۲۸۰۰ شغل است که تسهیلات اشتغال‌زایی توسط بانک‌ها ۲۸۰ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۶ و اختصاص مبلغ ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب تبصره ۱۸ است و پرداخت تسهیلات به ازای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان است که تاکنون ۵۱۷ نفر در سامانه رصد وزارت رفاه ثبت شده است.  

عمودی‌زاده گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار بایستی ضمن ریشه‌یابی مسئله، فرصت‌های شغلی جدیدی را تعریف و به جامعه معرفی کرد، ترکیب جمعیت جوان کشور و آمار بالای متقاضیان کار، ضرورت پرداختن بیشتر به این مسئله را از ابعاد مختلف ایجاب می‌کند.

مدیرکل بهزیستی لرستان همچنین با اشاره به پرداخت کمک هزینه ازدواج به ۹۵۰ نفر، گفت: کمک هزینه ازدواج از سال ۹۷ تاکنون بدلیل نبود اعتبار پرداخت نشده و امسال با پیگیری‌های لازم مبلغ چهار میلیارد و ۷۵۰ میلیون به ۹۵۰ زوج پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان بهزیستی هفته دولت مدیرکل بهزیستی لرستان عمودی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه و شهرسازی هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

گفتنی است با حضور بذرپاش عملیات ساخت پروژه ۴۶۸ واحدی نصر در شهر جدید سهند آغاز شد.

 

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی