Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدکاظم منزوی شامگاه یکشنبه در برنامه زنده «چشم‌انداز» ضمن تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی و با اشاره به اینکه تشویق مردم برای حضور در عرصه‌های سرمایه‌گذاری استان مورد توجه است، گفت: با احداث ۱۷ دامداری در چندماه اخیر و آمادگی برای اخذ مجوزهای لازم زیست‌محیطی و پدافند غیرعامل امید است سرمایه‌گذاران بیش از پیش استقبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای تاسیس یک واحد اقتصادی کشاورزی مانند گلخانه یا دامداری، سرمایه‌گذار برای اجرای طرح باید حداقل ۱۷ یا ۱۸ استعلام انجام دهد، بیان کرد: اگر این مراحل در یک مجتمع انجام و تمامی مجوزهای لازم گرفته شود نیازی به دوندگی سرمایه‌گذار در دستگاه‌های اقتصادی نیست.

سیاست غلطی که زمین‌های زیادی را از بین برد

منزوی با اشاره به اینکه قبلا مجوزهای احداث دامداری به صورت تکی صادر می‌شد، اظهار کرد: صادر کردن مجوز دامداری در یک منطقه باعث ایجاد حریم‌هایی می‌شود که طرح‌های اقتصادی دیگر اطراف این دامداری مستقر نشوند و متاسفانه زمین‌های بسیاری در استان به واسطه این سیاست از بین رفت.

وی با تاکید بر اینکه سیاست اصلی ما عدم صدور مجوز برای واحدهای اقتصادی به صورت تکی است، عنوان کرد: این واحدها باید به صورت مجتمع و با طراحی‌های از پیش انجام شده در هر شهرستان و با توجه به فراخور مکانی احداث شوند که این جایابی‌ها در تمامی شهرستان‌ها در دست مطالعه و تحقیق است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه جلب رضایت دامداران که مسئول امنیت غذایی مردم هستند ضروری‌ است، تصریح کرد: اولویت سرمایه‌گذاری و ورود به دامداری‌ها با کسانی‌ است که باید طبق ضوابط بهداشتی دام‌شان را از شهرها خارج کنند.

منزوی خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر اقبال برای سرمایه‌گذاری به حدی بالا رفت که برای واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی با مشکل مواجه شدیم لذا طراحی شهرک‌های صنعتی جدید در دستور کار قرار گرفت که به مرور این شهرک‌ها آماده و وارد مدار تولید می‌شوند.

از اپلیکیشن «سرمایه‌گذاریاب» رونمایی می‌شود

وی به کلنگ‌زنی اولین شهرک تخصصی در بخش خصوصی در خانمیرزا اشاره کرد و توضیح داد: تهیه اطلس سرمایه‌گذاری مبتنی بر مزیت‌های هر شهرستان و بنا بر وضع موجود و رونمایی از اپلیکیشن «سرمایه‌گذاریاب» از جمله اقدامات موثر در راستای کمک به عرصه سرمایه‌گذاری است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: در این نرم‌افزار سرمایه‌گذاران و کسانی که خواستار جلب مشارکت اقتصادی هستند با توجه به شرایط اقتصادی و جزئیات هر طرح می‌توانند به انتخاب طرح مدنظر خود بپردازند.

منزوی افزود: طی یکی دو ماه آینده از این اپلیکیشن رونمایی می‌شود.

وی اظهار داشت: شهرک‌ صنعتی شهرکرد و سفیددشت به عنوان بزرگترین شهرک‌های صنعتی استان برای تامین برق کامل طرح‌های صنعتی نیازمند پست‌های جدید برق هستند.

پروژه انتقال پساب تصفیه‌خانه شهرکرد به شهرک صنعتی این شهرستان کلید خورد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ضمن اشاره به نیاز شهرک صنعتی شهرکرد به آب یا پساب، افزود: انتقال پساب تصفیه‌خانه شهرکرد به شهرک صنعتی این شهرستان کلید خورده و در آینده نزدیک اجرا می‌شود.

منزوی اظهار کرد: مجوز تامین آب شرب شهرک صنعتی شهرکرد نیز به صورت محدود از شرکت آب‌منطقه‌ای اخذ شده است.

وی با بیان اینکه سایر شهرک‌های صنعتی استان در محور بن_بروجن نیاز به تعریف زیرساخت‌های جدید دارند، مطرح کرد: برای انتقال برق مکفی به شهرک‌های صنعتی مانند جونقان و لردگان که خارج از این محور قرار دارند، باید تدابیر دیگری اندیشیده شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به عدم وجود مشکل در زیرساخت‌های گاز به دلیل عبور خط لوله اصلی گاز از شهرکرد و بروجن بیان کرد: به دلیل خشکسالی‌های اخیر در تامین آب مشکلاتی وجود دارد که امید است با اجرای طرح‌های انتقال آب مرتفع شود.

منزوی ضمن تاکید بر تشدید نظارت‌ها از ابتدای سال جاری افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی موظف است تمامی طرح‌هایی که قبل از سال ۹۸ هیچ مستحدثاتی روی زمین انجام نداده‌اند را در مرحله اخطار و فسخ قرارداد ببرد.

وی با اشاره به پیچیده بودن بحث احیای واحدهای صنعتی تشریح کرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، کمیته‌ای با ریاست شرکت شهرک‌های صنعتی و دبیری ریاست سازمان صمت برای رصد واحدهای خارج از شهرک‎‌های صنعتی تشکیل شده که به صورت هفتگی تشکیل و واحدهای راکد و تعطیل یا واحدهایی که زیر ظرفیت کار می‌کنند بررسی می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: مهلت‌هایی طی چند مرحله برای افزایش ظرفیت و بهبود کار به این واحدها داده می‌شود.

منزوی با اشاره به احیای بیش از ۳۰ واحد اقتصادی در سال جاری عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال به ۶۰ واحد برسد.

وی ضمن اشاره به فعالیت کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان و شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: تمامی پروژه‌های پیشران و پروژه‌هایی که از جنبه استراتژیک قابل توجه هستند در کارگروه هر شهرستان با توجه به تسهیلات و امکانات توزیع شده بین شهرستان‌ها که در اختیار فرمانداران قرار دارد، مطرح می‌شود.

ارتباط موثر با کشورهای همسایه در دستور کار است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در خصوص بازرگانی خارجی اظهار کرد: ارتباط موثر با کشورهای همسایه که منجر به عقد قرارداد شود در دستور کار است.

منزوی با اشاره به اولین سفر تجار عراقی به استان بیان داشت: طی این سفر، بازرگانان عراقی برای اولین‌بار به صورت چهره به چهره با تولیدکنندگان محصولات استانی رو به رو شدند که منجر به عقد قراردادهای خوبی شد.

وی با بیان اینکه با این کار وارد صادرات خرد شدیم، افزود: با نقش دادن به صادرکنندگان کوچک می‌توان صادرات را از نظر کیفی و کمی ارتقا داد.

میز صادرات بادام تشکیل می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه تشکیل میزهای صادراتی موثر و لازم است، گفت: میز صادرات بادام به صورت کشوری تشکیل و قطعا منجر به ارتقای صادرات و دیده شدن استان خواهد شد.

منزوی با بیان اینکه پیش از ابلاغ تسهیلات مخصوص بخش کشاورزی اقبال خوبی به احداث گلخانه در استان وجود نداشت، خاطرنشان کرد: با ترویج و آموزش‌های جهاد کشاورزی و در نظر گرفتن تسهیلات مناسب اقبال به این موضوع در استان اوج گرفت.

افتتاح ۶۰ هکتار گلخانه در سال جاری

وی از افتتاح ۶۰ هکتار گلخانه در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: بناست با یک برنامه ۱۰۰ هکتاری سالانه، این رقم را به حداقل ۵۰۰ هکتار برسانیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اضافه کرد: زیرساخت مجتمع‌های گلخانه‌ای طراحی شده و در آینده نزدیک آماده تحویل می‌شود.

منزوی مطرح کرد: بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ به مردم ارائه شد که عمده این تسهیلات به بخش کشاورزی و گلخانه‌ای اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه دستورالعمل اجرایی تبصره ۱۸ سال جاری نیز ابلاغ شده این سیاست ادامه می‌یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه حدود ۷۲۰ میلیارد تومان تسهیلات مخصوص اشتغال محرومان به کمیته امداد و بهزیستی داده شده است، اظهار کرد: ۱۳۶ میلیارد تومان از تسهیلات روستایی باقی مانده است.

بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد طرح‌های اقتصادی در استان اختصاص یافت

منزوی با بیان اینکه عدالت‌محوری و رسیدگی خاص به مناطق کم‌برخوردار اولویت اصلی دولت سیزدهم است، تشریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زا مهم‌ترین موضوع در سفر رئیس جمهور به استان بود و بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع بانک‌ها برای ایجاد طرح‌های اقتصادی در استان اختصاص یافت که این رقم بین تمامی بانک‌ها توزیع شده است.

وی گفت: بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای توسعه مناطق محروم اختصاص یافت.

فاز توسعه شرکت فولاد سفیددشت با ۲۴ میلیون یورو فاینانس کلید خورد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ضمن اشاره به کم‌رنگ بودن حضور بنیادها و هلدینگ‌ها در استان بیان کرد: در سال‌های گذشته مطالبه‌ گسترده‌ای برای حضور این بنیادها در استان وجود نداشت اما اکنون با مطالبه قوی استاندار و پیگیری‌های مکرر، روسای اکثر بنیادها به چهارمحال و بختیاری سفر کردند و طرح‌های مختلفی در دست بررسی است.

منزوی با اشاره به ورود سایر بنیادهای توسعه‌ای مانند IMIDRO تصریح کرد: پس از تلاش ۳ ماهه کادر مدیریتی استان، فاز توسعه شرکت فولاد سفیددشت با ۲۴ میلیون یورو فاینانس کلید خورد.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس

کلیدواژه: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هفته دولت سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری میلیارد تومان تسهیلات شهرک های صنعتی سرمایه گذاری شهرک صنعتی سال جاری شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،حسین هاشمی گفت: پایگاه‌های انتقال خون بروجن و شهرکرد به صورت همه‌روزه، فارسان در روز‌های شنبه و چهارشنبه و بن در روز پنجشنبه آماده خون‌گیری هستند و در شهرستان اردل و لردگان نیز مراکز خون‌گیری به صورت دوره‌ای و چند هفته یکبار فعال است.

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار