Web Analytics Made Easy - Statcounter

چای پرتقال سرماخوردگی و احتقان را درمان می‌کند چای پرتقال باعث کاهش وزن می‌شود چای پرتقال سلامت قلب را تضمین می‌کند چای پرتقال خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد دستور تهیه چای پوست پرتقال دو ماده اصلی این چای عبارتند از: پوست پرتقال و دارچین

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  شهریور شده و سرما نزدیک است. فصل سرما و پاییز نه تنها به خاطر شکلات‌های داغ، پیراهن کش‌های خزدار و شب‌های پتوی سرد شناخته شده است، بلکه به خاطر سرفه، سرماخوردگی و آبریزش بینی نیز معروف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرفتگی قفسه سینه در روزهای سرد پیش رو تنفس را دشوار می‌کند. شربت‌های سرفه ممکن است تا حدودی کمک کنند، اما به اندازه یک درمان طبیعی مانند چای پوست پرتقال موثر نیستند.

پوست پرتقال چهار برابر بهتر از میوه پرتقال است، چراکه سرشار از ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، فلاونوئیدها و فیتوکمیکال‌های خاصی هستند که فوق العاده مفید هستند. دفعه بعد که احساس سرماخوردگی کردید، یک فنجان چای پوست پرتقال را امتحان کنید. این ضد احتقان طبیعی به شما احساس بهتری می‌دهد.

چای پرتقال سرماخوردگی و احتقان را درمان می‌کند

در این زمینه بخوانید؛

درمان فوری سرماخوردگی در عرض یک روز

به جای چرک خشک کن اینو بخور؛ هم قویه هم بی ضرر

ویتامین C در برابر چه بیماری هایی بدن را تقویت می کند؟

پرتقال جزو سالم‌ترین میوه‌ها به حساب می‌آید، اما همان‌طور که خود پرتغال خوب است، پوست آن نیز مفید است. طبق تحقیقات، پوست پرتقال باعث تقویت سیستم ایمنی و متابولیسم می‌شود. تا آنجا که به درمان سرماخوردگی و احتقان مربوط می‌شود، پرتقال به پاکسازی ریه‌ها و خلط برای رفع احتقان کمک می‌کند.

چای پرتقال باعث کاهش وزن می‌شود

از آنجا که پوست پرتقال سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد، سرعت چربی سوزی را نیز به مراتب افزایش می‌دهد. علاوه بر این پوست پرتقال حاوی عوامل ضدالتهابی است که هضم را تقویت کرده و از مشکلات گوارشی جلوگیری می‌کند. بسیاری از مردم چای پوست پرتقال را به عنوان بخشی از برنامه رژیم غذایی کاهش وزن خود می‌نوشند.

چای پرتقال سلامت قلب را تضمین می‌کند

پرتقال فلاونوئیدی به نام هسپریدین دارد که برای تنظیم فشار خون و کلسترول خوب مفید است. این چای سریع‌تر از هر داروی تجویزی کلسترول را کاهش می‌دهد.

چای پرتقال خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

بسیاری از مردم نمی‌دانند که پوست پرتقال از بین برنده سلول‌های سرطانی قدرتمند است. این امر از رشد سلول‌های سرطانی در بدن انسان جلوگیری می‌کند. گفته می‌شود مصرف منظم پوست پرتقال به هر شکلی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد. همچنین می‌توانید ماسک پوست پرتقال را برای چندین مشکل پوستی درست کنید.

دستور تهیه چای پوست پرتقال

دو روش برای تهیه چای ضد آنفلوانزای پوست پرتقال وجود دارد:

تازه

دم کرده

خرد شده

خشک

در هر صورت، تمام مواد مغذی را از این نوشیدنی گیاهی دریافت می‌کنید. این نوشیدنی نه تنها تسکین دهنده و آرامش بخش است، بلکه در یک صبح سرد زمستانی نیز عطر خوشی به روزتان اضافه می‌کند.

دو ماده اصلی این چای عبارتند از: پوست پرتقال و دارچین

دارچین یک ادویه جادویی است که علاوه بر اضافه کردن طعم و عطر، سلامتی را نیز افزایش می‌دهد زیرا دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است. در اینجا راهنمای گام به گام تهیه چای پوست پرتقال آورده شده است.

مراحل آماده‌سازی چای پرتغال

۱- در یک تابه، آب و پوست پرتقال را تازه یا خشک اضافه کنید.

۲- پودر دارچین یا چوب دارچین را به آن اضافه کنید.

۳- آن را به جوش بیاورید.

۴- در تابه را گذاشته و بگذارید ۱۰ دقیقه بجوشد.

۵- در فنجان بریزید و داغ بنوشید.

۶- در صورت تمایل می‌توانید عسل اضافه کنید.

توجه: همچنین می‌توانید پوست پرتقال را به چای سبز یا سیاه معمولی خود اضافه کنید. خواص و طعم آن را افزایش می‌دهد.

منبع: ایسکانیوز

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرماخوردگی طب سنتی اخبار سلامت چای پوست پرتقال پوست پرتقال افزایش می دهد چای پرتقال اضافه کنید تهیه چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۰۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟

ایتنا - پژوهشگران انگلیسی که اولین واکسن سرطان مبتنی بر فناوری نوآورانه «ام‌آر‌ان‌ای» را برای درمان ملانوم یا سرطان پوست آزمایش کرده‌اند می‌گویند این ماده در درمان دیگر سرطان‌ها نیز آزمایش می‌شود.
کتر هدر شاو، محقق ملی هماهنگ‌کننده این کارآزمایی، می‌گوید این تزریق‌ها پتانسیل درمان افراد مبتلا به ملانوم را دارند و در سرطان‌های دیگر از جمله ریه، مثانه و کلیه آزمایش می‌شوند.

این واکسن سفارشی که "نئوآنتی ژن درمانی فردی" نامیده می‌شود، برای تحریک سیستم ایمنی بدن طراحی شده تا بتواند با نوع خاص سرطان و تومور هر بیمار به طور جداگانه مقابله کند.

دکتر شاو می‌گوید: "این یک درمان کاملاً فردی است که برای هر بیمار به صورت اختصاصی ساخته می‌شود. ساختار واکسن با ژنتیک مخصوص تومور آن فرد هماهنگ است."

این واکسن به سیستم ایمنی آموزش می‌دهد تا پادتن‌هایی برای حمله به آنتی‌ژن‌های سلول‌های سرطانی بسازد. برای طراحی آن، نمونه تومور بیمار برداشته شده و دی‌ان‌ای آن توالی‌یابی می‌شود که در این فرآیند از هوش مصنوعی نیز استفاده می‌شود.

نتایج آزمایش‌های مرحله دوم نشان داد احتمال مرگ یا بازگشت سرطان در افرادی که این واکسن را همراه با درمان ایمونوتراپی دریافت کردند، نسبت به گروه کنترل تقریباً نصف (۴۹ درصد) کاهش یافته است.

در این مرحله نهایی کارآزمایی که توسط بنیاد NHS لندن هدایت می‌شود، بیماران هر سه هفته یک بار یک میلی‌گرم از واکسن ام‌آر‌ان‌ای را به همراه دوز دیگری از ایمونوتراپی برای حدود یک سال دریافت خواهند کرد.

فناوری ام‌آر‌ان‌ای پیش از این در تولید واکسن‌های کرونا نیز استفاده شده بود. اکنون محققان امیدوارند با بهره‌گیری از همین فناوری، بتوانند انقلابی در درمان سرطان‌ها به وجود آورند.

دیگر خبرها

  • این سبزی سه برابر پرتقال ویتامین ث دارد
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • کرم معجزه
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید