Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر تحکیم وحدت خواستار عذرخواهی سفیر انگلیس در تهران از اظهارات اخیرش درباره نفرت مردم ایران از این کشور شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) در نامه ای  به سایمون شرکلیف، سفیر انگلیس در تهران، خواستار عذرخواهی او از مردم ایران در پی اظهارات اخیرش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است:

جناب آقای سایمون شرکلیف
سفیر انگلستان در ایران

اخیرا در یکی از جلسات خود با اتاق بازرگانی استان شیراز اظهارتی غلط، خارج از عرف و اخلاق دیپلماتیک بیان کردید که باعث تعجب مردم عزیز ایران اسلامی شده است.

شما اشاره کردید که تنفر مردم انگلیس نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران دو طرفه است. ما به عنوان نماینده دانشجویان ایرانی به شما پیشنهاد می کنیم تاریخ را به طور دقیق مطالعه بفرمایید و آن زمان است که دلیل تنفر مردم ایران نسبت به رژیم انگلیس متوجه خواهید شد.

در این 43 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران ؛ مگر غیر از این بوده است که رژیم انگلستان تا جایی که توانست به صدام کمک کرد تا مردم ایران را به خاک و خون بکشاند؛ همراهی تمام عیار در تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران و فشار به ملت ایران جهت عدول از حقوق مسلمه خویش در استفاده از انرژی اتمی؛انواع و اقسام خرابکاری های اقتصادی و جاسوسی های امنیتی هیچ گاه از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد.

این رژیم انگلیس بود در زمان خروج یک جانبه آمریکایی ها از برجام از این کشور تبعیت کرد و روابط اقتصادی خود با ایران قطع کرد و همچنین این دولت انگلیس است به صورت غیرقانونی پول های به حق مردم ایران را بلوکه کرده و آن را آزاد نمیکند.

این سیاهه طویل تنها ظلم هایی است که در 43 سال پس از انقلاب اسلامی به ملت ما روا نمودید؛ البته این بغض وغصب علنی شما از ملت ما طبیعی است چرا که ملت ما همان ملتی بود که دست شما را از غارت نفت خویش کوتاه نمود و جنایت نسل کشی ایرانیان را ثبت و به فرزندان خود رسانید و با انقلاب درخشان اسلامی و به رهبری امام عزیز راحل(ره) دست شما و برزگتر از شما یعنی آمریکای جهانخوار را از این خوان یغما قطع نمود.

آقای سفیر

اگر هم احساس تنفری از سوی مردم انگلیس نسبت به مردم ایران وجود داشته باشد باید دلیل آن را در دسیسه های کثیف همکارانتان در سرویس های اطلاعاتی خود جست و جو کنید که این خود نشان از ترس شما نسبت به بیداری ملت ها و استقرار خواست ملت ها و همچنین ترس از نظام مردم سالار جمهوری اسلامی است.

به شما توصیه می کنیم هر چه زودتر از مردم عزیز ایران اسلامی عذرخواهی کرده و به اشتباه خود اعتراف کنید و الا بدانید که ما دانشجویان دفتر تحکیم وحدت به علت این صحبت های خارج از عرف دیپلماتیک شما که نشان از عدم حسن نیت در کشور پذیرنده می باشد تا اخراج شما از ایران اسلامی از پای نخواهیم نشست.

به گزارش تسنیم، اخیرا سفیر انگلیس در تهران در جلسه با اعضاء اتاق بازرگانی استان در اظهاراتی عجیب بدون توجه به تاریخ طولانی ظلم و جفای دولت متبوعش نسبت به ملت ایران گفته بود به نظر منفی مردم ایران نسبت به انگلیس احترام می‌گذارم اما بدانید که مردم انگلیس هم همین حس را نسبت به ایران دارند!

انتهای پیام/

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفتر تحکیم وحدت دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران اخبار انگلیس دفتر تحکیم وحدت دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران اخبار انگلیس سفیر انگلیس مردم ایران ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است

به گزارش جماران؛ امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: ادعای غیرمستند و ارجاعات ناصواب علیه جمهوری اسلامی ایران در نامه مورخ ۸ آوریل ۲۰۲۴ نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد خطاب به دبیرکل و رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۴) را رد می‌ کند.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ادعای مطروحه نامه مزبور بی اساس و صرفاً تلاش مذبوحانه رژیم اسرائیل برای منحرف کردن توجه بین المللی از جنایات شنیع و اقدامات نسل کشی است که توسط این رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در نوار غزه انجام می شود.

ایروانی گفت: چنین ادعاهای بی‌اساسی همچنین تلاشی گمراه کننده با هدف سرپوش گذاشتن و مشروعیت بخشیدن به تجاوزات مداوم رژیم اسرائیل علیه لبنان و نقض مستمر قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های ۱۵۵۹ (۲۰۰۴) و ۱۷۰۱ (۲۰۰۶) شورای امنیت سازمان ملل است.

او تصریح کرد: به همین ترتیب، اتهامات موجود در نامه مورخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد خطاب به رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۴/۳۰۴) کاملاً بی اساس بوده و قاطعانه مردود است. همانطور که در نامه مورخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ (S/۲۰۲۴/۳۰۵) ما تأکید شده است، اقدام جمهوری اسلامی ایران در ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ در راستای اعمال حق ذاتی خود در چارچوب دفاع از مشروع و ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بوده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: اقدام جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی این رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴ علیه اماکن دیپلماتیک ایران برخلاف بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد اتخاذ شد.

ایروانی ادامه داد: «مجددا تاکید می‌نماید که جمهوری اسلامی ایران هرگز شروع کننده جنگ علیه رژیم اسرائیل نبوده و در آینده نیز قصد انجام آن را ندارد. با این حال، جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود ذیل قوانین بین المللی برای پاسخ به هرگونه استفاده از زور یا اعمال تجاوزکارانه علیه حاکمیت، تمامیت ارضی، امنیت و منافع ملی خود محفوظ می‌دارد.»

سفیر ایران در سازمان ملل در پایان خواسته است که این نامه به عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع شود.

دیگر خبرها

  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • گسترش اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در انگلیس
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل